מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ליקוי בנייה

ליקוי בנייה ליקוי בנייה הם ליקויים שנובעים מהשחתה, מהזנחה או מרשלנות בבניית הבית או בזמן מגורים בתוך הבית. ליקוי בנייה עשויים להבדיל ב

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקוי בנייה

 

ליקוי בנייה  

ליקוי בנייה הם ליקויים שנובעים מהשחתה, מהזנחה או מרשלנות בבניית הבית או בזמן מגורים בתוך הבית. ליקוי בנייה עשויים להבדיל בין נכס שכדאי להשקיע בו לבין נכס שאינו כדאי לנו ואינו עונה על הצרכים שלנו, תלוי בחומרת המצב ועלות התיקונים המשוערת.

ליקוי בנייה נעשית על ידי מהנדס בניין מוסמך שבודק עבורנו את כל הליקויים שקיימים שנסתרים מעינינו- ליקוי בנייה עשויים להיות נחבאים ורק באמצעות כלים מיוחדים, מיומנות ובקיאות במידע יכולים להתגלות. כך, דירה שנראית אידיאלית, למעשה תגלה דליפות, חיווט חשמל קלוקל, חוסר אטימות לגשם ולרעשים. בעוד היינו רוצים להאמין שהדירה שמוכרים לנו היא מושלמת, במיוחד כאשר סוף- סוף אנחנו מוצאים דירה שמתאימה לצרכים שלנו ובמחיר סביר, ובעוד רוב האנשים מעדיפים שלא להשקיע את סכום הכסף הנדרש עבור שירותיו של מהנדס בניין, בסופו של דבר זה עשוי לעלות להם הרבה יותר כשהם מגלים נזקים שהיו יכולים להימנע, נזקים שמחויבים בתיקון ויכולים להגיע לאלפי אם לא עשרות אלפי שקלים.

ליקוי בנייה עשוי להיות ממש כאב ראש- כאשר אנחנו עומדים מול קניה של נכס, אנחנו רוצים לחשוב שיש רק צדדים טובים לקניה הזאת. עם זאת, כאשר אנחנו מתעלמים במכוון מהאפשרות שיש גם ליקוי בנייה במבנה שאנחנו רוצים לקנות אנחנו מתעלמים מהמציאות. עם זאת, עם כל הידע והרצון הטוב, לרובנו אין את הידע או המיומנות לערוך בדיקות של ליקוי בנייה. מכיוון שכך ובהתאם לזאת, מהנדס בניין- אדם מיומן ומוסמך, יכול לעשות זאת עבורנו ולחולל בסוף התהליך דו"ח שמפרט גם את כל הליקויים שהוא מצב, גם את התקנים שעל פיו הוא הסתמך וגם את מחיר השיפוצים המשוער עבור הליקויים האלה על פי מחירון רשמי. בעזרת הדו"ח הזה אנחנו יכולים להתמקח מול המוכרים של הדירה, לדרוש את תיקון הליקויים במידה ומדובר מקבלנים מבצעים שמוסרים את הדירה לאחר בניה או לתבוע, במידת הצורך, פיצויים או שיפוצים מידי המוכרים שלנו- הדו"ח שניתן לנו קביל בבית משפט מכיוון שנערך על ידי בנאדם שערב לאמינותו ונכונותו.

ליקוי בנייה יכולים לנוע החל מבעיות צנרת, בעיות איטום, בעיות חשמל עד לאיכות החומרים, איכות הבניה והנחת היסודות ואפילו הנחת הטיח. כאשר אנחנו מגלים מאוחר מדי לגבי ליקוי בנייה זה עשוי להיות מאוחר מדי מכדי לתבוע את הפיצויים או התיקונים ההכרחיים, אבל כאשר אנחנו עושים מבעוד מועד בדיקת של ליקוי בנייה אנחנו יכולים לגלות את כל מה שאנחנו לא יכולים לראות בעצמנו ולקבל תמונה יותר גדולה של הנכס שאנחנו עומדים מולו ולהיות מסוגלים להעריך בצורה יותר מדויקת וכנה כמה הנכס הזה באמת כדאי בשבילנו.