מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת בתים

בדיקת בתים בדיקת בתים נעשית כדי לחפש ולמצוא ליקויים שקיימים בבתים. בדיקת בתים נעשית כאשר אנחנו רוצים לקבל תמונה יותר רחבה ומקיפה לגבי בת

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת בתים

 

בדיקת בתים

בדיקת בתים נעשית כדי לחפש ולמצוא ליקויים שקיימים בבתים. בדיקת בתים נעשית כאשר אנחנו רוצים לקבל תמונה יותר רחבה ומקיפה לגבי בתים שאנחנו רוצים לקנות, בין אם מדובר על בתים שאנחנו רוצים לקנות בשביל השימוש הפרטי שלנו או בתים שאנחנו רוצים לקנות לשם השקעה.

בדיקת בתים נעשית על ידי בנאדם מיומן ומקצועי ובסופה אנחנו מקבלים דו"ח שלם ומפורט שמכיל את כל הליקויים שנמצאו, אם נמצאו, את התקנים שמחייבים בתיקונם ואת העלות המשוערת לתיקון לפי מחירון רשמי. כאשר אנחנו מקבלים את הדו"ח הזה אנחנו יכולים להיעזר בו בהתדיינות מול המוכר או מול הקבלן שמוסר את הדירות. אנחנו יכולים לדרוש בתיקון הליקויים, לבקש הורדה במחיר או לדרוש פיצויים במידה וכבר ביצענו את הרכישה.

מכיוון שלאחר קניית דירה יד שניה המוכר אינו מחויב לנו יותר בשום אופן, רצוי לעשות בדיקת בתים לפני שאנחנו מבצעים את הרכישה. כאשר יש לנו את הדו"ח של בדיקת בתים אנחנו יכולים להתמקח על המחיר, לדרוש בשיפוץ של הליקויים ובמידה שאלה לא עוזרים לשקול להמשיך הלאה ולחפש נכס שכן שווה את ההשקעה שלנו.

כמו כן, הדו"ח שמתקבל דרך בדיקת בתים על ידי מהנדס בניין מקצועי קבילה גם בבית המשפט. במידה והוכחה חוסר תומים של המוכר או שהקבלן סירב לשפץ את הליקויים שנמצאו, חוות הדעת הזאת קבילה בבית משפט. לרוב יוגש כתב עם חוות דעת נגדית, לכן חשוב שהאדם שמבצע את הבדיקה יהיה מספיק מיומן ומקצועי כדי שיוכל להעיד בבית המשפט ושיהיה לטובתנו.

בדיקת בתים היא בדיקה שרצוי לעשות לפני שאנחנו קונים בית, אבל אם כבר קרה וביצענו את הרכישה של בית יד ראשונה, ישנה תקופה מסוימת שחלה על הקבלן אחראיות על הנכס. במידה ועברה התקופה הזאת הוא כבר לא אחראי לליקויים ואינו מחויב בתיקונם, אבל עד אז הוא מחויב להם. לסוגים שונים של ליקויים יש תקופת בדק שונה, וחשוב שנבצע בדיקת בתים כמה שיותר מוקדם כדי לגלות את הליקויים ולדרוש בתיקונם. במידה והקבלן מסרב, נוכל להביא את הדו"ח לבית המשפט כדי להתדיין ולדרוש את הפיצויים, אבל יש סיכוי טוב שהקבלן יעדיף לשמור על שמו הטוב ולבצע את המוטל עליו מתוקף אחריותו כלפי הנכסים.

בדיקת בית נועדה בראש ובראשונה לתת לנו חוות דעת לגבי מצב הנכס שאנחנו רוצים לקנות וטיבו. ביחד עם ההערכה הזאת אנחנו מקבלים תמונה הרבה יותר מקיפה לגבי מצב הנכס, הכדאיות שלו ומה השווי האמיתי שלו. כשאנחנו יודעים את הפרטים האלה קל לנו הרבה יותר להעריך האם הקניה שווה לנו או שאנחנו צריכים להמשיך הלאה ולמצוא משהו יותר מתאים.