מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת דירות

בדיקת דירות בדיקת דירות נעשית כדי לוודא את טיב הנכס. בדיקת דירות נעשית במיוחד כאשר אנחנו עומדים מול קניה של דירות, בין אם מדובר על דירו

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת דירות

 

בדיקת דירות 

בדיקת דירות נעשית כדי לוודא את טיב הנכס. בדיקת דירות נעשית במיוחד כאשר אנחנו עומדים מול קניה של דירות, בין אם מדובר על דירות שאנחנו רוצים שישמשו אותנו למגורים או דירות שאנחנו רוצים להשקיע בהן.
בדיקת דירות נעשית באמצעות אנשי מקצוע מיומנים וכוללת בתחומה בדיקות מתחומים רבים- בדיקות של צנרת ואיתור נזילות, בדיקות של המערכת החשמלית, דליפת גז ראדון, טיב החומרים מהם עשויות הדירות וטיב בנייתן, מצב הקירות הפנימיים והחיצוניים ועוד כהנה וכהנה.

בדיקת דירות נעשית כדי לקבל הערכה כוללת ומקיפה לגבי איכות הנכס שאנחנו עומדים לקנות, זאת כדי לדעת בדיוק מה אנחנו מקבלים. כאשר אנחנו עומדים בפני השקעה כל כך גדולה- השקעה שיכול לקחת לנו שנים להחזיר את החוב שלה, והשקעה שהערך הרגשי שלה עבורנו גבוה, נרצה לוודא שאנחנו מקבלים משהו איכותי.
בדיקת דירות נעשית עבור דירות יד ראשונה כמו עבור דירות יד שנייה. בעוד בדירות יד שנייה אנחנו עומדים מול המוכר של הנכס והדיון הוא מולו- בהתמקחות לגבי המחיר, וכן הלאה, כאשר מדובר בדירות יד ראשונה אנחנו עומדים מול הקבלנים ולהם יש אחראיות כלפי הנכס למשך תקופה מסוימת. מכיוון שכך ובהתאם לזאת רצוי שנעשה בדיקת דירות כמה שיותר מוקדם- רצוי עוד לפני שקיבלנו את הדירה, ואם לא אז לא הרבה אחריה.

בדיקת דירות כוללת בתוכה בדיקת אי התאמה במידות בהשוואה לתוכנית המכר, עיבוי ועובש, חריצים, סדקים, חרירים ועוד מיני דברים. בדיקת דירות מסתמכת על תקנים שנקבעים על פי מכון התקנים, וכאשר אנחנו מזמינים אדם מקצועי שיעשה עבורנו בדיקת דירות הוא יחולל עבורנו דו"ח שיכלול, בין השאר, הפניה לאותם תקנים.

בדיקת דירות נותנת לנו כמה דברים.
ראשית, היא מאפשרת לנו להיכנס לתוך הבית בראש שקט- אנחנו מוודאים מה שוויו של הנכס ומקבלים עליו תמונה הרבה יותר כוללת ומקיפה. זה חשוב במיוחד בדירות יד שניה שאנחנו לא בטוחים בטיבן מכיוון שהרבה דברים יכלו לעבור עליהן במהלך השנים.
שנית, היא מאפשרת לנו להיות מודעים לכל הליקויים שקיימים בתוך מבנה, אם בכלל, וזה מאפשר לנו לדרוש פיצויים, תיקונים או להבין שהנכס אינו כדאי לנו.

כאשר אנחנו מזמינים שירות של אדם שיעשה עבורנו בדיקת דירות, אנחנו מקבלים בסופה דו"ח שמפרט את כל הליקויים שהוא מצא, את העלות המשוערת לתיקון שלהם והפניה לתקנים הרלוונטיים. במידת הצורך הדו"ח הזה קביל גם בבית משפט, לכן רצוי שייעשה על ידי בנאדם מספיק מיומן ומקצועי כדי שיוכל להעיד בבית המשפט.
באמצעות בדיקת דירות אנחנו יכולים לדעת בדיוק מה אנחנו מקבלים, גם הדברים שבלי בדיקת דירות לא היינו מודעים לקיומם ועשויים היו, בסופו של דבר, לעלות לנו בהרבה כסף ולגרום לנו הרבה כאב ראש.