מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מעליות

מעליות מעליות נעשות יותר ויותר פופולאריות לאחרונה- מעבר לנוחיות והשירות שהן מספקות, מעליות מעלות בצורה משמעות את ערכו של הנכס בו מותקנת


הראל
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מעליות

 

מעליות

מעליות נעשות יותר ויותר פופולאריות לאחרונה- מעבר לנוחיות והשירות שהן מספקות, מעליות מעלות בצורה משמעות את ערכו של הנכס בו מותקנת המעלית. בין אם מדובר על בניין מגורים שבו דירות של משפחות, זוגות או רווקים, בניין משרדי שבו משרדים של בעלי עסקים או בניינים כגון בתי חולים שבהם מעליות משמשות לא רק לנוחות אלא כהכרח עבור האוכלוסיות השונות שפוקדות את המקום.

מעליות הן לא דבר של מה בכך. מעבר להתקנה היקרה שלהן הן עשויות לחייב שיפוץ של התשתית הקיימת של הבניין כדי שיהיה אפשר להתקין בתוכה מעליות. בנוסף לכך צריכים להיות שיקולים של סוג המעלית שרוצים להתקין- מה הגודל המבוקש של המעלית, כמה נוסעים היא צריכה להכיל לכל היותר, המשקל המקסימאלי של המעלית והאם היא צריכה להכיל בתוכה סחורות בנוסף לכל אלה.
מלבד השיקולים הטכניים צריכים להישקל גם שיקולים נפשיים- צורך במקום מאוורר, עם צג שמראה על הקומה הנוכחית והקומה המיועדת כמו גם גלאי אלקטרוני שמונע אפשרות של סגירת הדלת על אחד מהנוסעים תוך כדי ניסיון לצאת או להיכנס.

בבנייני מגורים מעליות תופסות יותר ויותר פופולאריות. מעבר לנוחיות שמספקות מעליות לדיירים של אותו הבניין, מעליות גם מעלות את הערך בצורה משמעותית. עבור קשישים ונכים מעליות הן חדשות טובות במיוחד מכיוון שהן מאפשרות להם להגיע אל הבית שלהם בלי להתאמץ יתר על המידה.
מעליות, עם זאת, זו הוצאה לא זולה- התקנת מעליות יכולה להסתכם גם בכמה מאות אלפי שקלים. בנוסף לעלות של המעלית עצמה נוספת גם העלות של ההתקנה, השיפוצים והחיזוקים של הבניין במקרה הצורך.
מכיוון שכך, וכמו בכל דמוקרטיה טובה, צריך רוב של דיירים שמחליטים להתקין את המעלית- צריך רוב של 3\2 דיירים שיסכימו כולם על התקנת המעלית. עם זאת, מה בדבר בעלי דירות קרקע שממילא אינם משתמשים במעלית? אלה, על אף שאולי הביעו את הסכמתם ונכונותם להתקנת מעלית, אינם מחויבים בתשלום עבור ההתקנה של המעלית. עם זאת, אלה כן מחויבים עבור התשלום השוטף של תפעול ואחזקתה. ומה בדבר אלה שמתנגדים נחרצות להתקנת המעלית?
החוק קובע שדיירי הבניין שהחליטו על התקנת המעלית יכולים להחליט בינם לבין עצמם על חלוקה בין חלק מהדיירים שישתתפו בהוצאות התקנת המעלית.
עם זאת, זה מצב שאינו נעים, במיוחד מאחר והמעלית תעמוד לרשות כל הדיירים וישנם דיירים שמתנגדים להתקנתה. מכיוון שכך ובהתאם לזאת כדאי לנסות ולהביע את הדעות בעד התקנת המעלית ואיך היא תשפר את איכות החיים ותעלה את שווי הנכסים.

מעליות זו תוספת נהדרת לכל בניין, גם מבחינת נוחיות ומותרות וגם מבחינת העלאת שווי הנכס שבו אנחנו גרים. מעליות יכולות בהחלט להפוך את החיים שלנו להרבה יותר קלים- בין אם מדובר בהתקנת מעלית חדשה או שיפוץ ישנה.