מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ביקורת ליקויי בניה

ביקורת ליקויי בניה ביקורת ליקויי בניה נעשית על מנת לתת הערכה כוללת ומדויקת לגבי מצבו הנוכחי של מבנה מסוים. ביקורת ליקויי בניה נעשית לפנ

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ביקורת ליקויי בניה

 

ביקורת ליקויי בניה

ביקורת ליקויי בניה נעשית על מנת לתת הערכה כוללת ומדויקת לגבי מצבו הנוכחי של מבנה מסוים.
ביקורת ליקויי בניה נעשית לפני או אחרי קניה של נכס, זאת על מנת לאמוד את ליקויי הבניה והעלויות המשוערות שיעלו לתקן אותם. בין אם מדובר על ליקויים קטנים כמו בעיות רטיבות שניתן לפתור בקלות או ליקויים חמורים כמו איכות החומרים והביצוע של עבודת הבניה, ביקורת ליקויי בניה נותנת לנו הזדמנות להעריך מחדש את שווי הנכס- גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת כדאיות בשבילנו.

ישנו משפט מוכר שאומר שישראלים אינם פראיירים- אנחנו רוצים לבדוק ולוודא באיכות המוצר שאנחנו מקבלים, קל וחומר כשמדובר על משהו שאנחנו משקיעים בו כל כך הרבה כסף וכל כך הרבה מאמץ והשקעה- הבית שלנו הוא אחד הנכסים הכי משמעותיים בחיים שלנו, ואם חלקנו טורחים כל כך הרבה זמן לוודא שבגד שאנחנו קונים הוא ללא פגמים, למה שלא נעשה את אותו דבר לגבי הבית שלנו?

ביקורת ליקויי בניה נותנת לנו הזדמנות להסתכלות יותר כוללת לגבי המבנה- היא מאפשרת לנו לראות גם את הצדדים הרעים, למרות שהיינו רוצים להאמין שישנם רק צדדים טובים בעסקה. ביקורת ליקויי בניה מתאפשרת על ידי בדיקה של בנאדם מקצועי ומיומן- מהנדס בניין שבודק עבורנו את איכות החומרים, טיב הבניה, וכמו כן בעיות בצנרת, חשמל, טיב הנחת הטיח ובידוד תרמי ואקוסטי- כל אלה ועוד תקלות שעשויות לצוץ נותנים לנו הערכה כוללת, קודם כל לגבי המחיר שיעלה לנו לשפץ ולתקן את הליקויים האלה, אם בכלל ניתן לעשות זאת, עד לרמת הכדאיות של העסקה בשבילנו.
יותר מכך- זה מאפשר לנו לגלות ליקויים שעשויים להיות בעתיד ולמנוע אותם מבעוד מועד, וכך לחסוך אלפי שקלים, אם לא יותר.

ביקורת ליקויי בניה בודקת ליקויים כגון סדקים, רטיבות, בעיות חשמל, אי התאמה במידות חלקי המבנה, טיב הבניה ואיכות החומרים, בידוד תרמי ואקוסטי, מדרגות, ממ"ד, מעקים וכן הלאה- כל אלה פריטים שצריכים להיות לא פחות ממצוינים כדי שלא יהיו מטרד, בין אם זה מטרד בריאותי, מטרד נפשי או אפילו מטרד מסכן חיים.

ביקורת ליקויי בניה עשויה להראות לנו כמו טרחה, אבל למרות שהיינו רוצים לחסוך את כמה הפרוטות האלה ולהאמין למוכרים או לקבלן המבצע, זה עשוי לחסוך לנו הרבה כאבי ראש והרבה כסף אחר כך- כאשר אנחנו עושים ביקורת ליקויי בניה אנחנו עשויים לגלות ליקויים שיעלו למרות אלפי אם לא עשרות אלפי שקלים- ליקויים שאחרת בכלל לא היינו מודעים לקיומם עד שהיה מאוחר מדי. כמו כן, הם מאפשרים לנו לתקן מבעוד מועד ליקויים בעלות נמוכה שאחרת היו עולים לנו הון תועפות.