מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא ראדון

ראדון ראדון הוא הסנסציה החדשה- יותר ויותר אנשים מתחילים להאמין שריכוזים גבוהים של גז ראדון בתוך הבית עשויים להזיק להם לבריאות ופונים לכ

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ראדון

 

ראדון

ראדון הוא הסנסציה החדשה- יותר ויותר אנשים מתחילים להאמין שריכוזים גבוהים של גז ראדון בתוך הבית עשויים להזיק להם לבריאות ופונים לכל עצה אפשרית כדי לאטום, למנוע ולהוציא ריכוזים של גז ראדון מתוך הבית.

האם יש אמת מאחורי הסנסציה? גז ראדון הוא גז טבעי, אציל ורדיו אקטיבי. מחקרים הראו שיש קשר בינו לבין סרטן הריאות. בעוד השאלה תמיד היא כמה המחקר לא משוחד, מקצועי ומהימן, זה לא מונע מאנשים להיכנס לפאניקה ולעשות ככל יכולתם כדי למנוע כניסה של גז ראדון.

גז ראדון הוא גז שיכול לחדור לתוך מבנה הבית שלנו דרך סדקים בקירות וברצפה, חיבורים בין הרצפה לקירות, דרך הצנרת, מערכות הטלפון ומערכות החשמל. הוא נפלט, פחות או יותר, מכל דבר- הקרקע שעליה בנוי הבית והחומרים מהם בנוי הקרקע, וכדי להימנע מריכוז גבוה של גז ראדון יש לאוורר כראוי את מבנה המגורים שבו שוהים. זה נעשה יותר מסובך כאשר מדובר על מקלטים או ממדים אשר אינם מאווררים כראוי מכיוון שאין להם חלונות או מערכת אוורור נאותה. על מנת לאוורר את המבנים האלה, לא רק כדי להוציא את ריכוז גז ראדון בתוך המבנה אלא לאפשר תחלופת אוויר נאותה בתוכם, יש להתקין לעיתים מערכת מכאנית ששואבת פנימה והחוצה אוויר כדי לאפשר תחלופה טובה של אוויר.

מה ניתן לעשות כדי למנוע הצטברות של גז ראדון?
כאמור, גז ראדון הוא גז שנכנס למצטבר בתוך הבית שלנו מתוך הקרקע ומתוך החומרים של הבית שמהם הוא בנוי. הוא דולף לתוך הבית שלנו דרך סדקים, צנרת וחיבורים. כמו כן, ככל שקירות הבית יותר עבים, במיוחד אלה שעשויים בטון, עשויים לשחרר יותר גז ראדון עקב התפרקות חומרים רדיואקטיביים. מה שניתן לעשות הוא כאמור, לאפשר אוורור נאות של כל החדרים שבתוך הבית שלנו, ואם זה לא מתאפשר אז להתקין איזו שהיא מערכת מכאנית שתאפשר את זה במידת הצורך. כמו כן, אפשר לאטום את כל הסדקים, החיבורים ומסביב לכניסות צנרת, חשמל ותקשורת.
לאלה שעוד לא בנו את הבית שלהם יכולים להניח יריעות פלסטיק עבות על הקרקע לפני שמניחים את היסודות כדי שתימנע דליפה של גז ראדון דרך רצפת הבית.

איך מודדים גז ראדון?
גז ראדון הוא גז שנמדד באמצעים מבוקרים- דרך מכשירים טכנולוגיים ונמשך מספר ימים בתוך חלל סגור. הוא מייצג את הדליפה של גז ראדון שקיימת בתוך מבנה מסוים ונותנת לנו מידע לגבי הצורך באוורור ובאיזו תכיפות. גז ראדון שנמדד אינו משקף את הריכוז שיש במצבים רגילים מכיוון שהחדר בו נמדדת הדליפה אינו אטום במצבים רגילים. עם זאת, במקלטים וממדים שבהם עשוי להיות שימוש של החדר במצב אטום, כן ניתן לקבל הערכה לגבי התנהלות העניינים.