מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
איתור נזילות

איתור נזילות איתור נזילות נועד כדי למצוא ולאפשר לנו לתקן ליקויים בצנרת, באיטום הגג והקירות או עיבוי קירות שיוצר כתמי רטיבות. איתור נזיל


הראל
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית איתור נזילות

 

איתור נזילות

איתור נזילות נועד כדי למצוא ולאפשר לנו לתקן ליקויים בצנרת, באיטום הגג והקירות או עיבוי קירות שיוצר כתמי רטיבות. איתור נזילות חשוב לא רק מבחינה אסתטית, אלא גם מבחינה בריאותית ולפעמים מבחינה של משק המים בישראל. איתור נזילות עוזר לנו למצוא נזילות שקיימות בתוך מבנה, בין אם זה בית שאנחנו שוקלים להשכיר או לקנות או מבנה שאנחנו כבר גרים בו.

איתור נזילות נעשה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ועל ידי אנשי מקצוע מיומנים ובקיאים בתחום (או לפחות כך רצוי שיהיה). איתור נזילות נעשה באמצעות גלאים תרמיים שיוצרים תמונה על ידי קליטה של הבדלי טמפרטורה בחדר. על ידי התמונה הזאת ניתן להבין האם יש ליקויים ואיפה הם נמצאים. הגלאי התרמי יוצר תמונה באמצעות קליטה של טמפרטורות, ובידי אדם מיומן יכול לתת הרבה מידע לגבי מצב הצנרת במבנה מסוים. כך ניתן להסיק למשל, שיש רטיבות מאחורי חיפוי של קירות מסוימים (קרמיקה, פסיפס או אבן), שיש היקוות של מים מתחת ליריעות אטומות על הגג, או שיש כתמי רטיבות שנגרמים כתוצאה מעיבוי של עמודי ברזל- דברים שלא היינו יכולים לראות או להיות מודעים אליהם ללא עין מיומנת עתה נגלים בפנינו באמצעות מכשיר שקולט את הטמפרטורות.

איתור נזילות נעשה כשאנחנו עומדים בפני כניסה לבית חדש- איתור נזילות נעשה, בין השאר, במהלך בדק בית- בדיקה שאנחנו עושים לאיתור כל התקלות והליקויים שקיימים במבנה מסוים ונועדו לתת לנו הסתכלות יותר כוללת ויותר מדויקת לגבי טיב הנכס שאנחנו רוצים להשקיע בו. כך, איתור נזילות, כמו גם כל שאר הבדיקות, נותן לנו הערכה לגבי שוויו האמיתי של הנכס והכדאיות של ההשקעה בו. למרות שהיינו רוצים להאמין שהנכס שאנחנו עומדים מולו הוא ללא תקלות, במיוחד כשמדובר בדיקה שרק עתה נבנתה ונמסרת לנו מהקבלן המבצע, המציאות לא תמיד עומדת בקנה אחד עם הפנטזיות שלנו-
לעיתים נגלה שגם בדירה יד ראשונה יש ליקויים שנגרמו עקב חומרים לא איכותיים או כוח עבודה לא מיומן שהשתמש בהם הקבלן ויוצרים נכס לא איכותי ולא כדאי להשקעה.

איתור נזילות באמצעות גלאי תרמי מצוין להרבה בדיקות שלא ניתן או קשה לעשות אותן אחרת. כך למשל איתור נזילות על גבי קירות חיצוניים של מבנים, גילוי מקור הבעיה בתשתית וכך לאפשר להרוס את התשתית במקום נקודתי במקום בשטח נרחב וסריקה תרמית לגילוי ליקויים ולצורך הערכת היקף העבודות לפני תחילת ביצוע שיפוץ. באמצעות איתור נזילות אנחנו יכולים לדעת מה היקף העבודה הנדרשת, פחות או יותר כמה זה יעלה לנו והאם אנחנו בכלל מוכנים לעשות את ההשקעה הזאת.