מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקה הנדסית

בדיקה הנדסית בדיקה הנדסית, שנקראת גם בדק בית בפי העם, היא בדיקה שנעשית על ידי מהנדס בניין, או מהנדס אזרחי, כדי לבדוק את טיבו של מבנה כל

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקה הנדסית

 

בדיקה הנדסית

בדיקה הנדסית, שנקראת גם בדק בית בפי העם, היא בדיקה שנעשית על ידי מהנדס בניין, או מהנדס אזרחי, כדי לבדוק את טיבו של מבנה כל שהוא.
כאשר מדברים על קניית דירה, סביר להניח שאנחנו חושבים, ובצדק, על ההשקעה הכי גדולה בחיים שלנו- הבית שאנחנו קונים הוא אחד הנכסים הכי יקרים, אם לא הכי יקר, שאנחנו קונים במהלך החיים שלנו. אז איך זה שיש אנשים שבורים לחלוטין לגבי ההתנהלות לגבי קניית הדירה?
כאשר אנחנו באים לקנות כל מוצר, יהיה זה רכב, מכשיר חשמלי או אפילו בגדים, אנחנו תמיד מוודאים את טיבו של המוצר- אנחנו דורשים לראות אותו מימין ומשאל, מלמעלה ומלמטה.
אז למה שלא נעשה את אותו הדבר לגבי הקניה הכי גדולה בחיים שלנו?

כאשר אנחנו באים לקנות בית, בדיקה הנדסית עשויה לפעמים להבדיל בין קנייה כדאית וקנייה לא כדאית. כאשר אנחנו מזמינים מהנדס בניין שיעשה עבורנו בדיקה הנדסית, אנחנו מקבלים דו"ח מפורט שבו כתובים כל ליקויי הבניה על פי תקנים שמתעדכנים ללא הרף ע"י מכון התקנים. הדו"ח הזה מפרט לנו ליקויים שלא היינו מודעים לקיומם, ליקויים שחשבנו שאינם משמעותיים ובעצם מאוד משמעותיים וליקויים שחשבנו שהם משמעותיים ובעצם אינם משמעותיים וקלים לתיקון. כל אלה נותנים לנו הערכה מחודשת ויותר כוללת ומדויקת לגבי שווי הכנס והכדאיות שלו בשבילנו. כאשר אנחנו מקבלים את כל המידע כדי לחוות את דעתנו לגבי הכדאיות של העסקה, אנחנו יכולים בצורה הרבה יותר פשוטה להעריך, בעזרת כל הגורמים החדשים, האם זה באמת שווה לנו.

בדיקה הנדסית היא בדיקה שבודקת, בין השאר, בעיות בצנרת, רטיבות, בעיות חשמל, הנחת טיח וחוזק המבנה ובנייתו. לא רק שמדובר על ליקויים שעשויים לעלות לנו הרבה כסף, אלא שלפעמים מדובר על ליקויים שעשויים לעלות לנו בבריאות- ליקויים רטיבות שיוצרים עובש ופטריות שעשויות לחולל מחלות, ליקויים בבנייה שעשויים להיות לא יציבים ולא חזקים מספיק שעשויים לגרום לקריסת חלק מהמבנה או כולו- כל אלה ליקויים שנעשים בשוגג או מחוסר אכפתיות של העובדים המבצעים-
כאשר מעסיקים אותם בתת תנאים או מעבידים אותם בפרך והם עושים עבודה פחות ממושלמת, התוצאה, גם היא, פחות ממושלמת.

בעוד האחראיות על בדיקה הנדסית חלה, בגדול, על הקבלן המבצע, לא תמיד ניתן לסמוך שבאמת נעשתה כזאת. כאשר אנחנו רוצים לוודא את שווי הנכס והאיכות שלו בעצמנו, בדיקה הנדסית היא אחת הדרכים והיא נותנת לנו הערכה כוללת לגבי שווי הנכס ובאיזה מצב הוא באמת עומד.
בין אם מדובר על בית יד ראשונה או יד שנייה, בדיקה הנדסית נותנת לנו הערכה לגבי הליקויים וכמה יעלה לנו לתקן אותם, ונותנת לנו דו"ח שקביל גם בבית משפט במידת הצורך.