מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדק בית

בדק בית בדק בית עשוי להיות ההבדל בין נכס משתלם שאנחנו משקיעים בו לבין נכס שאינו משתלם לנו. כאשר אנחנו עומדים מול קניה של בית חדש, וכשס


הראל
פורסם: 12/5/2013

מאמר זה שייך לקטגוריית בדק בית

 

בדק בית

בדק בית עשוי להיות ההבדל בין נכס משתלם שאנחנו משקיעים בו לבין נכס שאינו משתלם לנו.
כאשר אנחנו עומדים מול קניה של בית חדש, וכשסוף-סוף מצאנו מקום שמוצא חן בעינינו, אנחנו רוצים להאמין שאין שום דבר שלקוי בבית הזה- אנחנו רוצים להאמין שהכל מושלם, שנחיה שם באושר ועושר, נקים משפחה ונגדל ילדים. קל וחומר כשאנחנו עומדים בפני קניה של דירה שרק עתה נבנתה- דירה יד ראשונה שנמסרת מידי הקבלן המבצע.
עם זאת, בדק בית עשוי לחשוף בפנינו גם את הצדדים הפחות יפים של הבית שאנחנו עומדים לקנות, ובעוד הוא עשוי לנפץ לנו את הבועה שאנחנו חיים בה, הוא גם עשוי לתת לנו מידע רב ערך לגבי הנכס שאנחנו עומדים להשקיע בו ועשוי למנוע מאיתנו הרבה עוגמת נפש, כאבי ראש וכיסים ריקים לאחר מכן.

בדק בית בודק את כל הדברים שעשויים להשתבש או שכבר אינם תקינים בתוך המבנה שאנחנו רוצים לקנות- הוא בודק את הצנרת, את חיווט החשמל, את איכות החומרים וטיב הבניה של המבנה. הוא בודק את האטימות לרעש וגשם ועד לפרטים כמו טיב הנחת הטיח- כל אלה עשויים להיות פרטים רלוונטיים להתמקחות שלנו במידה ועוד לא קנינו את הבית או לתביעה משפטית ייצוגית במידה וכבר קנינו את הבית. כאשר אנחנו עומדים בפני קנית בית, בדק בית עשוי להיות ההבדל בין השקעה כדאית לבין השקעה לא כדאית.

אז מי עוד בדק בית ומה ההכשרה שלו בכלל?
בדק בית היא בדיקה שנעשית על ידי מהנדס בניין. אותו איש מקצוע עובר הכשרה ארוכה ומקיפה (כמו כל המהנדסים) בנושאים שרלוונטיים לבדק בית ונותן לו את האפשרות להעריך, לגלות ולדווח על ליקויי בניה שקיימים בתוך המבנה. בעזרת מכשירים מיוחדים, מיומנות ובקיאות במידע, מהנדס בניין יכול לדווח לנו על כל ליקויי הבניה שלא היינו שמים לב אליהם בעצמנו, על ליקויי בניה ששמנו לב אליהם וחשבנו שהם לא משמעותיים אבל בעצם כן משמעותיים או ליקויי בניה שחשבנו שהם משמעותיים אבל בעצם עם תיקון קל ובעלות נמוכה ניתן לתקנם- כל אלה פרטים רלוונטיים שמתאספים ביחד לתוך הערכה כוללת ויותר רחבה לגבי איכות המבנה והמחיר שבאמת יש לשלם עליו.

בעוד כולנו היינו רוצים להאמין שהנכס שאנחנו עומדים מולו הוא בית חלומותינו, המשרד האידיאלי או הבניין שיניב את התשואה הכי מדהימה, לא תמיד ככה הדברים- לעיתים אנחנו מגלים מאוחר מדי על ליקויי בניה שבידיעה מוקדמת היה ניתן למנוע אותן- החלפה של צנרת חלודה, סידור חכם של חיווט חשמלי או כל פרט אחר שיכול לחסוך לנו מאות, אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים.
כאשר מדובר על דירה יד ראשונה חלה על הקבלן המבצע אחראיות לגבי הדירה ואנחנו יכולים לתבוע שהוא יבצע את התיקונים בעצמו.

 

מעבר לשאר הבדיקות שאתם מבצעים כאשר אתם רוצים לרכוש נכס מסויים, כגון גודל הדירה, גודל החדרים בדירה, האם הדירה ממוקמת באזור הרצוי לנו, האם מדובר בדירה חדשה או משופצת וכן הלאה, חשוב גם לעשות בדק בית אזורי. בדק בית אזורי מטרתו לבחון לא רק את איכות החיים בדירה עצמה, כפי שאתם בוחנים אותה על פי הקריטריונים שלכם, אלא מטרת בדק בית אזורי היא לבדוק גם את איכות החיים בסביבה הקרובה של הדירה.

