מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא שמאי דירות

שמאי דירות שמאי דירות הוא בעל מקצוע שתפקידו הוא להעריך שווי של דירות. שמאי דירות נעשה רלוונטי כאשר אנחנו רוצים להעריך שווי של דירות, בין

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאי דירות

 

שמאי דירות

שמאי דירות הוא בעל מקצוע שתפקידו הוא להעריך שווי של דירות. שמאי דירות נעשה רלוונטי כאשר אנחנו רוצים להעריך שווי של דירות, בין אם אנחנו רוצים לקנות אותן, למכור אותן או להשקיע בהן עבור שכירות, משרדים או כל סיבה אחרת.

שמאי דירות הוא בעצם שמאי מקרקעין. שמאי מקרקעין אשר נותן לנו הערכה על נכסי דלא ניידי. כאשר אנחנו רוצים לקנות דירה חדשה, לעבור לדירה אחרת או למכור את הדירה הישנה, שמאי דירות עשוי להיות בעל המקצוע שייתן לנו חוות דעת לגבי שווי הדירה שעומדת על הפרק. כך נדע בדיוק מה אנחנו אמורים לקבל ולמה.

שמאי דירות הוא בעל מקצוע שעובר הכשרה מלאה ומקיפה מטעם מועצת שמאי מקרקעין. שמאי דירות עובר הכשרה שתחילתה בהכשרה אקדמאית שנמשכת בין שנה אחת ל-3 שנים וכוללת בתוכה את כל הנושאים הרלוונטיים כדי לעסוק במקצוע- נושאים כמו כלכלה, משפטים, בניין וחומרים שכולם רלוונטיים לעיסוקו של שמאי דירות.
אחרי ההכשרה הזאת, שמאי מקרקעין מתחיל צריך לעבור בחינות מטעם מועצת שמאי מקרקעין- אלה 10 בחינות בנושאים שונים שצריך לעבור אותן לפני שהוא יכול לקבל תעודות שמכירות בו כשמאי מקרקעין. בנוסף למבחנים שעליו לעבור, יש לו תקופת התמחות שאורכת כשנה ובה הם מקבל ניסיון מקצועי. רק בסוף התהליך הזה שמאי דירות יכול להיות מוכר בתור שמאי מקרקעין מוסמך ולקבל רשיון לעסוק במקצוע.

הדבר הזה חשוב- שמאי דירות באשר הוא, כל עוד רשום בפנקס של מועצת שמאי מקרקעין, הוא בנאדם שהוסמך ועבר הכשרה מקיפה ומלאה. בעוד זה לא תמיד מעיד על מיומנויות גבוהות, זה כן מעיד על כמה דברים אחרים- הנושאים שרלוונטיים לעיסוק בנושא נלמדו ונוסו במהלך הלימודים וההתמחות, כך שלכל הפחות אנחנו יודעים שאותו שמאי דירות בקיא מספיק בנושא כדי לתת לנו חוות דעת, אפילו אם היא לא משופשפת מספיק. דבר שני הוא שכל שמאי דירות מחויב לאתיקה מקצועית תחת חוקים בינלאומיים של שמאות מקרקעין. הדבר הזה מחייב אותו לתת חוות דעת מקצועית ומהימנה ולא להיות משוחד על ידי חברות שמעסיקות אותו לטובתן או לטובת אחרים.

שמאי דירות הוא בעל מקצוע רלוונטי בכל אשר אנחנו רוצים לקנות, למכור או להשכיר נכס דלא ניידי. כאשר יש לנו דירה שאנחנו רוצים למצוא ולחפש את השווי האמיתי שלה, ולא רק לסמוך על מה שיש למתווך הנדל"ן להגיד בשבחה, שמאי דירות הן הכתובת לתת לנו חוות דעת מקצועית. בעוד שמאי דירות נותן לנו חוות דעת מקצועית ומחויב לאתיקה מקצועית, הוא עדיין בנאדם ויכול לטעות, לכן לכל היותר אנחנו יכולים שלא להסכים איתו ולפעול לפי שיקול דעתנו. עם זאת, שמאי דירות מחויב לתת לנו מסמך שכולל לא רק את ההערכה של הנכס לדעתו אלא אם פירוט של הסיבות, וזה בהחלט עשוי לעזור לנו להבין מול מה אנחנו עומדים.