מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ליקויי בניה

ליקויי בניה ליקויי בניה הם אותם ליקויים שאנחנו רוצים לגלות אותם בתוך הבית שלנו כמה שיותר מוקדם, ועדיף לפני שאנחנו מבצעים את הרכישה של הב


הראל
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקויי בניה

 

ליקויי בניה

ליקויי בניה הם אותם ליקויים שאנחנו רוצים לגלות אותם בתוך הבית שלנו כמה שיותר מוקדם, ועדיף לפני שאנחנו מבצעים את הרכישה של הבית שלנו. ליקויי בניה הם כאב ראש- כאשר אנחנו עומדים בפניה קניה של בית- אחת ההשקעות הכי גדולות, אם לא הכי גדולה, בחיים שלנו, אנחנו רוצים להאמין שמה שנותנים לנו זה הבית הכי מושלם ביקום. עם זאת, כאשר אנחנו בוחרים להתעלם במכוון או בשוגג מהמציאות- כאשר אנחנו בוחרים להתעלם מהצד הפחות טוב של הבית ולוודא שהוא תקין גם אם זה אומר לגלות שהוא לא שווה פרוטה, זה בסופו של דבר יסטור לנו בפנים.

ליקויי בניה הם ליקויים שעשויים להתגלות בתוך מבנה, יהיה זה בית, בניין או כל חלל שמשמש אותנו באיזו שהיא צורה. בין אם מדובר על ליקויי בניה שמתבטאים בתור בעיות חשמליות, בעיות צנרת ורטיבות או אפילו עד הנחת היסודות, הבטיחות והיציבות של המבנה. כאשר אנחנו לומדים על ליקויי בניה אנחנו מגלים, לפעמים, שבית החלומות שלנו, כמו שרצינו להאמין והמוכרים הבטיחו לנו, הוא לא כזה מושלם. כשאנחנו לומדים מה הם ליקויי בניה במבנה מסוים אנחנו גם יכולים לקבל הערכה יותר כוללת ויותר מדויקת לגבי שווי המקום, והאם באמת משתלמת לנו העסקה.

אז מי עושה בדיקות של ליקויי בניה וכמה זה עולה לנו?
בדיקות של ליקויי בניה נעשות על ידי בנאדם מוסמך ומקצועי- מהנדס בניין. ככל מהנדס, תפקידו של מהנדס בניין הוא לוודא, בין השאר, תקינות. באמצעות מכשירים מיוחדים, מיומנות ובקיאות בחומר, הוא יכול למצוא ליקויי בניה שאנחנו, בתור אנשים בורים ולא מיומנים, לא היינו שמים לב אליהם בחיים. כאשר הוא מגלה את הליקויים האלה אנחנו מקבלים הערכה הרבה יותר כוללת ורחבה- מקבלים עוד מידע לשקלל לתוך השיקול שלנו, ובד"כ מידע שלא היינו מקבלים מהמוכרים.
בדיקת ליקויי בניה עשויה לעלות לנו סכום של כסף, אבל זה עשוי להשתלם לנו בסופו של דבר- עבור המחיר שהיינו משלמים בשוגג עבור המבנה שאנחנו קונים (שאינו שווה את ערכו), עבור השיפוצים שהיינו צריכים לעשות כדי להפוך את הבית לתקין, בטיחותי ובריאותי (שהיו צריכים לחול על המוכר או הקבלן המבצע) והשקט הנפשי שלנו במידה והכל בסדר.

ליקויי בניה נגרמים כתוצאה של עבודה רשלנית או לא מיומנת של קבלנים ועובדי בניין. כאשר אלה מועסקים במשך שעות רבות ומתאמצים מעבר לגבול היכולת שלהם, או כאשר מועסקים עובדים חובבניים ולא מקצועיים, מה שמתקבל זו עבודה חובבנית שעשויה במקרים קיצוניים גם לסכן את החיים של הקונים במידה והמבנה קורס, למשל.
בדיקת ליקויי בניה יכולה לחסוך לנו הרבה עצבים והרבה כאב ראש מראש, ויכולה להגיד לנו בצורה הרבה יותר אובייקטיבית מול מה אנחנו עומדים.
 

 

 

 

אם אתם עומדים לרכוש בית או דירה או אם אתם עומדים למכור את הדירה או הבית שלכם, חשוב מאד לבדוק האם יש בנכס איזה שהם ליקויי בניה שיכולים להתגלות.
ליקויי בניה הם לא בהכרח משהו שעין בלתי מיומנת יכולה לגלות, כך שאם אינכם בעלי מקצוע מנוסים ומיומנים, סביר מאד להניח שלא תוכלו לחשוף לבד בעצמכם ליקוייבניה שעשויים להיות בנכס ועל חשוב מאד לפנות לבעלי מקצוע מומחים שיוכלו לבצע את הבדיקה לאיתור ליקויי בניה.
 
לבדיקה זו של איתור ליקויי בניה קוראים ביקורת מבנים, או בשפה העממית יותר בדק בית. במסגרת בדיקה זו של ביקורת מבנים, מגיע מומחה לבדק בית לנכס שלכם או לנכס שאתם מעוניינים לרכוש ובודק את הנכס, הן מבחינת בדיקת הנכס עצמו והן מבחינה של השוואת הנכס המצוי בפועל למפרטים של הנכס ולתקנות בניה שונות במדינת ישראל. במהלך הבדיקה המדוקדקת הזו, המטרה היא כמובן לחשוף ליקויי בניה בנכס.

ליקויי בניה יכולים להיות ברמות שונות. יש ליקויי בניה פשוטים יותר שהם ליקויים אסתטיים יותר כמו למשל ריצוף לא אחיד או עקום, קיר עקום, טיח פגום, צביעה לקוייה וכדומה, ליקויים שנובעים מעבודת קבלן לא טובה או משימוש בחומרים לא איכותיים, אך אלה הם ליקויים שפשוט יותר לתקן. לעומתם, יש ליקויי בניה מורכבים יותר ואף מסוכנים מבחינה בטיחותית כמו בעיה בשלדת הבניין כולו, מעקה שבור, בעיות באינסטלציה או בחשמל, נזילות ורטיבות- שהם ליקויים שדורשים עבודה רבה יותר והשקעה כספית גבוהה יותר.
 
לכן כאשר אתם עומדים לרכוש נכס חדש או כאשר אתם עומדים למכור, חשוב מאד לבצע בדק בית על מנת לאתר מבעוד מועד ליקויי בניה בנכס כדי לדעת את מצבו האמיתי של נכס, לתקן את הליקויים או להערך יותר טוב לקראת המשא ומתן.