מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת דירה

בדיקת דירה בדיקת דירה היא אחד הדברים שאנחנו רוצים לעשות לפני שאנחנו קונים דירה. כאשר אנחנו עומדים מול קניית דירה, אנחנו בעצם עומדים מול

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת דירה

 

בדיקת דירה

בדיקת דירה היא אחד הדברים שאנחנו רוצים לעשות לפני שאנחנו קונים דירה. כאשר אנחנו עומדים מול קניית דירה, אנחנו בעצם עומדים מול אחת ההשקעות הכי גדולות בחיים שלנו. מדובר על משכנתא שאנחנו לוקחים לאורך שנים, על שימוש לטווח ארוך שאנחנו הולכים לעשות בדירה, בין אם זה להקים משפחה ולגדל ילדים בתוכה או כל שימוש אחר שיהיה לנו עבור הנכס.
מכיוון שכך ובהתאם לזאת אנחנו רוצים לוודא שהנכס שאנחנו קונים הוא באמת מה שאנחנו מקבלים- בדיקת דירה נועדה לבדוק ולמצוא ליקויים, במידה וישנם כאלה, כדי שנדע בדיוק מול מה אנחנו עומדים.
כמו שאנחנו בודקים לפני שאנחנו רוכשים רכב חדש, ריהוט או בגדים, קל וחומר לגבי הרכישה הכי גדולה בחיים שלנו.

בדיקת בית כוללת בתוכה תחומים רבים-
היא כוללת בדיקה חזיתית של הבית, בדיקה פנימית של הבית, בדיקת צנרת, בדיקת חשמל, מצב הקירות, משקופים של דלתות וחלונות, ריצוף וכו'. כל אלה פרטים שבסופו של דבר מסתכמים לתוך דו"ח כולל שנותן לנו הערכת מצב כוללת לגבי טיב הנכס-
האם הוא בנוי מחומרים איכותיים, האם הבניה שלו איכותית, האם המצב שלו סביר והאם כדאית לנו ההשקעה בו.
כשאנחנו עושים בדיקת בית לפני הקניה יש לנו הזדמנות להתמקח עם המוכר עבור המחיר שנדרש לשלם- מחיר שיעלה לנו לתקן את כל השיפוצים, או להתדיין מול הקבלן ולדרוש שהוא יתקן את הליקויים לפני הכניסה לבית.

כמו כן, כאשר אנחנו עומדים לחתום על החוזה חשוב שיהיה לנו את המפרט שבו אנחנו כותבים את כל המפרט הקיים, שבמידה ויתגלו דברים אחרים נוכל לדרוש בתיקונם.
מהבחינה הזאת חשוב שתעשה בדיקת בית על ידי מקצוען- חברה שנותן שירותי בדק בית או מהנדס בניין. אלה רשאים להביא חוות דעת, שמעבר לכך שהיא מקצועית, קבילה בבית משפט במידת הצורך.
כאשר אנחנו קונים בית מיד ראשונה יש עדיין אחראיות של הקבלן עבור הדירה הזאת עד תקופת זמן מסוימת. כאשר אנחנו מוצאים ליקויים בתוך הבית, מן הסתם שנרצה שיתוקנו על ידי הקבלן. הוא מצידו עשוי להביא חוות דעת נגדית שתסתור את מה שאנחנו אומרים לכן חשוב שתהיה בדיקת דירה שתעשה על ידי בנאדם מיומן שיוכל להעיד בצורה מקצועית, במידת הצורך, בבית המשפט.

ליקויים עשויים להתגלות גם בדירות יד שנייה, זאת מכיוון שקבלנים מסוימים עשויים להשתמש בחומרים לא איכותיים או להשתמש בכוח עבודה לא מיומן ולא מקצועי. בדרך כלל כשנגלה את הליקויים הללו הקבלן יסכים לשאת בהוצאות התיקון שלהם, שאחרי הכל גם השם שלו תלוי בדבר, אבל במידה והוא יסרב, הדו"ח של בדיקת דירה יהיה קביל בבית משפט כשנדרוש בתביעה את הפיצויים שמגיעים לנו.