מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא איתור נזילות מים

איתור נזילות מים איתור נזילות מים נעשה כדי לגלות בתוך הבית שלנו דליפות, רטיבות וסדקים שבעין לא מזוינת אנחנו לא יכולים לדעת מה המקור שלהם

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית איתור נזילות מים

 

איתור נזילות מים

איתור נזילות מים נעשה כדי לגלות בתוך הבית שלנו דליפות, רטיבות וסדקים שבעין לא מזוינת אנחנו לא יכולים לדעת מה המקור שלהם, אם בכלל להיות מודעים לקיומם.
איתור נזילות מים נעשה בכמה מקרים, ביניהם המוכרים ביותר הם לפני רכישת דירה- כאשר אנחנו רוכשים דירה אנחנו רוצים לעשות איתור נזילות מים שנעשית במהלך בדיקת בדק בית. איתור נזילות מים נותן לנו אפשרות להיות מודעים לקיומם של ליקויים שקשורים בצנרת ובאיטום שיוצרים רטיבות בתוך הבית- רטיבות שאנחנו לאו דווקא רואים, אבל בהחלט רטיבות שקיימת.

איתור נזילות מים נעשית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים- באמצעות מכשירים תרמיים שמגלים את הסביבה באמצעות טמפרטורה אנחנו יכולים לקבל תמונה שבאמצעות מספיק בקיאות ומיומנות ניתן לתרגם אותה לתוך הערכת מצב של צנרת הבית שלנו.
כאשר אנחנו עומדים מול קניה של בית, בין אם זה הבית הראשון או לא, בין אם זה בית יד ראשונה או בית יד שנייה, איתור נזילות מים עשוי לגלות לנו שהפנטזיות שלנו ומה שהמוכר טוען אינם תואמים למציאות- גם כשמדובר בבית יד ראשונה עשויים להתגלות בעיות רטיבות ודליפות, זאת עקב שימוש בחומרים לא איכותיים ועובדים לא מיומנים שמועסקים בתת-תנאים על ידי הקבלן.
באמצעות המידע הזה אנחנו יכולים קודם כל לדעת מה בדיוק אנחנו מקבלים, להבין אם אנחנו רוצים את זה ולהתמקח על המחיר או לדרוש שיבוצעו התיקונים ההכרחיים כדי לתקן את הליקויים האלה.

איתור נזילות מים נועד, בסופו של דבר, לבריאות האישי שלנו. בין אם מדובר על נזילות מגג שאינו אטום במהלך החורף ומטפטף לנו על הפנים כשאנחנו ישנים או מדובר על דליפה בצנרת שלא רק שמבזבזת מים אלא עשויה גם ליצור כתמי רטיבות, עובש ואפילו פטריות במקומות אסטרטגיים בבית שלנו (המקומות שאמורים להיות הכי היגייניים, למשל המטבח וחדר האמבטיה.

איתור נזילות מים נעשה על ידי בנאדם מוסמך שיכול, גם לא באמצעים של מכשירים תרמיים, לגלות את הליקויים הקיימים, סדר הגודל שלהם, מיקום הבעיה והמקור שלה. בעוד אנשים שאינם מיומנים היו שוברים תשתיות שלמות כדי להגיע למקור הבעיה, אדם מיומן יכול לגלות את מקור הבעיה ולטפל רק בה. זה חוסך לנו לא רק זמן וכאב ראש אלא גם הרבה כסף, בסופו של דבר.
ישנם, אומנם, מצבים בהם נהיה חייבים להפוך את כל התשתית כדי לייבש את הרטיבות הקיימת, אבל מקרים אחרים בהם זה מיותר.

איתור נזילות מים נועד כדי לוודא שהבית שלנו תקין, אין בו דליפות או סדקים ומספיק אטום לתקופות החורף (למרות שחורף בישראל הוא לא באמת חורף). איתור נזילות מים נותנת לנו נקודת מבט שלא היינו יכולים להיות מודעים אליה אילולא הבדיקה הזאת.