מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ביקורת מבנים

ביקורת מבנים- תנאי הכרחי לפני כניסה לנכס חדש. ביקורת מבנים היא למעה ביקורת הבודקת ובוחנת את המאפיינים השונים של מבנים חדשים. סוג זה של


עידן
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ביקורת מבנים

 

ביקורת מבנים- תנאי הכרחי לפני כניסה לנכס חדש.
ביקורת מבנים היא למעה ביקורת הבודקת ובוחנת את המאפיינים השונים של מבנים חדשים.
סוג זה של ביקורת היא חשובה מאין כמותה משום שהיא מהווה השפעה לישירה על היכולת של האדם להיכנס לנכס שהוא אמין, חזק וישביע את רצונו את האדם ללא כל הפתעות שליליות בדרך. יש לציין שאותה ביקורת מבנים היא אינה חובה בכמה מקרים אך אנו ממליצים בחום לערוך אותה גם אם היא לא חובה על פי החוק במדינת ישראל. הרי ידוע שבמדינה הזבת חלב ודבש שלנו המערכות הפוליטיות של החקיקה פועלות לאט, כמו טחנות רוב (או אפילו לאט יותר) ולכן אסור להסתמך על חקיקה זו כשאנו לקראת הכניסה לנכס חדש.
אם כן הבנו שאותה ביקורת מבנים הינו הכרחית לחלוטין.
ובשל עובדה זו חשוב גם שגורם חיצוני יערוך אותה. עוד חשוב מאוד לציין שגורם זה רצוי שלא יהיה אתם (בעלי הנכס) או הקבלן שבנה את הבית משום שגורמים אלה הם בעלי נטייה להסתיר טעויות ומחדלים ואם כבר ידוע מראש שחוות הדעת שלהם לא תהיה אמינה בכל מאת החוזים אזי למה לטרוח ולבזבז את הזמן בלערוך את הביקורת בכלל? הרי ביקורת מבנים באה כדי לתת משוב אמין ומדויק לגבי מצבו של הנכס ולכן לא יכול להיות שמי שבנה את הנכס, המחזיק באינטרסים ברורים שלא להעיר על המחדלים שלו, יערוך את הביקורת.
את ביקורת מבנים רצוי לערוך על ידי גורם חיצוני ומקצועי המתמחה בתחום.
ולכן גם החיפוש אחר גורם זה שיערוך את אותה ביקורת מבנים הינו חשוב עד מאוד משום שאמינותו ומקצועיותו של גורם זה צריכה להיות גבוהה עד מאוד ולא להסתפק במועט, כלומר לבחור בגורם חיצוני אך לא מקצועי (שיש שיקראו לו חאפר) שיערוך את הביקורת משום שבמקרה כזה אנו מגיעים לאותו המקרה שבו מי שבנה את הנכס מבצע את הביקורת- משום שבשני המקרים הללו ביקורת מבנים זו לא תהיה מקצועית ולא תגשים את המטרה שלה ולכן חשוב מאוד, או אפילו עד מאוד, לבחור גורם מקצועי בכל מאת האחוזים שיבצע את הביקורת הזאת.
ביקורת מבנים צריכה להיערך לפני הכניסה לנכס וחשוב לא לוותר עליה.
התפקיד המרכזי של אותה ביקורת מבנים הוא לעלות על בעיות שיגרמו נזקים לנכס לטווח הארוך ואם נרצה גם להעלות דוגמא לנושא זה אזי בחירה בדוגמת הצנרת תהיה מצוינת. ידוע שנושא זה של צנרת הוא אחד הנושאים המסובכים ביותר לבנייה בבית החדש ובשל כך קבלנים רבים נוטים שלא להשתמש בחומרים טובים או מבצעים חיבורים גרועים בין צינורות. לצערו של הצרכן שלא ערך את אותה ביקורת מבנים הוא צפוי לחוות התפרצות של צינורות מים בתוך הקיר כנראה לאחר שתקופת האחריות תמה ולכן חשוב לערוך ביקורת מבנים.
 
 
 

ביקורת מבנים מתבצעת על-ידי מהנדסים אשר יש להם ידע רב וניסיון בתחום הבנייה ובגילוי של ליקויי בנייה. תפקידה של ביקורת מבנים היא לאתר ליקויים שונים במבנה. הליקויים יכולים להופיע במבנה בעקבות בנייה לקויה או לעתים בנייה שלא עומדת בתקנים. ביקורת מבנים הינה ביקורת שמומחים שונים ממליצים לבצע לפני קנייה של בית, דירה, עסק או כל סוג אחר של מבנה שנועד למלא מטרות שונות. ביקורת מבנים מגלה ליקויים במבנה לפני שליקויים אלה מתפתחים. ביקורת מבנים למעשה יכולה למנוע הוצאות עתידיות על תיקון לקויים שהוזנחו במשך שנים. הביקורת מצביעה במדוייק לקונים היכן יש תקלות, חמורות יותר וחמורות פחות, וכמו כן, היכן תקלות עלולות להתפתח. ככל שמתקנים את התקלה או הליקוי בזמן מוקדם יותר עולה פחות כסף לתקן אותן. כשבוחרים לא לבצע ביקורת מבנים ומגלים את התקלה לאחר שנים ייעלה כסף רב לתקן אותה גם משום שהיא הספיקה להתפתח לממדי ענק.

ביקורת מבנים מבצעות מספר חברות בשוק אשר מתחרות זו עם זו ומתמחות בביצוע הליכים של ביקורת מבנים ובדק בית. מהנדסים מומחים הם אלו שמבצעים את הביקורת במבנה. מהנדסים אלו יכולים לאתר תקלות ובעיות שונות אשר אדם לא מקצועי לא יוכל לאתר אותן כלל. למעשה ביקורת מבנים מהווה מעין חוות דעת מקצועית של מומחים בנוגע לתקלות שונות וליקויי בנייה בבית. בעקבות ביקורת מבנים בה התגלו ליקויים רבים במבנה הקונים המיועדים יכולים להחליט שהם מוותרים על קניית המבנה.

ביקורת מבנים תכיל לא רק איתור של ליקויים שונים אלא גם המלצות כיצד יש לתקן את הליקויים והתגלות שהתגלו במהלך ביקורת מבנים והפנייה אל בעלי מקצוע שמומחים בתיקון תקלות. כמו כן, המומחים שמבצעים ביקורת מבנים יכולים להעריך כמה יעלו תיקון התקלות שהתגלו במהלך תהליך של ביקורת מבנים.