מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון בדיקת גז ראדון היא בדיקה שנעשית כדי לבדוק ריכוזים של גז ראדון בתוך מבנה. בדיקת גז ראדון נעשית מתוך פאניקה לגבי ריכוזים גז


הראל
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת גז ראדון

 

בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון היא בדיקה שנעשית כדי לבדוק ריכוזים של גז ראדון בתוך מבנה. בדיקת גז ראדון נעשית מתוך פאניקה לגבי ריכוזים גז ראדון בתוך מבנה מסוים מתוך חשש שהוא עשוי לגרום לתחלואה ולעודד סרטן ריאות.
בדיקת גז ראדון נועדה להיעשות בעיקר באיזורים בהם פליטת גז ראדון מתוך האדמה, בעיקר כשמדובר על מבנים צמודי קרקע, היא גבוהה- אזורים כמו כרמיאל, ירושלים וערד, אשר הפליטה של גז ראדון מתוך האדמה שם היא גבוהה.
בדיקת גז ראדון נועדה למדוד ריכוזים של גז ראדון גם בתוך מבנים שאינם מאווררים כראוי- מבנים כמו מקלטים, ממדים ומחסנים אשר האוורור שבהם לוקה בחסר, מבנים אשר אין בהם חלונות או שהחלונות שלהם אינם קטנים או מבנים אשר מסיבה אחרת חילוף האוויר בתוכם אינו טוב.

גז ראדון הוא גז טבעי, אציל ורדיו-אקטיבי שנטען כי מעודד תחלואה של סרטן הריאות ועשוי לגרום לתחלואה בריכוזים גבוהים. מכיוון שזה גז שרעיל לבני אדם, ריכוזים גבוהים שלו בתוך מבנים עשויים להזיק לו. ספקולציות יש לכאן ולכאן, ומחקרים תמצאו לשני הצדדים. השאלה היא- למי מאמינים? בסופו של דבר, גז ראדון הוא גז שנטען שבאמצעות אוורור נאות, בין אם באמצעות מכשירים מכאניים או יצירת פתחים למעבר אוויר, יכול להשתחרר מחוץ למבנה ובכך לא להיות מסוכן לבני האדם השוהים בו.

בדיקת גז ראדון נעשית כדי לבדוק דליפת גז ראדון לתוך מבנים מסוים. בין אם מדבר על דליפת גז ראדון מתוך האדמה, דרך סדקים, חריצים, חורים וכן האלה, דרך מערכות תקשורת, ביוב או חשמל או שמדובר על דליפת גז ראדון מתוך החומרים שמהם עשוי הבית שלנו- בטון שככל שעובי הקיר הולך וגדל (כמו בממדים ומקלטים) כך הריכוז יהיה יותר גבוה.

בדיקת גז ראדון נעשית באמצעות מכשירים טכנולוגיים בתנאים של אטימות מוחלטת של החדר הנדבק. באמצעות הבדיקה המדגמית הזאת ניתן לדעת מה הדליפה של גז ראדון בתוך חדר, מבנה או מקום מסוים ולהעריך את האמצעים שצריך להחיל כדי להוריד את הריכוז במידת הצורך, בין אם מדובר על יצירת עוד פתחי אוויר או שאיבת אוויר באמצעים מכאניים.
בעוד הבדיקה הזאת נותנת הערכה לגבי פליטת גז ראדון לתוך חדר מסוים, היא אינה מייצגת את רוב המצבים במציאות מכיוון שזו נעשית בתוך חדר אטום לחלוטין- מצב שרוב הסיכויים שאינו יופיע אלא אם אנחנו נדרשים להיכנס לתוך המקלטים או הממדים עקב מצב חירום.

בדיקת גז ראדון נועדה כדי לתת לנו מידע לגבי מצב הריכוז של גז ראדון בתוך הבית שלנו. בין אם זה נגרם מתוך פאניקה או מתוך סקרנות, בדיקת גז ראדון מבצעת עבורנו את המדידות המדויקות שבהתאם אליהן אנחנו יכולים לדעת איך להתנהל בצורה יותר טובה בבית שלנו.