מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדק בית

בדק בית הוא מה שאנחנו אולי רוצים לעשות כדי לשמור על הבית שלנו תקין. את הבית שלנו אפשר להשוות לתוחלת החיים של בנאדם ממוצע. אנחנו רוצים


אלעד
פורסם: 12/5/2013

מאמר זה שייך לקטגוריית בדק בית

 

בדק בית הוא מה שאנחנו אולי רוצים לעשות כדי לשמור על הבית שלנו תקין.
 
את הבית שלנו אפשר להשוות לתוחלת החיים של בנאדם ממוצע. אנחנו רוצים לשמור על תוחלת החיים שלנו הבית שלנו למשך כמה שיותר זמן- שיהיה תקין, שיהיה אפשר לחיות בתוכו בנוחות ובנעימות, בלי נזילות, בלי קצרים בחשמל או גג לא אטום לחלוטין. בלי פרצי רוח שאי אפשר לסתום מכיוון שהקירות כבר כל כך ישנים שהם נסדקו ויצרו פעמים שנותנים ללחות, קור ורוח להיכנס.
בדק בית נועד לתת לנו איזה שהוא אומדן מידה לגבי המצב של הבית שלנו- האם אנחנו צריכים לטפל בו בצורה משמעותית או שאנחנו פשוט צריכים איזה שהוא טיפול תחזוקה כדי לשמור עליו עומד וקיים. כמו שאנחנו צריכים לעשות טסט כל שנה למכונית, כמו שאנחנו צריכים לדאוג לעצמנו ולגוף שלנו, כך גם לגבי הבית שלנו- הבית שלנו הוא המקום שבו אנחנו גרים. המקום בו אנחנו אוכלים, ישנים ומבלים. המקום שמשמש לנו מחסה ממזג האוויר ומספק לנו פרטיות מפני הציבור.
מקום הזה, מן הראוי, צריך להיות מקום שנעים לחיות, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בריאותית ובטיחותית. בדק בית מוודא את החלק השני- הוא מוודא תקלות מבעוד מועד ומונע אותן שאלה יכולות להתפתח לדברים הרבה יותר חמורים- נזילה שיוצרת בסופו של דבר ריקבון בקיר, חוטי חשמל חשופים שעשויים להיות סכנה בלי שאפילו נשים לב לכך או כל דבר אחר שעשוי ליצור מטרד, הן בטיחותי והן נפשי, אצל האנשים שגרים בתוך הבית.
הבית שלנו הוא המקום שבו אנחנו גרים. הוא המקום שמשמש לנו מחסה והמקום שאנחנו רוצים שיהיה לנו נעים ונוח בתוכו. מן הסתם שזה אמור להיות מקום שלא רק משמש לנו כמקום יפה לנוח בו מבחינה עיצובית אלא גם מבחינה בטיחותית ובריאותית- מקום שיש בו זרימת אוויר תקינה, מקום שאין בו נזילות שיוצרות כתמי לחות, ריקבון ועובש בקירות או חוטי חשמל חשופים. אפשר להגיד שכמו שאנחנו מתייחסים אל הבית שלנו אנחנו גם מתייחסים לעצמנו, ובסופו של דבר זה נכון- אם אנחנו מזניחים פטרייה שמתפתחת על אחד מהקירות, סביר להניח שבשלב כזה או אחר הפטרייה הזאת תשפיע גם על הבריאות שלנו. ריקבון, פטריות, בית לא אטום ועובש הם רק חלק מהרשימה האפשרית של נזקים לבית שיכולים להיות.
בדק בית מוצא ומונע מבעוד מועד את כל הדברים האפשריים שעשויים להתקלקל לנו בתוך הבית, זאת על מנת לספק לנו שנים ארוכות בתוך הבית שלנו- שנים של הנאה, נוחות ושמחה.
בדק בית נותן לנו את האפשרות למנוע ולטפל מבעוד מועד בדברים שעשויים להיות בעייתיים וכך מונע לנו לא רק עלויות כספיות גבוהות אלא גם כאבי ראש רציניים ואובדן של רכוש שעשוי להיות בעל ערך כלכלי ורגשי גדול.
 
