מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדיקות קרינה

בדיקות קרינה בדיקות קרינה נועדו כדי לאמוד ולהעריך רמות קרינה במקום מסוים, זאת כדי לתת תשובה על השאלה מה היא הרמה של הקרינה שקיימת במקום


הראל
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקות קרינה

 

בדיקות קרינה

בדיקות קרינה נועדו כדי לאמוד ולהעריך רמות קרינה במקום מסוים, זאת כדי לתת תשובה על השאלה מה היא הרמה של הקרינה שקיימת במקום מסוים.
בארץ ישראל ישנם תקנים לגבי רמת הקרינה המותרת באזורים מסוימים. משרד לאיכות הסביבה דואג לעשות מבדקים מדי תקופה כדי לבדוק את רמת הקרינה באזורים מסוימים. עם זאת, אלה בדיקות מדגמיות שאינן מייצגות את כל האזורים הקיימים בארץ.

הרעש התקשורתי הוא בעיקר סביב קרינה של קרינה סלולארית. בעוד אנחנו מתפתחים יותר ויותר טכנולוגית, תופס הטלפון הסלולארי יותר ויותר מקום בימינו. עכשיו כשמתחילים לייצר את הדור השלישי והדור ה3.5 מתכננות החברות הסלולאריות להוסיף עוד אנטנות, מה שאומר- עוד קרינה.
אז האם הקרינה הזאת באמת מסוכנת לנו?

בואו נשים דברים במקומם- אנחנו נחשפים לקרינה אלקטרומגנטית בכל רגע כמעט של החיים שלנו, בתקופה המודרנית. אנחנו נחשפים אליה כשאנחנו תופים במסך הטלוויזיה והמחשב, כאשר אנחנו מחממים אוכל במיקרוגל וכאשר אנחנו שומעים רדיו. אנחנו נחשפים אליה כאשר אנחנו בחוץ באור יום!
השאלה שעומדת על הפרק היא מה אורך הגל שמסוכן לאדם ומה אורך הגל שאינו מסוכן לאדם.
בעוד גילו שאורכי גל מסוימים של קרינה אלקטרומגנטית מסוכנים לאדם ולכן נשמרים מלהפעילו במהלך היום-יום (קרינת גמא, קרינת רנטגן), השאלה לגבי קרינה אלקטרומגנטית ברמות אחרות איננה חד משמעית עדיין.
עם זאת, ברמות גבוהות מהמקובל, אכן יש סכנה לתחלואה, וזה מה שבדיקות קרינה נועדו לבדוק.

כולנו מכירים את המקרה שאנחנו מדברים יותר מדי זמן בפלאפון ומתחיל להיות לנו כאב ראש. ההשפעה של קרינה אלקטרומגנטית תלויה בכמה דברים- היא תלויה באורך הגל וצפיפותו ובמרחק מהאדם.
ככל שהמרחק קרוב יותר וככל שהאנרגיה שנפלטת גבוהה יותר כך גדל הסיכון.
כאשר אנחנו מתרחקים מהגורם של הקרינה, קטנה הסבירות שנושפע מזה.

בדיקות קרינה נועדו לתת לנו מענה לשאלה מה רמת הקרינה בתוך מקום מסוים כאשר אין לנו אפשרות להתרחק מהמקום- כאשר מוצבת לנו אנטנה סלולארית, למשל, מול הבית. כאשר יש לנו חשד שרמות הקרינה עולות על המוגדר בתקנים, בדיקות קרינה נותנות לנו אומדן אמיתי ולא ספקולציה, שבעזרתה, במידת הצורך, יהיה ניתן לפנות לבית משפט ולדרוש בהסרת האנטנות הסלולאריות.
בעוד המהפכה של הטלפונים הסלולאריים הפכה את החיים שלנו להרבה יותר קלים ונוחים, אי אפשר להתחמק מההשפעות והתוצאות של הקרינה על חיי היום-יום, במיוחד כשזו נעשית לאורך זמן וברמה גבוהה, עד למצב שלא משנה לאן נלך כמעט ניחשף לקרינה הסלולארית.

בדיקות קרינה נועדו כדי לבדוק רמת קרינה באזור מסוים כדי לאמוד האם רמת הקרינה גבוהה מהמותר בחוק או לא. זה נותן לנו אפשרות להיות מודעים לרמת החשיפה שיש לנו לקרינה בתוך אזור מסוים, יהיה זה הבית שלנו, בית הספר שבו לומדים הילדים שלנו או כל מקום אחר שחשוב לנו לא להגיע לחשיפה מוגזמת של קרינה.