מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ליקויי בניה

ליקויי בניה ליקויי בניה הם כל אותם בעיות וליקויים שנמצאים בבתי, במבנים, בבניינים ובעצם בכל חלל שאנחנו משתמשים בו באיזו שהיא צורה. ליקוי


הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקויי בניה

 

ליקויי בניה 

ליקויי בניה הם כל אותם בעיות וליקויים שנמצאים בבתי, במבנים, בבניינים ובעצם בכל חלל שאנחנו משתמשים בו באיזו שהיא צורה. ליקויים בניה יכולים להתבטא על ידי בעיות צנרת, בעיות חשמל או בעיות בהנחת היסודות של הבית. כאשר אנחנו עומדים בפני קניה של דירה חדשה, דירה יד שניה או כשאנחנו שוקלים האם להשקיע במבנה כל שהוא ולנסות להפוך אותו לנכס מניב, ליקויי בניה הם מה שאנחנו צריכים לבדוק ולוודא לפני שאנחנו עושים את הרכישה.

אז מי עושה בדיקות של ליקויי בניה וכמה זה יכול לעלות לנו?
ליקויי בניה זו בדיקה שנעשית על ידי מומחים בתחום- בד"כ מהנדסי בניין, או בשמם האחר- מהנדסים אזרחיים, והם, באמצעות כלים ומיומנות, יכולים לבדוק ולספר לנו מה הליקויים שנמצאים במבנה מסוים.
למה זה חשוב לנו? כאשר אנחנו עומדים בפני קניה של דירה חדשה או כאשר אנחנו אחרי רכישה, ליקויי בניה עשויים להוות את ההבדל בין דירה כדאית לדירה שאינה משתלמת, הן מבחינת הבטיחות והבריאות, הן מבחינת הצרכים שלנו והן מבחינת המחיר שאנחנו משלמים.

כאשר מדובר על דירה יד ראשונה, האינטרס שלנו הוא לוודא, באמצעות בדיקת ליקויי בניה, שאנחנו מקבלים את מה שהקבלן טוען שאנחנו מקבלים. אם וכאשר יתגלו ליקויי בניה, הדו"ח שנעשה על ידי מהנדס בניין מוסמך קביל בבית משפט ובאמצעותו אנחנו יכולים לתבוע מהקבלן לבצע את השיפוצים שהוא מחויב אליהם על פי חוק. השיפוצים של ליקויי הבניה מעוגנים בתקנים שמעודכנים על ידי מכון התקנים ומחייבים קבלנים באשר הם לבצע אותם כדי שימסרו דירות תקינות ובמצב טוב.
כאשר אנחנו עומדים מול דירה חדשה, בעוד היינו רוצים להאמין שאנחנו מקבלים דירה מושלמת ותקינה (שהרי היא חדשה, אז איך יכול להיות אחרת), ובעוד היינו רוצים להאמין למה שהמוכרים מספרים לנו, והיינו רוצים להאמין שהפנטזיות שאנחנו מתחילים לדמיין לגבי משפחה נכונות,

המציאות לפעמים סוטרת לנו בפנים, ועדיף שנייה אחת קודם- ליקויי בניה עשויים להוות את ההבדל בין דירה כדאית לבין דירה לא כדאית, ועשויים להשפיע באופן משמעותי על המחיר של הדירה.
באמצעות בדיקת ליקויי בניה אנחנו יכולים לגלות ליקויי בניה שהיו נסתרים מעינינו, להבין שליקויים שחשבנו שהם קטנים בעצם משמעותיים ולהפך- שליקויים שחשבנו שמשמעותיים בעצם קלים.
זה עשוי להשפיע על מחיר הדירה לכאן או לכאן, אבל מה שבטוח הוא שזה נותן לנו הערכה יותר כוללת ויותר שלמה לגבי מצב הדירה והכדאיות של הקניה עבורנו.
בעוד קבלנים מחויבים לתת לנו דירה תקינה ושלמה, מכיוון שיש אנשים שאינם רציניים בתחום ואינם רוצים להשקיע עוד סכומים של כסף כדי לעשות בדיקת ליקויי בניה ולתקן אותם במידה ויתגלו, הם בוחרים להתעלם מהאפשרות ופשוט למסור את הדירה.

 

 

 

חשוב מאוד לפני שאנו חושבים לקנות נכס, דירה לבדוק אם קיימים בה ליקויי בנייה. אם לא נבדוק אם יש ליקויי בנייה במבנה הקיים או בדירה המיועדת לקנייה, קיימת אפשרות שנסבול אח"כ מליקויים אלו. ליקויי בנייה יקבעו את מחיר הנכס, ויאמרו מה שוויו של הנכס לקנייה. ככה נוכל לדעת אם הנכס שווה את מחירו או לא וככה נגלה דברים הנסתרים מהעין שלנו, ולא יהיו הפתעות. בדיקת ליקויי בנייה, היא בשביל להרגיע את הראש, ואת החששות שנמצאות אצלנו כשאנו חושבים לקנות ולהשקיע בנכס חדש או ישן זה לא משנה, כשבודקים יודעים את כל הבעיות, אם קיימות, לפני ומגיעים מוכנים, בלי הפתעות. וככה יודעים על מה לדבר, על מה להתמקח, על הצעת מחיר שמתאים לדירה וכו'.

 
קיימים המון שרטלנים בחוץ, כאלה שלא איכפת להם למכור דירה שהם בעצמם בחיים לא היו קונים בשום מצב. דירה שבתוכה המון ליקויי בנייה ופגמים. אותם שרלטנים יודעים את כל הבעיות הטמונות בה, אבל אנחנו לא ואף אחד מאיתנו לא רוצה לקנות חתול בשק. להשקיע את כל כספנו, בדירה שמראש זה לא עסק זול, ולגלות שהיא מלאה בפגמים שיעלו לנו הרבה יותר ושהיא לא שווה את המחיר שלה. לכן מחובת הקונה לבצע בדיקת ליקויי בנייה. כדי שהאחריות תיהיה על הקונה ולא על המוכר שלבטח לא יהיה ניתן למצוא אותו אחרי שהוא יצליח למכור את הדירה.
 
בדיקת ליקויי בנייה מתבצעת ע"י מהנדס מוסמך, שמבין בתחום ויודע להסתכל על דירה בצורה שצריך. הוא יודע מהם ליקויי בנייה, ומהם החוקים לגבי בנייה נכונה ותקנית. הוא בודק את החשמל, מערכת ביוב, מים, וכל האיזורים האפשריים בהם יכולים להימצא ליקויי בנייה. בדיקת ליקויי בנייה נפוצה יותר כשמדובר בנכס גדול, אך אפשרית גם בקטן.