מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת מבנים

בדיקת מבנים בדיקת מבנים נעשית כביקורת עבור מבנים, יהיו אלה מבנים שלמים שמיועדים לתעשייה, משרד או מבנים ציבוריים. לעומת בדיקת בית, בדיקת

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת מבנים

 

בדיקת מבנים 

בדיקת מבנים נעשית כביקורת עבור מבנים, יהיו אלה מבנים שלמים שמיועדים לתעשייה, משרד או מבנים ציבוריים. לעומת בדיקת בית, בדיקת מבנים נעשית במבנים שאינם מיועדים למגורים. בדיקת מבנים בוחנת בלאי של מבנים, ליקויים בבניה, איכות החומרים וטיב בנייתם. בדיקת מבנים נעשית כל תקופה מסוימת על פי תקנים כדי לבדוק את מצבו של מבנה מסוים.

הדברים שמשפיעים על בניינים, וכתוצאה מכך על תוצאות בדיקת מבנים, הם תנאי הסביבה, טיב התכנון, תנאי השירות והאחזקה ואיכות הביצוע של עבודת הבניה.

כאשר אנחנו בודקים מבנים אנחנו בודקים כמה דברים- ראשית כל, אנחנו בודקים את השלד שמחזיק את כל הבניין- חשוב מאוד שהשלד הזה יתוחזק בצורה נאותה, ויטופל במידת הצורך, שכן כל הבניין נשען, בסופו של דבר, עליו. ליקויים בשלד הבניין עשויים לגרום לחוסר יציבות וקריסתו.
כמו כן אנחנו בודקים ליקויים כגון פגעים אסתטיים, פגעים בריאותיים, וליקויים שמפריעים לדיירי הבניין.

בדיקת מבנים נועדה לעשות סקר הנדסי של המבנה, לבדוק ולאתר ליקויים בבניה. בדיקת מבנים מציגה תמונה הנדסית אמיתית ומקצועית, שלמה ומלאה. בסופה של בדיקת מבנים מקבל מזמין השירות דו"ח שמפרט את כל הליקויים שנמצאים, עלות השיפוצים המשוערת, ובמידת הצורך חתימה על קבילות לבית משפט.

בדיקת מבנים בודקת כמה דברים- ראשית כל, היא בודקת את התאמת הבניה לתוכניות ולשינויים שסוכמו ביחד עם הקבלן, המערכת החשמלית, תריסים ואיתור ליקויי בניה- רטיבות, בעיות צנרת, ריצוף קלוקל, טיח, מרצפות וכן הלאה.
כל אלה נותנים הערכת מצב יותר כוללת ומקיפה לגבי מצב הנכס- דבר רצוי לפני שאנחנו בוחרים להשקיע, במידה ואנחנו חושבים לקנות נכס מסוים.

בדיקת מבנים נערכת על פי כמה שלבים- היא בודקת את טיב החומרים מהם עשוי המבנה והכמות שלהם, סריקה ובדיקה של כל חלקי הבניין- יסודות, שלד, ושאר החלקים. בדיקת והתאמת התוכניות, בדיקות חריגה של מבנים, מצב הצנרת והביוב, בדיקת איטום בגגות ובשאר חלקים בבניין, ליקויים בריצוף, חוסר אחידות, מרצפות שאינן מחוברות כראוי או שקועות מדי, בדיקות של בידוד, אקוסטיקה.
אחרי כל שלבי הבדיקה מפיקים דו"ח שכולל את רשימת כל הליקויים שנמצאו, המלצות והוראות לתיקון של הליקויים, מחיר משוער לשיפוצים והפניה לתקנים שעל פיהם מסתמכת חוות הדעת.

כשיש ברשותנו את הדו"ח המסכם אנחנו יכולים להתחיל במשא ומתן עם הקבלנים שהקימו את הבניין. כאשר יש לנו דו"ח שמפרט את כל הליקויים אנחנו יכולים לדרוש בתיקונם. בעוד בד"כ יעתרו הקבלנים לבקשה מכיוון ששמם הטוב תלוי בעניין, קיימים מקרים בהם הם ימציאו חוות דעת נגדית, ואז חוות הדעת שנקבל קבילה גם בבית משפט. מהבחינה הזאת רצוי שהבדיקה תעשה על ידי אדם מוסמך ומקצועי כדי שיוכל להעיד בבית המשפט בצורה מקצועית וטובה.