מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מאמר בנושא שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין שמאי מקרקעין הוא בנאדם שמוסמך לקבוע שווי של נכסים. כאשר אתם רוצים לקנות דירה חדשה או למכור את הדירה הנוכחית שלכם. כשאתם רו

הראל
פורסם: 3/2/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאי מקרקעין

 

שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין הוא בנאדם שמוסמך לקבוע שווי של נכסים. כאשר אתם רוצים לקנות דירה חדשה או למכור את הדירה הנוכחית שלכם. כשאתם רוצים לקנות נכס להשקעה, איזור משרדי או כל שימוש אחר שלא יהיה לכם עבור נכס דלא ניידי, מאי מקרקעין הוא האיש שמוסמך לקבוע את שווי הנכס.

שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע שמוסמך מטעם מועצת שמאי מקרקעין. הוא בעל מקצוע שעבור התעודה למד במשך שנה עד 3 שנים והיה צריך לעבור מבחנים והתמחות לפני שיכל לקבל תעודה שמסמיכה אותו בתור שמאי מוסמך.
כאשר אנחנו רוצים לוודא שאנחנו שוכרים שירות של שמאי מקרקעין מוסמך, מועצת שמאי מקרקעין היא הכתובת לבירורים- שם אנחנו יכולים לוודא שאכן שמאי מקרקעין מסוים רשום ברשימות.

אז מה בעצם עושה שמאי מקרקעין שבכלל מעניין אותנו?
כאמור, שמאי מקרקעין תפקידו לבדוק שווי של נכס מסוים. הוא מבצע זאת על ידי סקירת היבטים תכנוניים, היבטים משפטיים והיבטים הנדסיים.
בסופה של ההערכה נוצר דו"ח שמזמין השירות יכול לדעת מה שווי הנכס, ועל פי אילו קריטריונים השווי הזה נמדד.
בין שווי הנכס משמש לבית משפט עבור כינוס נכסים, בדיקת כדאיות קניה של מגרשים או קרקע, מכירת שטחים או קניית בניינים למגורים או לצרכים משרדיים.

בעוד שמאי מקרקעין הוא אכן בעל מקצוע, הוא לא אלוהים. קביעה של שמאי מקרקעין היא קביעה שניתן לערער עליה במקרה של חוסר הסכמה וניתן לבדוק אותה מחדש. בסופו של דבר שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע שאנחנו מזמינים את שירותיו, ואם אנחנו לא מרוצים מהם, בין אם מחוות הדעת שהוא הביע עד לרמת המקצועיות שלו, אנחנו יכולים פשוט לפטור את עצמנו ממנו.
באם מדובר בחוסר מקצועיות נוכל להתלונן במועצת שמאי מקרקעין- מכיוון שכל שמאי מקרקעין רשום ומחויב לאתיקה מקצועית וחוק שמאי מקרקעין שנקבע על ידי המדינה, הוא יזכה לטיפול הולם במידת הצורך.

שמאי מקרקעין הוא מקצוע שמחייב בלימודים ארוכים ובחינות שמבוצעות על ידי מועצת שמאי מקרקעין. כדי לדעת שאנחנו בוחרים שמאי מקרקעין מקצוע אנחנו קודם כל צריכים להבין את התהליך שעוברים שמאי מקרקעין לפני שהם מוסמכים לתפקיד- דרישות המינימום עבור הכשרת שמאי מקרקעין הן השכלה אקדמית, עמידה בכל בחינות מועצת שמאי מקרקעין ושנת התמחות בת 40 שעות שבועיות. במהלך ההכשרה שמאי מקרקעין לומד נושאים מתחומי כלכלה, מימון, משפטים וכו' כדי להכשיר אותו עבור התפקיד שלו. כל ההכשרה הזאת נועדה כדי להבטיח יציאה לשוק של שמאי מקרקעין מוסמכים שיודעים את העבודה שלהם במלואה.
כמובן שבשוק ישנם שמאי מקרקעין טובים יותר וטובים פחות, אבל אפשר להניח בביטחון יחסי שלא כמו הרבה דברים אחרים בישראל, אם שמאי מקרקעין מוסמך מתוקף מועצת שמאי מקרקעין, סביר להניח שהוא מכיר ויודע את העבודה.