מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא קרינה אלקטרומגנטית

קרינה אלקטרומגנטית קרינה אלקטרומגנטית היא קרינה בתחום מסוים של אורכי גל שנמצאת בכל תחום בחיים שלנו. קרינה אלקטרומגנטית היא למעשה התפשטות

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית קרינה אלקטרומגנטית

 

קרינה אלקטרומגנטית

קרינה אלקטרומגנטית היא קרינה בתחום מסוים של אורכי גל שנמצאת בכל תחום בחיים שלנו. קרינה אלקטרומגנטית היא למעשה התפשטות של אנרגיה במרחב באמצעות שדות מגנטיים וחשמליים. אם זה לא אומר לכם כלום, זה בסדר. אנחנו רק צריכים להבין שכמעט בכל תחום בחיים שלנו יש קרינה אלקטרומגנטית, והיא כשלעצמה אינה מזיקה, אלא אורכי הגל המסוימים שבטווח שלה.

דוגמא לקרינה אלקטרומגנטית תהיה אור השמש שמוקרן אל כדור הארץ- אור השמש הוא קרינה אלקטרומגנטית, והוא נמצא בטווח הקצר שאותו העין האנושית מסוגלת לקלוט. קרינת השמש אינה מזיקה אלא ברמות מסוימות ובחשיפה ממושכת.

עם זאת, ישנה קרינה אלקטרומגנטית שכן ידועה כמזיקה- קרינה כמו קרני הרנטגן או קרני גמא שאורך הגל שלהן קצר, ידועות כמזיקות לבריאות. בהן, עם זאת, אנחנו ממילא לא נפגשים במהלך היום-יום, אלא אם יש לנו ריכוז גבוה של גז ראדון בתוך הבית (ע"ע- גז רדון).

הבעיה מתחילה כאשר יש לנו קרינה אלקטרומגנטית שאינה מזיקה, כביכול, כמו הקרינה הסלולארית, אשר אנחנו נחשפים אליה בצורה לא מבוקרת- לאורך זמן וברמות גבוהות (שכן האנטנות הסלולאריות פועלות 24 שעות ביממה). רובנו מכירים את הכאב ראש שנוצר אחרי שיחה ארוכה, כאשר הנחנו את מכשיר הסלולארי ליד האוזן שלנו. בעוד את המכשיר הסלולארי אנחנו יכולים, עקרונית, לכבות, על האנטנות שעשויות להיות מול הבית שלנו אין לנו שליטה, ופה נכנס המאבק של האנשים הפרטיים מול החברות הסלולאריות.

מוכרות הדוגמאות על גילויים של אנטנות נסתרות שמוקמו בתוך בתים של אנשים פרטיים, על אנטנות שמוקמו מול בתי מגורים ומדידת קרינה אלקטרומגנטית שהראתה תוצאות מעל המותר בתקן. כל אלה הם תוצאה של החיים הבלתי פוסקים בעידן המודרני- כעת, לא משנה לאן נלך, ניחשף לרמה מסוימת של קרינה אלקטרומגנטית, בין אם זה דרך אור השמש, קרינה אלקטרומגנטית של סלולרי או המיקרוגל שאנחנו מפעילים כדי לחמם אוכל. אפילו גלי רדיו הם למעשה, קרינה אלקטרומגנטית.
אז כאמור, קרינה אלקטרומגנטית בתחומים האלה היא כשלעצמה לא מזיקה, אך כשמוסיפים את כל הקרינות הללו ביחד הקרינה הכוללת עשויה להגיע לרמות שאנחנו לא מעוניינים בהן.

המקומות שמהם נפלטת קרינה הן מקומות חיצוניים ופנימיים כאחד.
בפנימיים ניתן למנות את המערכת החשמלית שלנו שיוצרת שדות אלקטרומגנטיים שעשויים להגיע להספקים גבוהים, מכשיר המיקרוגל, צלחות לווין, מסכי טלוויזיה ומחשב והצטברות של גז רדון.
בחיצוניים ניתן למנות את המפעלים והכורים הגרעיניים, קווי חשמל עיליים ושנאים וכמובן האנטנות הסלולאריות. לכולם יש חלק מרמת הקרינה שמצטברת ועשויה להגיע לרמות שאינן מותרות, למרות שכל אחת מהן כשלעצמה עשויה להיות ברמה המותרת על פי חוק.