לכאורה, בדק בית כזה נשמע כמו דבר זניח שלא באמת חשוב. אנשים וודאי יגידו שלא ממש מעניין אותם לגבי הסביבה של הדירה, אלא מעניין אותם הדירה עצמה והבניין עצמו והאם הדירה קרובה מספיק לבתי הספר של הילדים. אבל אל תטעו! לפעמים הדירה שאתם בוחרים היא באמת הדירה המושלמת עבורכם, אך בסביבת הדירה יכולים להיות גורמים שיפריעו לכם בחיי היום יום ובדק בית כזה בוחן אם יש שכנים בעייתיים בבניין, האם יש דירות שכורות בבניין ועוד. בנוסף על כך, בדק בית אזורי שכזה בוחן גם נתונים לגבי האזור כולו למשל, מהם אחוזי הפשיעה או אחוזי תאונות הדרכים באזור, מה היקף ההיצע של החנייה באזור והיצע של תחבורה ציבורית ועוד בדיקות שונות.

לפתע כאשר קוראים לגבי בדק בית אזורי, מבינים שאכן יש הרבה גורמים נוספים שיש לשים עליהם את הדעת כאשר רוכשים דירה. כיום יש חברות בדק בית מקצועיות המעניקות שירות כזה של בדק בית אזורי וממציאים לכם מיפוי מלא של הנתונים לגבי אזור הדירה בעזרת תחקיר רחב שמבצעים בקרב תושבי השכונה ודיירי הבניין ובעזרת תצפיות שנערכות מספר פעמים. אז לפני שאתם מתלהבים מדירה מסוימת, הזמינו בדק בית אזורי שיעזור לכם לקבל את התמונה המלאה ולבצע רכישה מושכלת, בטוחה  ונבונה.

 

 

 

בדק בית מתבצע על-ידי מהנדסים מומחים בתחום הבנייה. מהנדסים אלו מחזיקים בידע נרחב שנוגע לליקויי בנייה ויכולים לזהות ליקויי בנייה ותקלות שונות בבית שאדם שהוא אינו בעל מקצוע יתקשה לעשות זאת. יש מספר חברות שפועלות היום בשוק אשר מציעות שירותים של ביצוע בדק בית לצד שירותים נוספים. חברות אלו מעסיקות את המהנדסים המומחים אשר עוסקים בביצוע בדק בית. בדק בית נועד לחשוף ולזהות מגוון רחב של תקלות וליקויי בנייה שונים בבית או בדירה. הזמן המומלץ לבצע בדק בית מקיף וכולל הוא לפני קנייה של נכס כלשהו למגורים, דירה, בית או נכס אחר.
 
בדק בית יכול לחשוף ליקויים רבים ושונים שקשורים לכל חלק וחלק בבית. בדק בית יכול לחשוף תקלות דוגמת רעפים שהונחו בצורה רשלנית ולא מקצועית. בדק בית יכול להצביע גם על חומרי בנייה ועיצוב מאיכות נמוכה אשר מתבלים במהירות כמו ריצוף באיכות נמוכה, דלתות באיכות נמוכה וכן הלאה. כמו כן, בדק בית יכול לחשוף נזילות שונות בצנרת ובעיות נוספות אשר קשורות לצנרת. כמובן, שביצוע בדק בית מקיף וכולל יכול לחשוף גם ליקויים בטיחותיים שונים אשר קשורים למערכת החשמל הביתית. בנוסף, בדק בית יכול לחשוף גם ליקויי בנייה במערכת השלד של הבית ולמעשה לחשוף ליקויים ותקלות בכל אחד מהאלמנטים של הבית.
 
בדק בית מומלץ לעשות לבתים ישנים ולבתים חדשים כאחד. גם בתים חדשים יכולים לסבול מליקויי בנייה שונים ועל כן לפני קנייה של כל נכס למגורים יש לבצע בדק בית לא משנה מי היו הבעלים הקודמים וכן הלאה. ביצוע בדק בית יכול לגרום לקונים מיועדים להחליט אם הם רוצים לקנות את הנכס על אף ליקויים שונים או לתקן אותו. המומחים שמבצעים בדק בית יכולים להמליץ על דרכי תיקון הליקויים ומחיר התיקון. כך שישנם משמעויות כלכליות נרחבות לביצוע בדק בית.