מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדק בית

בדק בית הוא משהו שכל אחד ואחד מאיתנו עשוי לרצות לעשות בעקבות המאמר הבא. האם אי פעם קרה לכם שפתאום גיליתם פיצוץ בצינור וזה היה מאוחר מ


אלעד
פורסם: 12/5/2013

מאמר זה שייך לקטגוריית בדק בית

 

בדק בית הוא משהו שכל אחד ואחד מאיתנו עשוי לרצות לעשות בעקבות המאמר הבא.
 
האם אי פעם קרה לכם שפתאום גיליתם פיצוץ בצינור וזה היה מאוחר מדי מכדי להציל כל מיני דברים שטבעו מההצפה שנוצרה?
האם קרה לכם שהיה קצר חשמלי שגרם לקריסה של המחשבים באמצע העבודה שלכם ולאיבוד של חומר חיוני לעבודה שלכם שלא הצלחתם לשחזר אח"כ או רק במאמצים מרובים הצלחתם לשחזר אותם?
 
גם אם זה לא קרה לכם, סביר להניח שאתם לא רוצים שזה יקרה לכם. מכיוון שכך בדק בית הוא דבר שרצוי לעשות- בדק בית הוא בדיקה מקיפה של כל הבית ועל כל הדברים שעשויים להוות בעיות בהמשך השנים. בין אם אלה בעיות צנרת, בעיות חשמליות או כל בעיה אחרת שעשויה להופיע, בדק בית נועד כדי למצוא ולמנוע מבעוד מועד את התקלות הללו ולאפשר לכם שנים ארוכים ומהנים בתוך הבית שלכם.
 
בדק בית נועד כדי למצוא ולנטרל את כל הבעיות שעשויות לצוץ במהלך השנים בתוך הבית. יהיו אלה בעיות צנרת שמחלידה ומתיישנת, חוטים שמתקצרים ואיך שהוא נחשפים או כל דבר אחר שעשוי לגרום לתקלה שאנחנו לא רוצים- בדק בית נועד למנוע את זה. בדק בית מונע מאיתנו לא רק את כאבי הראש אלא גם אובדן כספי של נזק לרכוש, נזק שצריך להוציא בתיקון חירום של הדברים ונזקים למידע (כמו מסמכים של עבודה שנהרסים). בדק בית בעצם מונע מבעוד מועד את כל הדברים שעשויים לקרות, וגם אם זה עולה לנו בהתחלה זה עשוי לחסוך לנו הרבה כסף אחר כך.
 
הבית שלנו הוא המקום בו אנחנו חיים- המקום בו אנחנו מקבלים פרטיות, נחים, אוכלים, מתקלחים ועושים פעילויות שונות ומשונות. הבית שלנו משמש לנו כמחסה שאנחנו יכולים להגיע אליו במזג אוויר קשה ולאפשר לנו לקבל פרטיות בעולם שבו הפרטיות כבר אינה מובנת מאליה. הבית שלנו, מהבחינה הזאת, הוא מקום קדוש- מקום שאנחנו רוצים שישמש לנו במשך שנים רבות מחסה ואנחנו רוצים לשמור עליו כמה שיותר תקין כדי שלא יעשה לנו בעיות בהמשך.
 
אפשר להגיד שאיך שאנחנו מתייחסים לבית שלנו מעיד על איך שאנחנו מתייחסים לכל דבר, כולל לגוף שלנו אנו. אם אנחנו מזניחים את הטיפול בבית שלנו מתוך עצלנות או קמצנות יש סיכוי שאנחנו מזניחים גם את עצמנו. מן הראוי לטפל בבית שלנו לפחות כמו שהיינו מטפלים בעצמנו פשוט מהסיבה שהבית שלנו הוא המקום שבו אנחנו גרים, ואלא אם אנחנו רוצים לגור בסביבה מלאה פטריות ועובש, סביר להניח שנרצה לעשות משהו כדי לשנות את זה. בדק בית נועד כדי למצוא ולנטרל את כל הדברים שעשויים ליצור לנו חיים קשים בבית ולמנוע אותם מבעוד מועד. בדק בית נועד כדי לאפשר לנו לחיות בסביבה נעימה ונוחה למשך שנים רבות.
 
 
 
 
בדק בית היא בדיקה חשובה שנועדה לבחון נכס שאתם מעוניינים לרכוש ולראות האם בנכס הספציפי הזה קיימים ליקויי בנייה מסוגים שונים. ליקויי הבנייה שאפשר למצוא על ידי בדק בית נחלקים לכמה רמות. יש ליקויי בנייה שניתן למצוא באמצעות בדק בית שהם ליקויי בנייה אסתטיים בלבד ולכן הם נחשבים ליקויים קלים יחסית שאפשר לפתור באופן די פשוט, ויש ליקויי בנייה שאפשר לעלות עליהם באמצעות בדק בית, שהם ליקויי בניה חמורים ומהותיים יותר ועלולים להעיד כי הדירה או המבנה כולו אינם בטוחים וכי הפתרון שלהם יהיה מורכב ומסובך יותר.
 
ליקויי בנייה פשוטים וקלים יחסית יכולים להיות קיר שבנוי באופן עקום, קיר ובו חריצים או טיח וסיוד לא אחידים, יכול להיות רצפה עקומה או מרצפות לא ישרות, גימורי צבע בדירה שאינם אחידים ומדוייקים, דלתות ומשקופים שהתנפחו עם הזמן ועוד.  ליקויים אלה קל למצוא על ידי בדק בית ולעיתים גם אנחנו יכולים להבחין בהם. הליקויים הללו נחשבים פשוטים יחסית מכיוון שהם לא מהווים סכנה להתגורר בבית והקבלן בבית נדרש לתקן אותם.
 
ליקויים נוספים שאפשר למצוא באמצעות בדק בית הם בדרגה אחת גבוהה יותר, הם ליקויים הקשורים לתנאי המגורים עצמם ויכולים להפריע למגורים בבית, כמו רטיבות או נזילות, אינסטלציה פגומה באופן כללי, בעיות חשמל בבית, בעיות אלומיניום שונות, סדקים נראים לעין בקירות הבית וכן הלאה. גם הליקויים הללו ניתנים לתיקון, אך העלות של התיקון בעבורם היא גבוהה לרוב.
 
בדק בית עשוי לעלות על הליקויים המהותיים יותר אשר ברמת היסודות של הדירה והבניין והשלד וליקויים אלה שנמצאים בעזרת בדק בית, הם ליקויים מסוכנים יותר לבטיחות האישית, יקרים מאד לתיקון ולעיתים עדיף לא לרכוש: סדקים עבים בקירות, מעקה שבור או חסר, קיר שבור ועוד. בדק בית עוזר להעריך את הנכס, בדק בית מעניק לכם שקט ובטחון ברכישה.