מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא מס שבח

מס שבח מס שבח הוא מס שמשלמים עבור מכירת נכסים, כאשר שווי הנכס בעת מכירתו גבוה משווי הנכס בעת הקניה. איך זה קורה, בעצם? כאשר אנחנו קונים

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מס שבח

 

מס שבח

מס שבח הוא מס שמשלמים עבור מכירת נכסים, כאשר שווי הנכס בעת מכירתו גבוה משווי הנכס בעת הקניה. איך זה קורה, בעצם? כאשר אנחנו קונים נכס דלא ניידי, נניח במחיר של 500 אלף ₪. כאשר אנחנו מוכרים אותו במחיר גבוה יותר ובסה"כ יש לנו רווח ממשי ממנו (רווח ממשי משמעותו הרווח להוריד את ההוצאות שהוצאנו עבור השבחת הנכס) ועליו מוטל מס שבח.

מס שבח, ביחד עם מיסים אחרים, בעצם מהווים בארץ ישראל הקטנה והחביבה כ-40% ממחיר הדירה עצמה. מס שבח כשלעצמו יכול להסתכם בכמה עשרות אם לא מאות אלפי שקלים, אז מן הראוי ומן הכדאי לנו להימנע כמה שיותר מאותו מס שבח.

מס שבח הוא מושג שסביר להניח שאתם מכירים רק בתור בעלי עסקי או משקיעים שרוצים להרוויח רווחי הון דרך עיסוק בנדל"ן. בפועל, מס שבח הוא על רווחי ההון שאנחנו מקבלים דרך עסקאות בנדל"ן. מכיוון שישראלים הם לא פראיירים, קל וחומר ממשלת ארץ ישראל, מס שבח נוצר כדי לאכול נתח מהעוגה.

עם זאת, ישנם כמה אפשרויות בהם מקבלים פטור מתשלום מס שבח- מה הם ואיך זה מתבצע?
כאשר אנחנו רוצים להימנע מתשלום של מס שבח, מן הסתם כדי להכניס לתוך הכיס הפרטי שלנו את הכסף שאחרת היה הולך לקופת המדינה, אנחנו צריכים להיות מודעים לפטור שניתן עבור קריטריונים מיוחדים. כאשר אנחנו לא מיומנים או בקיאים מספיק בחוקים של ארץ ישראל, כדאי רצוי ואף מומלץ להיעזר בשירותים של עורך דין מוסמך, במיוחד אחד שמתמחה בכל העניינים הקשורים בנדל"ן בכלל ובמס שבח בפרט.

כאמור, מס שבח הוא מס שאנחנו יכולים לדלג עליו במצבים מסוימים. המצבים האלה הם לדוגמא
+מכירת נכס אחת ל-4 שנים- כאשר אנחנו מוכרים נכס אחד 1 ל-4 שנים בלי שמכרנו נכס נוסף בפטור אנחנו זכאים לפטור מתשלום מס שבח.
+מכירת נכס יחיד- כאשר ברשותנו נכס אחד ויחיד שאותו אנחנו מעמידים למכירה, אנחנו זכאים לפטור מתשלום של מס שבח.
+כאשר מוכרים נכס שהתקבל בירושה- בתנאי שמקבל הירושה הוא בן זוגו, צאצא שלו או בן זוג של צאצא המוריש והנכס היה היחיד בבעלות המוריש שאם והיה מוכר אותו בעצמו היה מקבל פטור.
+מכירת 2 דירות בן זמנית- פטור חד פעמי ומוזר שבו מותר לאדם למכור 2 נכסים בתוך אותה שנה ולקבל על שניהם פטור בתנאי ומחיר 2 הנכסים לא עולה על מליון וחצי שקלים ובתנאי שבמהלך השנה שעברה לפני מכירת הנכס והשנה שתעבור מרגע מכירת הנכס יקנה המוכר נכס בשווי של לפחות 75% ממחיר המכירה.