מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מהנדס חשמל

מהנדס חשמל מהנדס חשמל הוא מקצוע שבו מהנדסי חשמל מפתחים ומשכללים מערכות חשמל. בין אם מדובר על מעגלים חשמליים, מערכות טכנולוגיות קטנות או


הראל
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מהנדס חשמל

 

מהנדס חשמל

מהנדס חשמל הוא מקצוע שבו מהנדסי חשמל מפתחים ומשכללים מערכות חשמל. בין אם מדובר על מעגלים חשמליים, מערכות טכנולוגיות קטנות או גדולות, בין אם מדובר על תחום האלקטרוניקה, התקשורת או עיבוד אותות, מהנדס חשמל הוא הכתובת.

מהנדס חשמל הוא מקצוע בפני עצמו. כדי להיות מוסמך במקצוע הזה צריך לעבור הכשרה של כ-4 שנים שבמהלכה מהנדס חשמל צריך לעבור הכשרה מקיפה כללית והכשרה בהתאם לתחום ההתמחות שהוא בחר לעצמו- תחום ההתמחות יכול לנוע החל מתחום התקשורת, עיבוד האותות והספק ובקרה ועד לאלקטרוניקה ואלקטרו-אופטיקה. כל אלה מסלולים שכל מהנדס חשמל בוחר במהלך הלימודים שלו כדי שיתמקצע בהם.
בין אם הם בוחרים התמחות כזאת או אחרת, הדרישה עבור מהנדס חשמל גבוהה בשוק- כל התפתחות טכנולוגית נשענת בין השאר על העבודה של מהנדס חשמל- הוא בונה את המעגלים החשמליים, מפתח ומשכלל מעגלים קיימים. מכיוון שיש ביקוש רב למקצוע, זה מקצוע שהשכר בצידו- זה מקצוע שאפשר להשתכר ממנו בצורה מכובדת מאוד.
אחרי הלימודים שאורכים כ-4 שנים מוסמך בנאדם בתור מהנדס חשמל. זה תואר אקדמאי לכל דבר.

כאשר אנחנו מגיעים לגיל בו אנחנו מתחילים להתמסד, אנחנו רוצים להיות יותר ויותר בטוחים לגבי העתיד שלנו. העתיד שלנו נשען, בין השאר, על הקריירה שאנחנו מפתחים לעצמנו. כאשר אנחנו בוחרים לעצמנו קריירה אנחנו צריכים קודם כל לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים- בין אם מדובר על סכום הכסף אותו אנחנו רוצים להרוויח מידי חודש או התחום בו אנחנו רוצים לעבוד.
נדיר לראות אנשים שמשלבים את 2 הדברים ביחד- משלבים את התשוקה והאהבה שלהם לתחום מסוים ותגמולו על ידי שכר בצד העבודה, ובאופן מוזר, שהרי כאשר אנחנו הכי מיומנים בדברים שאנחנו אוהבים לעסוק בהם.

מהנדס חשמל הוא מקצוע בפני עצמו. בין אם אתם אוהבים את התחום או שרוצים לעסוק בו כי יש לכם ידיים מיומנות וזה נראה כמו מקצוע מבטיח לעתיד, מהנדס חשמל יכול להיות מקצוע לעתיד.
כאשר אתם מתפתחים ביחד עם ההתפתחות הטכנולוגית ומהווים חלק מהותי ממנה, כאשר אתם מפתחים מעגלים חשמליים ומערכות טכנולוגיות, אתם עשויים להרגיש מסופקים מהעבודה שלכם והתרומה שלכם לתעשייה ולציבור.

לאחרונה הולכת וגדלה ההתעניינות בחשמל ירוק- חשמל שאינו מזהם או מזהם בצורה מזערית את הסביבה. בעקבות השינוי התודעתי הזה, יש סיכוי שהביקוש עבור מהנדס חשמל יגדל יותר ויותר, זאת מכיוון שזה תחום חלוצי שאינו מפותח עדיין והביקוש עבור מהנדס חשמל שיפתח את התחום עשויה להיות בהחלט גדולה.