מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא שמאות מקרקעין

שמאות מקרקעין שמאות מקרקעין זה מקצוע שתופס יותר ויותר תאוצה בעולם המודרני. כאשר כל בנאדם שני רוצה להשקיע בנדל'ן בגלל שווי הנכסים והתשואה

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאות מקרקעין

 

שמאות מקרקעין

שמאות מקרקעין זה מקצוע שתופס יותר ויותר תאוצה בעולם המודרני. כאשר כל בנאדם שני רוצה להשקיע בנדל"ן בגלל שווי הנכסים והתשואה שהוא עשוי לקבל מהן, הופך את מקצוע שמאות מקרקעין ליותר ויותר מבוקשת, הן מבחינה הביקוש לאנשי מקצוע והן מבחינת הביקוש ללימוד המקצוע עצמו.

שמאות מקרקעין זה מקצוע שבחובו נותן לנו חוות דעת לגבי שווי של נכסים שאנחנו רוצים לקנות, למכור, להשקיע או להשכיר. שמאות מקרקעין נותנת לנו חוות דעת מקצועית על ידי בעל מקצוע שעבר הכשרה מקיפה ועל פיה אנחנו יכולים לחוות האם ההשקעה שלנו כדאית או לא.
כאשר אנחנו באים למכור דירה, שמאות מקרקעין נותנת לנו הערכה לגבי סכום הכסף שנקבל, ואולי מה אפשר לעשות כדי להעלות את שווי הנכס. כאשר אנחנו רוצים לקנות דירה, שמאות מקרקעין תגיד לנו כמה אנחנו צריכים לשלם- כמה הנכס באמת שווה.

בסופו של דבר השיקול הוא שלנו- שמאות מקרקעין נותנת לנו אולי חוות דעת מקצועית, אבל ככל דעה היא יכולה להיות שגויה. בסופו של דבר התפקיד שלנו הוא לשקלל את כל הנתונים שניתנו לנו וליצור חוות דעת משל עצמנו שבסופה נגיע להחלטה האם ההשקעה כדאית לנו או לא.

שמאות מקרקעין זה מקצוע שאנשי המקצוע בו עוברים הכשרה מקיפה וארוכה- היא מתחילה מלימודים שאורכים בין שנה ל-3 שנים, אחריה עוברים כ-10 מבחנים מטעם מועצת שמאי מקרקעין ואז עוברים שנת התמחות שלמה. רק אחרי כל השלבים האלה רשאי התלמיד לקבל רשיון ולהיות מוסמך בתור שמאי מקרקעין, כאשר הוא מחויב לאגרה שנתית כדי להמשיך ולהיות רשום בפנקס של מועצת שמאי מקרקעין.

מהבחינה הזאת, שמאות מקרקעין זה מקצוע שאינו חובבני- מועצת שמאי מקרקעין מספיק מיומנים ורציניים כדי להכשיר כל אדם שרוצה להתמחות במקצוע בצורה מקיפה לפני שהוא יוצא אל שוק העבודה. בסופו של דבר, לעיתים מדובר בהרבה כסף שמוטל על הפרק- השקעות בנדל"ן הן השקעות שיכולות להניב עשרות אם לא מאות אלפי דולרים, אבל באותה מידה יכולים לגרום להפסד בסדר גודל זהה. כאשר אנחנו רוצים חוות דעת מהימנה ומקצועית להסתמך עליה בהערכות שלנו אנחנו רוצים לוודא שבעל המקצוע ששכרנו את שירותיו מספיק מיומן ומספיק מלומד במקצוע כדי שייתן לנו הערכה מקצועית.

שמאות מקרקעין זה מקצוע שתופס יותר ויותר פופולריות אצל אנשים מסוימים. בין אם אתם רוצים לשכור שירותיו של שמאי מקרקעין או שאתם מתעניינים במקצוע בתור קריירה, שמאות מקרקעין זה מקצוע ששכרו בצידו והוא מתגמל עבור אנשי המקצוע הרציניים.