מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ליקויי בניה

ליקויי בניה, מציאתם היא אחריות כבדה כשאנו בוחרים לרכוש דירה, אנחנו לוקחים על עצמנו נטל כספי רב וגם אחריות כבדה למשפחתנו. אנחנו למעשה בוח


הדס
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקויי בניה

 

ליקויי בניה, מציאתם היא אחריות כבדה
כשאנו בוחרים לרכוש דירה, אנחנו לוקחים על עצמנו נטל כספי רב וגם אחריות כבדה למשפחתנו. אנחנו למעשה בוחרים את מרכז חיי המשפחה שלנו ויש חשיבות גדולה למבנה אותו אנחנו בוחרים בשל כך. אנחנו בוחנים בדקדקנות את האפשרויות שקיימות בשוק, ייתכן אף שנבחר מכאלה שעתידות להבנות, בהתאם לצרכים ולרצונות הפרטיים שלנו, אבל לא תמיד אנו יכולים להבחין אם משהו לא תקין במבנה שניצב לפנינו, או שמוצג לנו על נייר. על פניו, הכל נראה בסדר, הכל עונה על הציפיות שלנו, אבל ליקויי בניה, אפילו מהנדסים טובים מאוד, לעיתים לא מבחינים בהם מיד. זה בגלל שליקויי בניה יכולים להיות במגוון רחב של תחומים הקשורים למבנה ועין בלתי מזוינת כמו שלנו, לקוחות פוטנציאליים בלי ידע נרחב בתחום ההנדסה או הבניה, וודאי לא תוכל להבחין בהם. בדיוק בשביל זה קיימים מומחים לליקויי בניה.
האחריות על כתפיהם של המומחים למציאות ליקויי בניה היא כבדה מאוד, שכן, עליהם מופקד למצוא את כל מה שעלול להיות מסוכן או לא תקין מבחינה מבנית בנכס המסוים אליו הם נקראו. הניסיון נותן להם את היכולת להבחין בליקויי בניה שאולי לא קיבלו תשומת לב בשלב מוקדם יותר של התהליך. בתור בעלי הבית העתידיים, האחריות הכבדה שהם נושאים, בחיפושם אחר ליקויי בניה, למעשה מושלכת עליכם, היות ואתם אלו שתתגוררו בבתים אותם הם בוחנים. מאוד חשוב שאותם מומחים למציאת ליקויי בניה יהיו תמיד ערניים ודרוכים למציאת השגיאות השונות שיכלו להיווצר בעת הבניה ואפילו בעת תכנון הבניה, ולכן, משמעותי מאוד שאתם, בעלי הבית העתידיים, תסמכו על היכולות של המומחים למציאת ליקויי בניה, מפני שחייכם בידיהם.
לא תמיד המצב הוא כל כך קריטי, ישנם ליקויי בניה שהם כאלה רק מבחינה אסתטית ולא פוגמים בבטיחות של המבנה עצמו, אז אל נא תהיו חרדים יתר על המידה. אבל גם ליקויי בניה כאלה, למרות שאינם מסוכנים באמת, לא צריכים להיות ולכן מוזמנים תמיד מומחים למציאת ליקויי בניה, כדי שיבחנו את התהליך וימצאו מה צריך לתקן, לפני שאתם תעברו לביתכם החדש.
ליקויי בניה לא נוצרים בהכרח בגלל חוסר אחריות של אחד מהברגים בתהליך, ליקויי בניה יכולים להיווצר גם בסך הכל, בגלל חוסר תשומת לב, או השקעה עמוקה בפרטים, מבלי לשים לב לתמונה הגדולה, ולשם כך צריך את זוג העיניים הנוסף של המומחים למציאת ליקויי בניה, כדי שיצביעו ויראו מה דורש תיקון ושיפוץ.
קחו בחשבון שעלולים להיות ליקויי בניה כאשר אתם עוברים לבית חדש, זה דבר הגיוני בהחלט, בהתחשב בעובדה שהעבודה נעשית בידי בני אדם ואנשים מועדים לטעות, כמה שלא ננסה להיות בסדר, ולכן מומחים לליקויי בניה תמיד יבואו ויוודאו עבורכם שהמבנה שניצב לפניכם, ביתכם העתידי, אכן מושלם ומוכן לכניסתכם אליו.
 
 
 

ליקויי בניה יכולים להגרם ממספר גורמים שונים. ליקויי בניה יכולים לעתים להגרם בגלל רשלנות של הקבלן אשר בונה את הבית או את המבנה. לעתים ליקויי בניה יכולים להגרם כתוצאה משימוש בחומרי בניה מאיכות נמוכה מאוד מה שגורם לליקויים רבים ושונים. גם כאשר לא בונים לפי תקנות בניה שונות ולפי החוק ניתן לגרום לליקויי בניה שונים. ליקויי הבניה יכולים לגרום למפח נפש רב ולאכזבה בקרב האנשים שבביתם או בבמנה שבבעלותם מתגלים ליקויי הבניה השונים. ליקויי בניה שהם באשמתו של הקבלן יכולים לגרור תביעה משפטית נגד קבלן הבנייה.

ליקויי בניה לא תמיד ניתן לגלות בקלות רבה כל כך כאשר עוברים לבית חדש או כאשר קונים מבנה לכל מטרה שהיא. לכן כאשר קונים מבנה או בית יש לערוך בדק בית או בדיקה הנקראת ביקורת מבנים. ביקורות אלה נערכות לרוב על ידי מהנדסי בניין או מומחים אחרים בתחום הבניין. מהנדסי בניים אשר עורכים בדק בית או ביקורת מבנים יכולים להצביע על ליקויי בניה ועל ליקויים ותקלות שונות אשר התגלו במבנה במהלך עריכת הבדיקה. לאחר בדק בית או ביקורת מבנים יכול מהנדס הבניין להעריך כמה יעלו בגדול תיקון אותם ליקויי בניה שהתגלו. כך יכולים הקונים הפוטנציאליים להחליט האם משתלם להם יותר מבחינה כלכלית לתקן את אותם ליקויי בניה או פשוט לוותר ולרכוש בית אחר או מבנה אחר.

ליקויי בניה הם בעיה שניתן אם כן להתמודד איתה במספר גורמים. כאשר בונים או משפצים מבנה כלשהו ונוצרים ליקויי בניה שונים באשמתו של הקבלן ניתן לתבוע את הקבלן ולדרוש ממנו פיצוי כספי על מנת לתקן ליקויי בניה. כאשר לא בונים בית חדש אלא קונים בית ולא יודעים אם קיימים ליקויי בניה יש לשכור מומחים כדי למנוע עוגמת נפש עתידית - וזאת משום שיש משמעות כלכלית שיכולה להיות משמעותית לקיומם של ליקויי בניה.