מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא חיזוק מבנים

חיזוק מבנים חיזוק מבנים נועד ליצור מבנים עמידים יותר וחזקים יותר שיכולים לעמוד כנגד פגעי הטבע השונים. בשנת 2005 הממשלה החליטה שכל הבניינ

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חיזוק מבנים

 

חיזוק מבנים

חיזוק מבנים נועד ליצור מבנים עמידים יותר וחזקים יותר שיכולים לעמוד כנגד פגעי הטבע השונים. בשנת 2005 הממשלה החליטה שכל הבניינים שהוקמו לפני שנת 1980 צריכים לעבור שיפוץ וחיזוק כדי לחזק אותם כנגד רעידות אדמה אפשרית. חיזוק מבנים מהבחינה הזאת נועד לשמור מפני פגיעה ברכוש ופגיעה בחיי אדם.

חיזוק מבנים נועד בראש ובראשונה כדי לשמור על הרכוש ועל נפשות בני האדם. עם זאת, חיזוק מבנים, למרות שהוא הוראה של הממשלה, כרוך בעלויות גבוהות מאוד של כסף. מכיוון שכך נוצר פרויקט תמא 38 שנותן מענה לצורך הזה- תמא 38 נותן לדיירים אפשרות לשפץ ולחזק את מבנה הבית שלהם בלי צורך להוציא אגורה שחוקה מהכיס הפרטי שלהם. בנוסף לכל זה הם מקבלים הטבות שונות כמו שיפוץ פנים וחזית הבניין, שיפוץ הגינה ואזור החניה והוספת מעלית נוסעים לבניין. כל אלה מתאפשרים מכיוון שישנה הטבה עבור הקבלנים שמבצעים את העבודה הזאת- הקבלנים שמבצעים את העבודה מוציאים מכספם הפרטי את העלויות הכרוכות בשיפוץ הבניינים. כדי שאלה לא יפסידו כסף, הממשלה נתנה להם היתרי בנייה מיוחדים שמאפשרים להם ליצור יחידות דיור נוספות- או לצד הבניין, או על עמודים או בגג הבניין. כאשר אלה נוצרים, הקבלן מקבל אותם ויכול להשתמש בהם כרצונו- הוא יכול להשתמש בהם באופן פרטי או למכור אותם כדי לכסות את עלויות השיפוצים ואפילו להרוויח. באזורים בהם יש תשואה גבוהה לפרויקט והקבלן עשוי להרוויח כמויות גדולות של כסף, הדבר הזה עשוי בהחלט להשתלם- באזור גוש דן אשר שווי כל נכס מגיע לכמה מאות אלפי דולרים, כאשר קבלן מבצע יוצר כמה יחידות דיור שכאלה הוא בקלות יכול להחזיר את עלויות השיפוצים ולהרוויח, אפילו עד 50% מעלויות השיפוצים עצמם. כך קל לראות למה זה עשוי להשתלם.

כאשר מתחיל פרויקט תמא 38 יש צורך בהסכמת רוב הדיירים- צריך הסכמה של 3\2 מהדיירים, למרות שעדיפה הסכמה של פה אחד מאשר רוב קובע. כאשר באים לעשות חיזוק מבנים צריך לבחור גם עו"ד שיוכל לייצג את הפרויקט וללכת עם הדיירים יד ביד ולוודא שהם מקבלים את כל הזכויות שמגיעות להם.
הדיירים- מטרתם לסיים את תהליך חיזוק מבנים כמה שיותר מהר. הם רוצים לוודא שהם מקבלים גם את כל ההטבות שהובטחו להם, בין אם כי הם שילמו עליהם או שהם עושים את זה תחת פרויקט תמא 38.
ההסכם המשפטי, אם כך, צריך לכלול את כל פרטי הסכם העבודה בין הקבלן לבין הדיירים, כולל כל ההיבטים המשפטיים. חשוב שעורך הדין יהיה נוכח במשך כל תהליך כתיבת החוזה כדי שאף נקודה לא תעלם מעינו כדי שהוא יוכל להמשיך ולשמור על האינטרס של הדיירים.