מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדק בית

בדק בית מאמר זה בנושא בדק בית מומלץ בעיקר לבעלי עסקים, קטנים כגדולים, אשר נמצאים לקראת פתיחת עסק חדש או מעבר ממבנה אחד לאחר. לפני


איילה
פורסם: 12/5/2013

מאמר זה שייך לקטגוריית בדק בית

 

בדק בית
 
מאמר זה בנושא בדק בית מומלץ בעיקר לבעלי עסקים, קטנים כגדולים, אשר נמצאים לקראת פתיחת עסק חדש או מעבר ממבנה אחד לאחר. לפני השקעה במבנה, בין אם מדובר על רכישה, השכרה או אף שיפוץ של מבנה עסקי קיים (מפעל, משרד, חנות, מסעדה ועוד), חשוב מאוד להזמין מומחה לביצוע בדק בית בכדי לאתר או לשלול אפשרויות של נזקים חמורים אשר יהוו מטרד ואף סכנה בעתיד.
 
מהי החשיבות של בדק בית?
בדק בית היא בדיקה יסודית של המבנה הן מבחוץ והן מבפנים, בדיקה מקצועית אשר לא כל אחד, גם לא אנשים בעלי חוש טכני מפותח וטביעת עין חדה, לא יוכלו לבצע. בדק בית הוא נחלתם של אנשי מקצוע מוסמכים דוגמת מהנדסי בניין בעלי רשיונות עבודה תקפים. בדק בית היא ביקורת מבנים מקיפה אשר נועדה לזהות ליקויים בבנייה אשר עלולים ליצור בעיות של רטיבות, סדקים ועוד. ליקויים אלו אשר ברובם אינם נראים ויזואלית בעיני המתבונן, עלולים להוביל לבעיות חמורות של תחזוקת המבנה ולצורך בטיפולים יקרים וארוכים, לעיתים מדובר בביצוע תיקונים אשר דורשים פינוי בניה והפסקת העבודה השוטפת לפרק זמן מסויים. לכן, גם בכדי לחסוך הוצאות וגם בכדי לחסוך שיבושים קשים בשגרת העבודה ובעיקר בכדי להבטיח את ביטחונם האישי של העובדים ושל הקליינטים השוהים במבנה, יש לבצע בדק בית במבנה לפני המעבר הסופי.
 
באחריות מי לבצע בדק בית?
כאשר הנכס הוא שלכם, כלומר כאשר אתם רוכשים בית או דירה או לחילופין משפצים את הבית או הדירה או המפעל שלכם, האחריות היא כמובן שלכם בלעדית. יחד עם זאת, גם אם הנכס הוא אינו בבעלותכם וקרה אסון בו קיר התמוטט או תקרה התפרקה (כתוצאה מרטיבות בשל ליקויי בניה), יתכן וזו איננה אשמתכם אבל העובד או הקליינט אשר נפגע יבוא אליכם בטענות והתביעות כמו גם יחסי הציבור השליליים יפגעו בכם ובעסק שלכם למרות שזו איננה אשמתכם. בכדי לכסות את עצמכם, כאנשי עסקים, מפני כל אופציה כזו בעתיד ובשביל השקט התעשייתי, מומלץ לעשות בדק בית גם במקרים של השכרת מבנה לצורך עסקי.
 
האם בדק בית היא הוצאה מוכרת?
חשוב לבדוק את הנושא הזה מול רואה החשבון. במקרים רבים בדק בית עבור מבנה העסק הוא אכן הוצאה מוכרת אבל גם אם לא, כפי שצויין תחילה, ביצוע בדק בית בשלב מוקדם, אשר בוחן ליקויים קיימים אשר מסוגלים ליצור בעיות ואף סיכונים בעתיד, תחסוך לכם זמן ועוגמת נפש מרובה בעתיד. כאשר מדובר על רכישה או השכרת מבנה, ביצוע בדק בית המצביע על ליקויים יכול להניעה אתכם מההחלטה בכלל לרכוש או לשכור את המבנה או לחילופין להשכיר אותו וכן במקרה ותחליטו שכן ללכת על העסקה, מחיר הנכס ירד, בין אם מדובר על מחיר כולל או על דמי שכירות וזאת בהתאם לליקויים שנמצאו. בצורה זו, תעריף התיקונים ו/או הסיכונים העתידיים ינוכה מהסכום שמוכר הנכס או המשכיר מבקשים בעדו.
 
 
 
 
 
בדק בית הינה בדיקה שמומלץ לערוך אותה לבתים ישנים וכמו כן, גם לבתים חדשים. גם בבתים חדשים עלולים להופיע תקלות שונות וליקויי בנייה ולכן עריכת בדק בית בצורה מקצועית ומקיפה הינה חיונית. הליקויים אשר יופיעו בבתים חדשים יכולים להרם כתוצאה משימוש בחומרי בנייה באיכות ירודה במיוחד וכמו כן בגלל רשלנות של קבלן הבנייה ורשלנות של עובדי הבנייה. כמובן שיכולים להפויע בבתים חדשים תקלות וליקויים נוספים אשר אינם קשורים לקבלן ולעובדים אלא לתקלות שונות וכן הלאה. בבתים ישנים ליקויים רבים נוצרים בעקבות שנים רבות של הזנחה והתעלמות מהבעיות. כאשר מזניחים תקלה מסוימת היא לרוב מתפתחת ומחמירה ואחר כך עולה כסף רב יותר לתקן אותה. משום שבבתים שונים יכולים להתגלות ליקויים רבים אשר אדם לא מקצועי לא יכול לזהותם יש משמעות עצומה לעריכת בדק בית.
 
בדק בית הינה בדיקה אשר נערכת על-ידי מהנדסים מומחים בתחום הבנייה אשר יכולים לזהות ליקויי בנייה שונים. הזמן בו עורכים בדק בית הוא לפני קנייה של נכס כלשהו אשר מיועד למגורים. מהנדסי הבנייה אינם רק מצביעים על התקלות אותן מצאו במהלך בדק בית הם גם מייעצים לקונים המיועדים איך כדאי לתקן את התקלות שהתגלו במהלך בדק בית ולאילו מומחים עליהם לפנות. כמו כן, אלו אשר עורכים בדק בית נותנים גם הערכת מחיר משוערת של מחיר הליקויים שהתגלו. למעשה באמצעות ביצוע בדק בית יכולים הקונים להחליט האם משתלם להם לקנות את הנכס ולתקן את התקלות שהתגלו בו או שמשתלם להם מבחינה כלכלית לקנות נכס אחר למגורים.
 
בדק בית תגלה מגוון רחב של ליקויים. דליפות מהצנרת, בעיות במערכת החשמל, התפוררות של טיח, ליקויים בשלד המבנה עצמו, חומרי בנייה מאיכות ירודה הם רק חלק מהתקלות אשר יתגלו במהלך עריכת בדק בית.