מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא התקנת מעליות

התקנת מעליות התקנת מעליות זה לא עניין של מה בכך. רוצים להתקין מעלית בבניין המגורים שלכם? סביר להניח שיש כמה סיבות טובות להחלטה הזאת- רא

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית התקנת מעליות

 

התקנת מעליות

התקנת מעליות זה לא עניין של מה בכך.  רוצים להתקין מעלית בבניין המגורים שלכם? סביר להניח שיש כמה סיבות טובות להחלטה הזאת- ראשית, התקנת מעליות הופכת את הנגישות אל קומות הבניין להרבה יותר קלה. כך, גם בעלי מוגבלויות, נכים וקשישים יכולים להגיע ולגור בקומות גבוהות. בבניינים שאינם משמשים למגורים כמו בתי חולים וקופות חולים בהן פוקדים קשישים ונכים את המקום מדי יום ביומו חשובה התקנת מעליות אפילו יותר.
שנית, התקנת מעליות מעלה את שווי הנכס שבו אתם גרים- בין אתם עושים את זה מתוך שיקולים עתידיים למכור את הנכס או כדי לקנות נכס ולהשכיר אותו לדיירים, התקנת מעליות בהחלט יכולה להיות השקעה כדאית מבחינת התשואה שהיא תכניס לכם.

אז מה צריך בשביל התקנת מעליות? קודם כל צריך הסכמה של רוב הדיירים. צריך הסכמה של 3\2 מהדיירים בבניין המגורים שיסכימו להתקנת המעלית. התקנת מעליות כרוכה לא רק בעלויות גבוהות אלא גם בחוסר נוחות בזמן השיפוצים כדי לחזק את תשתית הבניין ובכלל לאפשר התקנת מעליות. מכיוון שכך ובהתאם לזאת, צריך רוב של דיירים שיסכימו לתהליך התקנת מעליות.
האם הרוב הזה מחייב את כולם לשלם? ובכן, ישנם כמה יוצאים מן הכלל- דיירי קומת הקרקע בבניין המגורים אינם מחויבים לשלם, אלא אם חפצים בכך, אפילו אם הביעו את הסכמתם ונכונותם להתקנת המעלית בבניין. כמו כן, דיירים שמתנגדים נחרצות להתקנת המעלית אף הם אינם מחויבים בתשלום עבור התקנת המעלית. עם זאת, בשני המקרים לעיל מחויבים הדיירים בתשלום על אחזקה ותפעול המעלית.

מאז שנת 2005 נוצרה עילה לגיטימית לעשות שיפוצים בבניין, ובין השאר לכלול התקנת מעלית בתוכה. בשנת 2005 החליטה ממשלת ישראל על יישום פרויקט תמא 38. הפרויקט הזה מאפשר לשפץ בניינים שעומדים בקריטריונים- מעל3 קומות ונבנו לפני 1980, להתקין בהם מעליות ולשפץ את חזית ופנים הבניין. מכיוון ששיפוצים כאלה עולים כמות משמעותית של כסף, הממשלה החליטה לאשר עבור קבלני העבודה אישורי בנייה חריגים ולתת להם אפשרות לבנות יחידות דיור נוספות בבניין שיהיו שייכות להם וכך לכסות את מחירי השיפוצים שהם מוציאים מכיסם הפרטי.
בצורה הזאת, כולם מרוויחים- דיירי הבניין מרוויחים בניין משופץ, מתוחזק ועם התקנת מעליות,
הקבלנים המבצעים מרוויחים דירות שהם יכול לנכס כשלהם ולעשות בהם ככל העולה על רוחם,
והמדינה זוכה לבניינים מחוזקים מפני רעידות אדמה בלי שהיא תוציא שקל מקופת המדינה.

התקנת מעליות עשויה להיות רעיון טוב לכל מי שרוצה לחדש, לשפץ, להטיב וליצור נכס יותר מושקע ובעל ערך גבוה יותר. התקנת מעליות מאפשרת לאוכלוסיות שונות שאחרת לא היו יכולות להגיע לקומות הגבוהות ובאופן כללי יוצרת יוקרה ושווי גבוה יותר של הנכס.