מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון בדיקת גז ראדון היא בדיקה שנעשית בתוך מבנים שבהם עשוי להיות ריכוז גבוה של גז ראדון. גז ראדון הוא גז אציל, טבעי ורדיו אקטי

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת גז ראדון

 

בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון היא בדיקה שנעשית בתוך מבנים שבהם עשוי להיות ריכוז גבוה של גז ראדון.
גז ראדון הוא גז אציל, טבעי ורדיו אקטיבי שמקשרים בינו לבין תחלואה של סרטן הריאות. בריכוזים גבוהים עשויה התחלואה לעלות במידה משמעותית ולכן אנשים דואגים לבדוק מבעוד מועד את ריכוזי גז הראדון בתוך המבנה שלהם, במיוחד באזורים שמסומנים כפוטנציאלית רגישים יותר.

בדיקת גז ראדון נועדה כדי לתת לנו הסתכלות לגבי מצב הבית שלנו מבחינת ריכוז של גז ראדון בתוכו. גז ראדון הוא גז שעשוי לחדור לתוך הבית שלנו באמצעות סדקים שנמצאים ברצפה או בקיר, חיבורים בין הקיר לרצפה, חורים, חריצים ועד למערכת הביוב, החשמל והתקשורת שנמצאים אצלנו בבית- כל אלה הם דרכים של גז הראדון להיכנס לתוך הבית שלנו היישר מהאדמה.
כמו כן, גז ראדון הוא גז שנפלט דרך החומרים מהם עשוי הבית שלנו- בטון, וככל שקיר הבטון יותר גדול, כמו שקורה בממדים ומקלטים, כך גדל הסיכוי שריכוז גז הראדון יהיה מעל למבוקש.

אז מה זה אומר בפועל?
בפועל ריכוז גז ראדון הוא פונקציה של 2 דברים-
ראשית, הוא פונקציה של דליפת גז הראדון מכל מיני מקומות, בין אם זה מהקרקע או מהבניין עצמו-
הוא נותן לנו מידע על מה פולט ומאיפה זה נפלט.
שנית, זו פונקציה של איכות האוורור שיש בחדר מסוים- ככל שלחדר יש יכולת שחלוף אוויר יותר טובה כך קטן הריכוז של גז ראדון בתוכו.

כשיש לנו את 2 הנתונים האלה אנחנו יודעים למה להתייחס- ראשית, אנחנו יודעים שצריך לחפש אילו חורים צריך לאטום, איפה לסתום כניסה לצנרת, מערכות חשמל ותקשורת וכן הלאה. שנית, זה נותן לנו אפשרות לדעת האם חדר צריך אוורור יותר טוב ובאילו אמצעים ניתן להשיג זאת- בתוך מקלט שנמצא מתחת לבניין נצטרך אולי להתקין מערכת מכאנית שתחליף את האוויר בצורה חשמלית או ידנית.

בדיקת גז ראדון נעשית באמצעים מבוקרים- בעזרת מכשירים טכנולוגיים מיוחדים ובתוך חדר אטום לחלוטין. אחרי כמה ימים שבהם נמדד ריכוז גז רדון בתוך החדר יש לנו מידע לגבי הריכוז האפשרי בו והאם הוא מסוכן, ובהתאם לזאת יודעים כיצד להתנהל- האם צריך לאטום או ליצור פתחי אוורור. בעוד בדיקת גז ראדון מייצגת את הדליפה של גז ראדון, היא לא מייצגת בהכרח את המציאות, שכן ברוב המקרים אנחנו לא צריכים להיות בתוך החדר האטום למשך ימים- בדרך כלל החדר פתוח, מאוורר יחסית ומאפשר לריכוז של גז ראדון לרדת. זה כן נותן לנו מידע לגבי האמצעים שאנחנו צריכים להחיל, אם בכלל, באזורים בבית אשר הריכוז בהם גבוה יותר על המידה ועשויה להיות סכנה בריאותית אם נשאיר זאת ללא טיפול.