מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא שמאים

שמאים שמאים הם בעלי מקצוע שתפקידם הוא להעריך שווי של נכסים. בין אם מדובר על נכסי דלא ניידי, נכסים כגון רכוש בתוך בית או נכסים כמו כלי ר

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאים

 

שמאים

שמאים הם בעלי מקצוע שתפקידם הוא להעריך שווי של נכסים. בין אם מדובר על נכסי דלא ניידי, נכסים כגון רכוש בתוך בית או נכסים כמו כלי רכב, שמאים הם בעלי המקצוע שיכולים לתת חוות דעת מקצועית, ולעיתים קרובות משתמשים בהם גם עבור חוות דעת לבתי משפט.

כאשר אנחנו מבטחים את עצמנו כנגד פגיעה של מיני דברים, בין אם מדובר על ביטוח רכוש כנגד גניבות, שריפות ופריצות, ביטוח רכב או ביטוח דירה, שמאים הם אנשי המקצוע שמעריכים עבורנו את השווי של הנכסים שלנו ובהתאם לזה נותנים לנו חוות דעת מקצועית שבהסתמך עליה אנחנו חותמים על ביטוח בשווי שמתאים לנו.

שמאים נותנים לנו הערכת מצב כוללת לגבי שווי של נכסים ומאיזה שיקולים הם החליטו שהשווי של נכס מסוים הוא כזה ולא אחר. בהסתמך על הכשרה מקיפה ומלאה שכוללת בתוכה נושאים כמו כלכלה, משפטים ועוד תחומים שרלוונטיים לכל שמאי ותחום התמחותו הוא, שמאים נותנים חוות דעת לגבי שווי של נכסים שאנחנו רוצים לבדוק. בין אם מדובר על נכסים שאנחנו רוצים לקנות, למכור, להשקיע בהם או תביעות של חברת הביטוח עבור פיצויים בגין נזק.

התחום המוכר ביותר, אולי, בשוק של שמאים הוא תחום שמאות מקרקעין. שמאות מקרקעין זה תחום שהולך וגדל, בעיקר עקב עליית מחירי הנדל"ן, הביקוש שלהם והשווי שלהם. יותר ויותר אנשי עסקים רוצים להשקיע בנדל"ן כדי לעשות קופה. עם זאת, כדי לדעת האם ההשקעה כדאית, שמאים הם אנשי המקצוע שאנחנו מבקשים מהם חוות דעת- שמאים נותנים לנו הערכה כמה שיותר מקצועית ומדויקת לגבי שווי הנכס. כאשר אנחנו רוצים לדעת האם שווה לנו להשקיע בנכס מסוים או בכמה אנחנו צריכים למכור נכס ומתי, שמאים נותנים לנו את חוות דעתם והאומדן שלהם לגבי שווי הנכס בכל רגע נתון.

עם זאת, חשוב לזכור שכל אנשי המקצוע, וביניהם שמאים, הם סה"כ בני אדם. למרות ההכשרה המקיפה שהם עברו, הידע והמקצועיות שלהם, כמו גם המחויבות שלהם לאתיקה מקצועית, הם עדיין עשויים לטעות- הם עשויים לתת חוות דעת שגויה, ואם יש לנו דעה אחרת בנושא אולי לפעמים יהיה נכון וצודק ללכת על פיה ולא על פי מה שהם חוו.

בין אם מדובר על שווי של נכסים דלא ניידים, כלי רכב או רכוש, או כל תחומי הביטוחים שאנחנו רוצים אומדן לגבי השווי והמחיר שאנחנו צריכים לשלם וכמה אנחנו צריכים לקבל, שמאים הם בעלי המקצוע שאנחנו צריכים לפנות אליהם- הם נותנים לנו חוות דעת מקצועית לגבי שווי של כל נכס ולעיתים חוות דעת לגבי שווי הפיצויים שאנחנו צריכים לקבל בגין נזק לנכס שלנו.