מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת ליקויי בניה

בדיקת ליקויי בניה בדיקת ליקויי בניה זה אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו עשויים לעשות לפני שאנחנו רוכשים דירה חדשה. בין אם אנחנו מתכוונים לק

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת ליקויי בניה

 

בדיקת ליקויי בניה

בדיקת ליקויי בניה זה אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו עשויים לעשות לפני שאנחנו רוכשים דירה חדשה.
בין אם אנחנו מתכוונים לקנות דירה יד ראשונה או יד שנייה, דירה מזרים מוחלטים או מאנשים שאנחנו מכירים, בדיקת ליקויי בניה הוא שלב שאנחנו צריכים לעבור לפני קניית הדירה כדי לוודא מול מה בדיוק אנחנו עומדים.

כאשר אנחנו קונים בית, סביר להניח שאנחנו קונים את אחד הנכסים הכי גדולים בחיים שלנו- אנחנו משקיעים בו במשך שנים כסף, מאמץ ואהבה כדי להפוך את הבית הזה לשלנו- מקום שאנחנו יכולים לחזור אליו, לקבל בו פרטיות, להנות בו וכן הלאה.
כאשר אנחנו עומדים מול קניית בית, יהיה זה הבית הראשון שאנחנו קונים או לא, אנחנו צריכים לוודא שאנחנו באמת מקבלים את מה שאנחנו רוצים, ולמרות שהיינו רוצים לחשוב שהבית שאנחנו עומדים מולו מושלם, במחיר זול ועונה בדיוק על כל הצרכים שלנו, זה לא תמיד המצב-
בדיקת ליקויי בניה נותנת לנו את האפשרות לקבל מידע לגבי הדברים שלעיתים נסתרים מהעין, במיוחד כאשר מדובר על עין שאינה מיומנת ואינה בקיאה בכל רזי בדק הבית.

בדיקת ליקויי בניה נעשית על ידי בנאדם מקצועי ומוסמך- מהנדס בניין, אשר בודק ומוודא את כל הדברים שאנחנו לא יכולים לראות בעצמנו.
כך, בסופו של התהליך יינתן לנו דו"ח שמפרט את כל הליקויים שאותו מהנדס בניין מצא, את העלות המשוערת של התיקון שלהם ולפי אילו תקנים אנחנו או הקבלן מחויב לתקנם.
כאשר אנחנו מקבלים את המידע הזה והוא נמצא לנו מול העיניים אנחנו יכולים להעריך מחדש את השווי של הנכס ובאופן כללי את כדאיות הקניה בשבילנו.
ביחד עם המסמך הזה אנחנו יכולים להתמקח על המחיר במידת הצורך, לדרוש תיקונים, או לעבור הלאה ולחפש נכס שאכן מתאים לצרכים והציפיות שלנו.

למרות שהיינו רוצים להאמין שהמוכר מספר לנו את כל האמת ואף על פי שבמבט ראשון הבית נראה מושלם והבעיות- זניחות, ואנחנו מתחילים כבר לפנטז על המשפחה שנגדל בתוך הבית וכמה כיף יהיה לנו, להתעלם מחלק של המציאות עשוי לבוא לנו בהפוכה, בסופו של דבר- כאשר אנחנו מתעלמים מבעיות קיימות או אפשריות, אנחנו מתעלמים מההוצאות הצפויות שיהיו לנו כאשר לא תהיה לנו ברירה אלא לשים לב, ואז זה אולי יהיה כבר מאוחר מדי.

בדיקת ליקויי בניה מוודאת מבעוד מועד את איכות הנכס, בין אם מדובר על בעיות חשמל, בעיות צנרת, הנחת יסודות או אטימות לקול, גשם וכן הלאה. בדיקת ליקויי בניה נותנת לנו הסתכלות כוללת לגבי הליקויים שאנחנו צריכים לשים אליהם לב וכמה יעלה לנו, אם בכלל, לתקן אותם.