מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא קרינה סלולרית

קרינה סלולרית קרינה סלולרית היא קרינה שנוצרת באמצעות הטלפונים הסלולרים והאנטנות שמוצבות ברחבי הארץ כדי לאפשר קליטה של השדר. קרינה סלולרי

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית קרינה סלולרית

 

קרינה סלולרית

קרינה סלולרית היא קרינה שנוצרת באמצעות הטלפונים הסלולרים והאנטנות שמוצבות ברחבי הארץ כדי לאפשר קליטה של השדר. קרינה סלולרית נמנית בתוך תחום של גלים שנקראת קרינה אלקטרומגנטית. בעוד חלק מהתחום של קרינה אלקטרומגנטית ידוע כמזיק לבריאות (טווח של אורכי גל קצרים- קרינה כמו קרינת רנטגן וקרינת גמא, שידועים גם בתור קרינה מייננת), הטווח האחר- טווח של אורכי גל ארוכים, אינו ידוע עדיין בוודאות לגבי השפעתו על הבריאות.
עם זאת, ידוע שכל קרינה, בחשיפה ממושכת ובעוצמה גבוהה, עשויה לגרום לתחלואה.

הדוגמא המוכרת ביותר תהיה שיחה בטלפון סלולרי שנמשכת הרבה זמן. למי שמדבר לא דרך אוזניה אלא שם את המכשיר על האוזן מוכרת התחושה של כאב ראש אחרי פרק זמן מסוים. זה נגרם כתוצאה של היחשפות ממושכת לקרינה האלקטרומגנטית.
דוגמא פחות מוכרת היא השמש- השמש שלנו פולטת אור שהוא, למעשה, קרינה אלקטרומגנטית. בעוד אף אחד לא היה חושב להימנע מחשיפה לשמש, אנחנו מודעים להשפעות המזיקות שלו לאורך זמן ובזמנים שבהם הקרינה חזקה.

השאלה שנשארת היא- מה לגבי הקרינה שאנחנו לא יכולים לשלוט בה?
בעוד אנחנו יכולים לשלוט, פחות או יותר, בחשיפה שלנו מול השמש, כאשר אנחנו בוחרים ללבוש בגדים עם שרוול ארוך או להיכנס לאזור מוצל, על הקרינה הסלולארית אנחנו לא יכולים לשלוט, במיוחד כשהיא נמצאת מכל עבר ולעולם אינה נפסקת.
קרינה סלולרית היא קרינה שתפסה את מקומה בתוך העולם המודרני כשהחלה מהפכת הסלולארי. קרינה סלולרית נמצאת עתה כמעט בכל מקום שלא נגיע אליו, ברמות כאלה ואחרות, והיא קרינה שאנחנו לא יכולים להתחמק ממנה. הבעיה עשויה להיווצר כאשר מציבים לנו אנטנה סלולרית מול הבית והרמה של קרינה סלולרית בתוכו מגיעה לרמות שמעל התקנים.

בעוד קרינה סלולרית היא משהו שאמור להיות מבוקר על ידי בדיקות תקופתיות שמודדות את רמות הקרינה באזורים שונים, הבדיקות האלה הן מדגמיות, ועשויות להיות משוחדות מכיוון שמבוצעות על ידי הזמנה של חברות הסלולארי. מכיוון שכך ובהתאם לזאת קיימת אפשרות לעשות בדיקה עצמאית של רמת הקרינה באזור מסוים, זאת כדי לתת מושג יותר ברור לגבי רמת הקרינה במקומות מסוימים, בין אם זה הבית הפרטי שלנו או בית הספר שבו לומדים הילדים שלנו.

קרינה סלולרית היא למעשה חלק מתחום רחב של קרינה שנקרא קרינה אלקטרומגנטית. היא בתחום של קרינה שאינה מייננת (ז"א- אינה משחררת אלקטרונים) שברמות נמוכות ובחשיפה קצרה אינן יוצרות השפעות מזיקות ככל הנראה. עם זאת, הבעיה מתחילה כאשר החשיפה שלנו לקרינה הסלולארית נעשית בלתי מבוקרת, ברמות גבוהות ולאורך זמן- במצב כזה אנחנו רוצים לשמור על הבריאות שלנו ולוודא שהחשיפה שלנו יכולה להיות מבוקרת באמצעים שונים ומגוונים שיגנו עלינו מפני החשיפה.