מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא שמאות

שמאות שמאות זה מקצוע שנעשה יותר ויותר מבוקש בעולמנו. שמאות הוא מקצוע שמעריך שווי של נכסים. הדוגמא הכי מוכרת היא שוק הנדל'ן- שוק שנעשה יו

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאות

 

שמאות

שמאות זה מקצוע שנעשה יותר ויותר מבוקש בעולמנו. שמאות הוא מקצוע שמעריך שווי של נכסים. הדוגמא הכי מוכרת היא שוק הנדל"ן- שוק שנעשה יותר ויותר יקר, יותר ויותר מבוקש וכמובן הרבה יותר מכניס. כאשר אנחנו באים להעריך שווי של נכס שאנחנו רוצים לקנות אנחנו לפעמים צריכים חוות דעת של בנאדם מיומן ומקצועי- בנאדם שהמקצוע שלו הוא להעריך שווי של נכסים ויודע לפעמים הרבה יותר מאיתנו לגבי העליות והירידות של כל המשתנים שיש להכניס בחישוב של ההערכה.
כאשר אנחנו מזמינים שירות של שמאי אנחנו מקבלים בסופו של התהליך דו"ח שמלבד ההערכה של הנכס מפרטת לגבי כל השיקולים והמחשבות שהובילו את השמאי להעריך נכס בצורה מסוימת.

שמאות זה מקצוע שאנשי המקצוע בו עוברים הכשרה מקיפה ורחבה- הכשרה שבסופה הם יוצאים לא רק עם תעודות אלא גם עם ניסיון. אם נחזור לעסקי שמאות מקרקעין, שמאי מקרקעין ממוצע צריך ללמוד במשך שנה עד 3 שנים, לעבור מבחני הסמכה מטעם מועצת שמאי מקרקעין ולעשות שנת התמחות שרק בסופה הוא יכול לקבל רשיון ולהיות מוסמך בתור שמאי מקרקעין.

שמאות זה מקצוע רלוונטי לא רק לאומדן שווי של נכס אלא גם לאומדן שווי של נזקים- כאשר אנחנו עוברים תאונה או שהרכוש שלנו ניזוק, נגנב או הושחת, שמאות היא המקצוע שבורר עבורנו כמה כסף, אם בכלל, מגיע לנו מחברות הביטוח. כאשר אנחנו מזמינים שירות של שמאות מקצועית אנחנו יכולים לקבל חוות דעת מקצועית שלא פעם מתקבלת בבית המשפט כאשר אנחנו רוצים לתבוע את חברת הביטוח עבור פיצויים. עם זאת, חברות הביטוח הן לא פראייריות- הן בעצמן מעסיקות שמאים כדי שיוכלו לאמת עבורם את הפרטים ולתת חוות דעת מקצועית משלהם. מכיוון שישנם כללי אתיקה ששמאים מחויבים אליהם, הם חייבים לתת חוות דעת מקצועית ומהימנה בלי שום קשר לחברה או האנשים שהעסיקו אותם.

שמאות זה מקצוע ששכרו בצידו. בשוק שהולך וגדל, במיוחד בשוק הנדל"ן, ישנו יותר ויותר ערך להערכה מדויקת של נכסים. כאשר השוק הופך להיות תחרותי ולפעמים נכסים נחטפים על ידי אנשים שמספיק מיומנים ומספיק מהירים כדי לזהות הזדמנויות, שמאות היא נכס עבור אלה שאינם מיומנים עדיין ואין להם עין חדה מספיק להעריך שווי של נכסים.
מכיוון שמקצוע של שמאות כל כך מבוקש, השכר אותו מקבלים שמאים אף הוא מכובד ומתגמל- הוא אומנם משתנה ממקום למקום בהתאם להיצע וביקוש, שווי של נכסים ומתן השירותים השונים ששמאים נותנים, כמו גם השוני במגוון הצעות המחיר שמספקים שמאים שונים שמסתמך על ניסיון ומקצועיות, אבל בסופו של עניין זה אכן מקצוע שמתגמל לאלה שמתעניינים ורוצים להתמקצע בו.