מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא בדיקת קרינה

בדיקת קרינה בדיקת קרינה נועדה כדי להעריך ולאמוד את כמות הקרינה שנפלטת באזור מסוים, זאת כדי לתת לנו מושג לגבי רמת הסיכון שאנחנו נמצאים ב

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקת קרינה

 

בדיקת קרינה 

בדיקת קרינה נועדה כדי להעריך ולאמוד את כמות הקרינה שנפלטת באזור מסוים, זאת כדי לתת לנו מושג לגבי רמת הסיכון שאנחנו נמצאים בה.
כאשר מדברים על קרינה אנחנו בעצם מדברים על קרינה אלקטרומגנטית. זו מחולקת לתחום רחב שנע החל מקרני גמא וקרני רנטגן (אורך גל קצר) עד לקרינה שנפלטת מעמודי חשמל (אורך גל ארוך). לשם הבהירות- קרינה אלקטרומגנטית כשלעצמה היא לא דבר מסוכן, אלא אורך הגל שבו היא מופיעה. בשביל הדוגמא- האור אותו אנחנו רואים, שנפלט מהשמש, הוא קרינה אלקטרומגנטית. כך גם גלי רדיו.
בעוד ידוע שקרינה אלקטרומגנטית באורכי גל קצרים מסוכנת ואינה מומלצת לחשיפה יומיומית אצל בני אדם, אורכי גל אחרים (מאורכי גל של השמש ומטה) אינם ברורים לחלוטין עדיין. עם זאת, ידוע שברמות גבוהות של חשיפה הם גם עשויים לגרום לתחלואה.

קרינה אלקטרומגנטית היא בעצם אנרגיה המועברת במרחב בצורת גל של שדות מגנטיים וחשמליים.
קיימים 2 סוגי קרינה- קרינה בלתי מייננת וקרינה מייננת. בעוד ידוע שהקרינה המייננת מסוכנת לבריאות (זו הקרינה באורכי גל גבוהים), קרינה בלתי מייננת היא מה שעומד על הפרק מבחינת השאלה האם זה מסוכן או לא.
לכולנו מוכרת ההתנסות שאחרי זמן ממושך של דיבר בפלאפון נהיה לנו כאב ראש. זה נובע מהיחשפות ממושכת לקרינה שפולט הטלפון הסלולארי.
מה שניתן לעשות הוא להתרחק מהמוקד שפולט את הקרינה (ע"י אוזניה, למשל, במקרה של הטלפון הסלולארי) או להקטין את העוצמה של המכשיר (שבד"כ מתאפשר רק אם מכבים אותו). מה קורה כאשר אנחנו לא יכולים לזוז ממוקד הקרינה ולא לסגור אותו (כמו בדוגמא של אנטנה סלולארית שמוצבת מול הבית שלנו)? במקרים כאלה בדיקות קרינה נועדו כדי לתת לנו מושג לגבי רמת הקרינה שנמצאת באזור מסוים, והאם רמת הקרינה הזאת חורגת מהמותר.

בדיקות קרינה הן בעיקרן משהו שצריכות חברות הסלולארי לבצע כל תקופה מסוימת כדי לראות שהרמה של הקרינה אינה חורגת מהמותר בחוק. בעוד הן אכן מבצעות זאת, תמיד עולה החשד שהן מבצעות זאת בצורה משוחדת- בוחרות את האזורים שידוע שאינם בעלי רמת קרינה גבוהה. זה מתאפשר כאשר הן אלה שמשלמות לבדיקה המדגמית וזה לא נעשה לבד. לכן בדיקות קרינה מדגמיות יכולות להיעשות גם באופן עצמאי, זאת כדי לקבל הערכה יותר מדויקת ופחות משוחדת של רמת קרינה באזור מסוים. במידה והתגלה שהקרינה באזור מסוים גבוהה מעל המותר, בדיקות קרינה הן דבר שקביל בבית משפט במידה ואנחנו רוצים לצאת לתביעה כנגד.

בדיקות קרינה נועדו לתת לנו מושג לגבי רמת החשיפה שיש לנו לקרינה. בעוד קרינה בלתי מייננת בעיקרה אינה מסוכנת, ככל הנראה, כמו שלא היינו רוצים להיחשף לשמש בצורה לא מבוקרת לאורך זמן, כך גם לגבי דברים שאין לנו שליטה עליהם כמו המערכות הסלולאריות שתופסות כל פינה אפשרית.