מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ליקויי בניה

ליקויי בניה, מציאתם לטובתנו בכל בית ובניין שנבנים יכולים להתגלות ליקויי בניה שונים ורבים. אף אחד לא מושלם, ולתהליך של בניית דירה יש הרבה


הדס
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקויי בניה

 

ליקויי בניה, מציאתם לטובתנו
בכל בית ובניין שנבנים יכולים להתגלות ליקויי בניה שונים ורבים. אף אחד לא מושלם, ולתהליך של בניית דירה יש הרבה מרכיבים, אשר כל מרכיב קורם עור וגידים בזכות בנאדם, מומחה לתפקידו, וכמו כולנו, גם הם יכולים לעשות טעויות. אפשר לכעוס על אנשים כאשר הם עושים טעויות, אבל, היות וזה אנושי לטעות, צריך לקחת את האפשרות לליקויי בניה כהנחה בסיסית. אם יוצאים מנקודת הנחה בסיסית שייווצרו ליקויי בניה, אפשר לבדוק שוב ושוב כל שלב ושלב בתהליך ולתקן פגמים לפני שהם מביאים לכדי אסון. כשבעל מקצוע בוחן את עצמו, הוא עלול שלא למצוא ליקויי בניה – לא בתכנית ולא בביצוע, ולכן ישנם מומחים במציאת ליקויי בניה שכל תפקידם הוא לעבור ולוודא שמה שקורה בפועל הנו תקין ובטיחותי.
 
ליקויי בניה יכולים להיות פעוטים ואסתטיים בלבד, אך, גם גדולים מאוד ולכן יש חשיבות בבדיקה דקדקנית של ליקויי בניה לפני שמתחילים עבודה, בזמנה, ואחרי סיומה. הבריאות שלנו, בני האדם, היא חשובה ומבחינה בטיחותית, חשוב שנעלה על ליקויי הבחינה על מנת שאלה לא יסכנו את חיינו. מומחים למציאת ליקויי בניה כבר יודעים מה לחפש מתוך ניסיון רב בחיפוש אחר ליקויי בניה, אבל חשוב שהם תמיד יהיו עם היד על הדופק ויבדקו כל חלק וחלק בבניין או בדירה, לפני שאתם תרכשו את הנכס.
 
יכול להיות שהבית החדש שלכם נבנה לפני שנים רבות, לא כולנו מסוגלים להרשות לעצמנו לרכוש חלקת אדמה ולבנות עליה את בית חלומותינו הרי, ולכן, חשוב שבעל מקצוע המומחה במציאת ליקויי בניה יעבור בדקדקנות על הנכס בטרם רכשנו אותו כדי לוודא עבורנו שאנחנו אכן מכניסים את עצמנו לעסקה טובה ובטוחה עבורנו ועבור ילדינו. ליקויי בניה אסתטיים, שימצאו על ידי מומחה למציאת ליקויי בניה, הם לרוב ברי תיקון ויכולים להוזיל את העסקה עבורנו, אם מוכר הבית לא מעוניין להשקיע את הכספים בתיקון אותם ליקויי בניה. ליקויי בניה קצת יותר משמעותיים עלולים לגרום לנו לחשוב פעמים אם ברצוננו בכלל לקחת על עצמה את הקנייה בכלל. מכאן שיש חשיבות גדולה במציאתם של ליקויי בניה.
 
כשאנו מעוניינים לרכוש דירה או בית, או, אם אנחנו מעוניינים לבנות אחד שיתאים לרצונות ולצרכים שלנו, אנחנו חושבים חיובי – על כל הטוב שנמצא לפנינו וכמעט ולא נותנים למוחנו להריץ מחשבות שליליות ולהתייחס בכלל לאפשרות שאולי משהו במה שלפנינו אינו תקין לגמרי. אנחנו פועלים כך הן מתוך הרגש והחיבור שכבר הספקנו לחוש לנכס, לביתנו העתידי, והן בגלל חוסר הידע שלנו בנושא של ליקויי בניה. אנחנו פשוט לא יודעים מה לחפש. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים שהמבנה יכלול, אבל לא יודעים לעומק מה צריך ואולי לא כלול בו ולשם כך קיימים מומחים למציאת ליקויי בניה, שיהיו לנו לעזר, לבל נשגה ונצטער על כך אחר כך.
 
 
 
 

ליקויי בניה דורשים את מלוא תשומת הלב ואת תיקונם האיכותי ביותר.

ליקויי בניה נגרמים מהסיבה המצערת שבעת הבניה עצמה לא ניתנה מלוא תשומת הלב ולא הייתה בקרה מספקת על איכות הבניה והיצמדות לתוכניות ולהנחיות הבטיחות.

קבלן הבניה הוא האמון בשטח על בדיקה של הבניה והוא זה שאמור להתריע על ליקויי בניה ולדאוג לתיקונם.  לעיתים, קבלן הבניה מסתנוור מהכסף המוצע לו והוא ממהר לעבור לפרויקט בניה חדש. בעולמנו האמרה הידועה: זמן זה כסף נכונה לרב המקרים, אך לא ייתכן כי קבלן בניה יפקיר את בטחון האנשים עבור בצע כסף.

למרות זאת, ניתן למצוא בכל מבנה כמעט ליקויי בניה. הדבר לצערנו כמעט בלתי נמנע. כיצד אם כן ניתן להיערך לקראת ליקויי בניה ולפעול לשנותם?

קיימות בשוק מספר חברות אשר מבצעות בדיקות לאיתור ליקויי בניה. הבדיקות שהן ערוכות נקראות: "בדק בית" . בדק הבית תפקידו כאמור לאתר ליקויי בניה אך גם להכווין על תיקונם או במידת הצורך על תביעת הקבלן האחראי על פרויקט המגורים.

כדי להבטיח את ביטחונכם ואת בטיחות משפחתכם רצוי ומומלץ לבצע בדק בית. איתור ליקויי בניה עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. אין טעם לחכות לביטויים של ליקויי הבניה, יש לנקוט בפעולות מנע כדי להבטיח ניהול אורח חיים תקין ובטוח.

אין מקום לספקות בכלל ובמיוחד כאשר מדובר בביטחון אישי וכן סביבתי. אמנם האחריות מוטלת בזמן אמת על קבלן הבניה, אך מאחר וזה לא עשה עבודתו נאמנה, אתם אלו שצריכים לקחת את המושכות לידיים ולשכור שירותי חברה אשר מבצעת בדק בית לאיתור ליקויי בניה.

ראו זאת כפנייה אישית וצרו קשר עוד היום עם אחת החברות המובילות בשוק לביצוע בדק בית לאיתור ליקויי בניה והבטיחו את שלוות הנפש והשקט ההכרחי לכם ולבני משפחתכם.