מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ליקוי בניה

ליקוי בניה ליקוי בניה הם כל התקלות שעשויות להימצא במבנה מסוים ומעידות או על צורך בתיקון ובמקרים מסוימים גם על סכנה לשוהים במבנה. ליקוי

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקוי בניה

 

ליקוי בניה 

ליקוי בניה הם כל התקלות שעשויות להימצא במבנה מסוים ומעידות או על צורך בתיקון ובמקרים מסוימים גם על סכנה לשוהים במבנה.
ליקוי בניה נבדק על ידי אנשי מקצוע- מהנדסי בניין, שבודקים ומוודאים תקינות של מבנה, הן מבחינת בטיחות והן מבחינת ליקויים בריאותיים ואחרים שעל פי תקנים שנוצרו במכון התקנים הישראלי מחייבים התייחסות.

אז למה שיעניינו אותנו ליקוי בניה? כאשר אנחנו באים לקנות בית חדש אנחנו רוצים שהוא יהיה הכי מושלם שהוא יכול להיות. בין אם מדובר על בית חדש שנבנה רק לאחרונה או בית "יד שנייה", בין אם זה הבית הראשון שאנחנו קונים או לא, ליקוי בניה הם משהו שמעניין אותנו-
כמו שאנחנו בודקים איכות ותקינות של רכב, בגדים או מוצר חשמלי שאנחנו קונים, קל וחומר שנרצה לעשות זאת עם הנכס שאנחנו משקיעים בו הכי הרבה, הן מבחינת כסף, מאמץ ואהבה.

כאשר אנחנו עומדים בפני החלטה של האם לקנות את הבית או לא, עדיף להימנע מהאימפולסיביות ולהחליט בו במקום, למרות שהמקום נראה מושלם ולמרות שהמוכר מבטיח שאין שום תקלות במבנה.
צריך תמיד לזכור שהמוכר של הנכס הוא בעל אינטרס- הוא רוצה להרוויח ממכירת הנכס, ולהרוויח כמה שיותר מהר. בעוד היינו רוצים להאמין לאנשים, יש סיכוי שהם משקרים לנו בפנים כדי להרוויח על חשבוננו. מכיוון שכך ובהתאם לזאת אנחנו עשויים לרצות לעשות בדיקת ליקוי בניה. בדיקת ליקוי בניה נותנת לנו הסתכלות יותר רחבה לגבי המצב הכולל של הבית ע"י איש מקצוע שחובתו האתית היא לספק שירות מקצועי ואמין שאינו משוחד לכיוון מסוים.
כאשר אנחנו מקבלים את ההערכה הזאת ומגלים ליקוי בניה שלא היינו שמים לב אליהם לבד, ליקוי בניה ששמנו אליהם לב אבל חשבנו שהם זעירים וחסרי משמעות בעוד למעשה הם גדולים ומשמעותיים או ההפך, יש לנו הזדמנות להעריך מחדש את כדאיות העסקה עבורנו, או לפחות את מחיר הנכס, בהתאם לליקויים שמצאנו.

בעוד המוכר או הקבלן עשוי לפטור את דעתו של מהנדס בניין שעשה עבורנו בדיקת ליקוי בניה, האינטרסים שלהם ברורים, ומהבחינה הזאת עדיף לסמוך יותר על דעתו המקצועית והלא משוחדת של מהנדס הבניין.
בסופו של דבר, בדיקת ליקוי בניה עשויים לעלות לנו כמה מאות שקלים, אבל עשויים לחסוך לנו כמה עשרות אלפי שקלים- כאשר דברים שאחרת לא היינו שמים לב אליהם עולים אל פני השטח באמצעות בדיקת ליקוי בניה, יש לנו הזדמנות להתמקח על המחיר, לדרוש בשיפוץ הליקויים או פשוט להמשיך הלאה אל הבית הבא ולקוות שהוא יתאים לנו יותר.