 
 
 
כאשר אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, עליכם לבצע בה בדק בית. בין אם מדובר בדירה חדשה שאתם רוכשים ובין אם מדובר בדירה שאינה חדשה, בדק בית הוא הכרחי. בדק בית הוא בדיקה חשובה שיש לבצע לפני שרוכשים נכס כל שהוא, מפני שבדיקה כזו של בדק בית בוחנת למעשה את הנכס ומחפשת לאתר בו ליקויי בנייה, בדיקה תכנונית ובדקה סביבתית בבית.
לגבי דירה שאינה דירה חדשה, אתם וודאי מבינים את החשיבות של ביצוע בדק בית. מדובר בדירה הקיימת כבר מספר שנים, אולי אפילו מספר עשורים וייתכן שבזמן שהיא נבנתה, התקנים הישראליים היו שונים או שהיו מקפידים פחות על העבודה, או שהזמן עשה את שלו והביא עימו כל מיני ליקויי בנייה שונים ולכן בעזרת בדק בית אפשר לבחון את הדברים ולראות האם ישנם ליקויים בדירה.
עם זאת, וודאי נראה לכם תמוה שיש צורך לבצע בדק בית גם בדירה חדשה מהשקית. לא, לא מדובר על ניסיון לעשוק אתכם, אלא גם כאשר רוכשים דירה מקבלן, חשוב לבחון אותה. יכול להיות שהקבלן היה מעוניין לבנות את הדירה או את הפרוייקט כולו במהירות שיא ולכן לא הקפיד על איכות חומרי הבניין שבדירה, או לא הקפיד על הבנייה עצמה, כך שבאמצעות בדק בית תוכלו לבחון את הסוגיה הזו, ולהיות בטוחים בלב שלם שהנכס שאתם קונים הוא אכן חף מליקויים.
בדק בית הוא בדיקה שמטרתה לבחון את איכות הנכס שאתם רוכשים לעצמכם, זוהי אמנם בדיקה לא זולה וכן תצטרכו להוציא עליה סכום כסף, אך הרבה יותר עדיף להוציא על כך כסף על פני קנייה של חתול בשק. אז פנו עוד היום לחברה המבצעת בדק בית כדי לבדוק את הנכס שאתם רוצים לרכוש, ותעניקו לעצמכם ראש נקי ובטוח מפני בעיות עתידיות.
 
 
 
בדק בית, הידוע גם בשמו ביקורת מבנים, הוא בדיקה חשובה מאין כמוה. בעבר מעט מאד אנשים היו פונים לבצע בדיקה של בדק בית. אולי זה עקב חוסר מודעות שפשתה בקרב האנשים, אולי זה בגלל שהעלות עצמה של בדק בית היא עלות גבוהה יחסית ואולי זה פשוט בגלל שאנשים היו סומכים יותר בקלות על מה שהם היו רואים מול עיניהם. כיום בדק בית היא בדיקה רווחת יותר. יותר אנשים מבינים כיום את החשיבות של בדק בית לפני שרוכשים דירה חדשה וזה משום שבדיקת בדק בית זו בוחנת את הנכס על כל פניו ורואה האם קיימים איזה שהם ליקויים בבית עצמו או בבניין כולו. הליקויים הללו יכולים להיות ליקויים פשוטים או ליקויים מהותיים ולכן בדקבית היא בדיקה חשובה מאד.
 
היום אנשים רבים מבינים שגם ככה הם רוכשים דירה וגם ככה הם כבר מוציאים מספיק כסף על הדירה הזו, ולכן שווה להם להוציא עוד קצת כסף מהכיס כדי להיות שקטים ובטוחים לגבי הרכישה. אם אתם תבצעו בדק בית, אתם תדעו בוודאות את מצב הדירה לאשורו. תוכלו לדעת האם הדירה היא מסודרת ובנויה בצורה איכותית כפי שהיא נראית, או שמתחת לפני השטח מסתתרים להם כל מיני ליקויי בנייה שיכולים להעיב על איכות הדירה ויכולים להוות הוצאה כספית נוספת לשם תיקונם או אפילו להוות סכנה.
 
בדק בית מומלץ לבצע- לפני - רכישה של דירה. אתם לא רוצים לרכוש דירה, לעבור להתגורר בה ורק אז לבצע בדיקה כזו. ראשית, כבר לא תוכלו להתחרט שכן כבר רכשתם אותה ושנית, הדבר יאלץ אתם להתכונן לכך שיסתובבו לכם בבית בודקים ומהנדסים וזה לא ממש נוח. אם תבצעו אם הבדיקה בזמן הרי שתוכלו להערך לה בצורה מיטבית. בדק בית היא בדיקה לנכס ישן וחדש כאחד.