מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא מחשבון מס שבח

מחשבון מס שבח מחשבון מס שבח הוא מחשבון שבעזרתו אנחנו יכולים לחשב את סכום הכסף שאנחנו צריכים לשלם עבור מס שבח. מה זה מס שבח ומה לנו ולזה

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מחשבון מס שבח

 

מחשבון מס שבח

מחשבון מס שבח הוא מחשבון שבעזרתו אנחנו יכולים לחשב את סכום הכסף שאנחנו צריכים לשלם עבור מס שבח.
מה זה מס שבח ומה לנו ולזה?
מס שבח זה מס שאנחנו משלמים בגין רווחי הון שאנחנו מקבלים דרך עסקאות נדל"ן. המשמעות של הדבר היא שכאשר אנחנו עושים עסקה בנדל"ן ומרוויחים עבור נכס שהשקענו בו אנחנו צריכים לשלם עבור ההפרש בין מחיר הרכישה לבין מחיר המכירה מס שנקרא מס שבח.
כדי לחשב כמה בדיוק אנחנו צריכים לשלם, ישנו מחשבון מס שבח שנמצא ברשת בו אנחנו יכולים לבדוק בדיוק כמה אנחנו צריכים לשלם.

אז איך זה הולך? נגיד ששמעון קונה במחיר של 505 אלף ₪ דירה באזור גוש דן. לאחר השבחת הנכס הוא מכר אותו לזוג טרי שקנה אותו ב800 אלף ₪. בעוד שמעון היה שמח להכניס את כל הסכום הזה לכיסו הפרטי, ישנו מס שבח שעליו לשלם. איך הוא מחושב? ראשית, אנחנו מחסרים את מחיר המכירה ממכיר הרכישה, בהתאם למדד, אינפלציה ושאר גורמים שונים ומשונים. לאחר מכן אנחנו מנכים את ההוצאות שניתן לנכות בגין השבחת הנכס. אחרי כל אלה, בתוספת של עוד פרמטרים רבים ומשונים, מגיעים בסופו של דבר לתשלום עבור מס שבח שאנחנו צריכים לשלם.
מחשבון מס שבח בעצם חוסך לנו הרבה עבודה ונותן לנו לדעת מראש כמה אנחנו צריכים לשלם ולמה.

כשזה מגיע לפועל, ישנו עורך דין שכדאי שנשכור את שירותיו ונקבל דרכו ייעוץ איך לגשת לעניין של מס שבח בצורה הכי טובה כדי לשלם כמה שפחות. ישנה אפשרות לקבל פטור ממס שבח במידה ואנחנו עומדים בקריטריונים מסוימים. קריטריונים כמו מכירת נכס אחת ל-4 שנים או מכירת נכס שהועבר בירושה. לכל אחד מהאפשרויות האלה יש קריטריונים שקובעים זכאות, ופה בא תפקידו של עורך הדין- לעבור איתנו דרך נבכי החוק הארץ ישראלי ולתת לנו מענה שיענה בצורה כמה שיותר טובה על האינטרסים שיש לנו, מה שאומר- כמה שפחות כסף שאנחנו משלמים למדינה משמעותו כמה שיותר כסף שנכנס לנו לכיס.

מחשבון מס שבח הוא אפשרות נהדרת לכל מי שמחפש לראות במו עיניו מה הקריטריונים שעל פיהם מחושב מס שבח. כאשר אנחנו באים למכור נכס מקרקעין, מס שבח זה משהו שאנחנו עשויים להיתקל בו, ואלא אם כן אנחנו לומדים איך להיות מוכנים עבורו, מס שבח עשוי להיות קוץ בתחת ועשוי להגיע לסכומים של כמה עשרות ואפילו כמה מאות אלפי שקלים. כאשר אנחנו מוכנים מראש ויודעים מה לחפש, אנחנו יודעים גם איך לשחק עם זה, ופה בעצם נכנס לתמונה מחשבון מס שבח.