מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת בית

בדיקת בית בדיקת בית היא בדיקה כוללת של הבית שנועד למצוא ולגלות ליקויים במבנה- ליקויים שאנחנו, בתור אנשים לא מיומנים ולא מקצועיים, לא יכו

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת בית

 

בדיקת בית

בדיקת בית היא בדיקה כוללת של הבית שנועד למצוא ולגלות ליקויים במבנה- ליקויים שאנחנו, בתור אנשים לא מיומנים ולא מקצועיים, לא יכולים להיות מודעים אליהם בעצמנו.
בדיקת בית נעשית רלוונטית במיוחד כאשר אנחנו באים לקנות בית חדש. כאשר אנחנו עומדים מול קניה של בית, שזו אחת ההשקעות הכי גדולות בחיים שלנו, אנחנו רוצים, מן הסתם, לוודא שהסחורה "איכותית". בדיוק כמו שנבדוק כלי רכב, בגדים או ריהוט לפני שאנחנו קונים אותם, קל וחומר שנרצה לבדוק את אחד ההשקעות הכי גדולות, אם לא הכי גדולה, בחיים שלנו.

בדיקת בית נעשית על ידי מקצוענים שבודקים את כל מה שאנחנו לא יכולים לראות במו עינינו. הם בודקים את איכות הצנרת, את המערכת החשמלית, איכות החומרים מהם עשוי הבניין וטיב בנייתו. הם עושים בדיקה חזיתית ופנימית של הבית, מוודאים את הריצוף ומצב הקירות באופן כללי. כל אלה פרטים שבסופו של דבר יתנו לנו תמונת מצב יותר כוללת ויותר מדויקת לגבי המצב של הנכס שאנחנו רוצים. כל אלה פרטים שרלוונטיים קודם כל לשיקול שלנו האם ההשקעה הזאת כדאית לנו ושנית מה השווי האמיתי של הנכס- דו"ח של בדיקת בית משמש לנו כעילה להתמקחות עם המוכר, יהיה זה בעל הבית המוכר או הקבלן שמוסר את הדירות. הוא יכול לאפשר לנו לדרוש את התיקונים של הליקויים האלה או פיצויים בגינם, בין אם בתור הנחה ממחיר הרכישה או פיצויים כספיים במידה וכבר קנינו את הנכס.

בדיקת בית שנעשית על ידי בעלי מקצוע נותנת לנו חוות דעת מקצועית שבמידת הצורך קבילה גם בבית משפט. בעוד ברוב המקרים קבלנים יסכימו לתקן את הליקויים שנמצאו מכיוון ששמם הטוב עומד על הפרק, אבל במידה והם לא מסכימים או מביאים חוות דעת שונה, חוות הדעת שקיבלנו אנחנו תהיה קבילה. מהבחינה הזאת חשוב לשכור שירותים של בנאדם מקצועי ומיומן שיוכל להביע את חוות דעתו בצורה אמינה בבית המשפט.
ישנם קבלנים שכדי לחסוך בהוצאות משתמשים בחומרים לא איכותיים וכוח עבודה זול. המוצר המתקבל ירוד באיכותו ועשוי לגרום לנו להוציא הרבה כסף אחר כך. עם זאת, ככלל אפשר להניח שרוב הקבלנים אינם רמאים, שכן שמם הטוב תלוי בדבר.

בדיקת בית עשוי להיות רלוונטי גם במהלך קניה של בית יד שניה, ואולי אפילו יותר מאשר קניה של בית יד ראשונה. כאשר אנחנו עומדים מול רכישה של בית יד שניה, בדיקת בית מאפשרת לנו לגלות את הליקויים שאנחנו לא יכולים להיות מודעים לקיומם או למשמעותם. כך, למשל, אנחנו עשויים לגלות חלודה ברמות גבוהות בצנרת הבית- חלודה שנכנסת לתוך המים שאותם אנחנו שותים, איתם אנחנו מתקלחים ובעזרתם אנחנו מבשלים. דו"ח בדיקת בית יאפשר לנו להתמקח עם המוכר לגבי המחיר שהוא מבקש.