מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ביקורת הנדסית

ביקורת הנדסית ביקורת הנדסית היא ביקורת שנעשית על מבנים, בין אם אלה בניינים או בתים פרטיים, דירות או כל חלל שמשמש אנשים, כדי לבדוק את טי

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ביקורת הנדסית

 

ביקורת הנדסית 

ביקורת הנדסית היא ביקורת שנעשית על מבנים, בין אם אלה בניינים או בתים פרטיים, דירות או כל חלל שמשמש אנשים, כדי לבדוק את טיבה- לבדוק שאין לה ליקויים מסכני חיים, שאין לה ליקויים מסכני בריאות ושבאופן כללי איכות הבניה וחוזקה אכן מספיקים.
ביקורת הנדסית נעשית לפי תקנים שנקבעים לפי מכון התקנים, ונעשית על ידי מהנדס בניין מוסמך- מהנדס שעבר הכשרה מלאה ומקיפה לגבי תחום ההנדסאות בכלל ותחום הנדסת בניין בפרט, ונותנת לו את הסמכות לבצע ביקורת הנדסית ולתת חוות דעת מקצועית ומהימנה שקבילה גם בבית משפט במידת הצורך.

אז ביקורת הנדסית- למה אנחנו צריכים אותה בכלל?
ביקורת הנדסית היא שלב רלוונטי וחשוב בכל שלב של קניית נכס. כמו שאנחנו בודקים כל דבר שאנחנו קונים, בין אם זה מכונית חדשה, מוצר חשמלי חדש או אפילו בגדים שאנחנו קונים ורוצים לוודא שאין בהם קרעים נסתרים, כך גם לגבי הדירה שאנחנו רוצים לקנות או הנדל"ן שאנחנו רוצים להשקיע בו.
אפשר אפילו להוסיף ולומר שעבור אחד הנכסים הכי יקרים אם לא הכי יקר שאנחנו קונים במשך כל החיים שלנו, ראוי לתת את הבדיקה המקיפה ביותר כדי לוודא שאנחנו מקבלים באמת את מה שאנחנו רוצים.
אז איך זה מתרחש בפועל?
אנחנו נכנסים לבית- רואים, מתלהבים, חושבים על כמה שהוא טוב ומתחילים לדמיין את המשפחה שנגדל בבית הזה, כמה שיהיה לנו כיף ביחד וכן הלאה וכן הלאה. כמובן שהמוכר עוזר לנו ומעודד אותנו ומספר לנו על כל הדברים הנפלאים שבבית.
נשמע טוב, לא? כמעט. כאשר אנחנו בוחרים להתעלם מחלק של האמת, כמעט תמיד נקבל כוויה. כאשר אנחנו בוחרים להתעלם באופן מכוון מהחלקים הבעייתיים בבניין, בין אם כי המוכר לא מספר לנו ואנחנו לא שואלים או שאנחנו בוחרים להאמין לדעות האינטרסנטיות של המוכר, סביר להניח שנגלה אותן במוקדם ובמאוחר, ועדיף מוקדם יותר.

ביקורת הנדסית מבצעת עבורנו בדיקה של כל ליקויי הבנייה שקיימים בדירה. בין אם מדובר על בעיות בחשמל, בעיות צנרת ורטיבות, בעיות בבניה, חוזק המבנה ואיכות הנחת הטיח- כל אלה גורמים שבסופו של דבר עשויים להשפיע לא רק על הבניין אלא גם על הבריאות שלנו- כאשר בעיות רטיבות הופכות לעובש ופטריות, כאשר המבנה אינו חזק דיו ועשוי לקרוס. כאשר אנחנו יודעים את כל הדברים האלה מראש אנחנו יכולים, ראשית כל, להעריך האם הנכס הזה באמת מתאים לצרכים שלנו, ושנית מה הערך האמיתי של הנכס בהתאם לליקויים והמחיר שיעלה לתקן אותם.
ביקורת הנדסית נותנת לנו דו"ח מלא ומפורט לגבי כל הליקויים שנמצאו ואנחנו עשויים לגלות שהיו דברים שבכלל לא דמיינו שקיימים, וכמובן שהמוכר בחר שלא לספר לנו עליהם, ועשויים לחסוך לנו מאות, אלפי, עשרות אלפי ואולי אפילו מאות אלפי שקלים.