מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ביקורת מבנים

ביקורת מבנים- אמצעי מצוין לבדיקת תקינות הבית. ביקורת מבנים הינה אחת הביקורות האחרונות לפני אישור הבית למגורים ואכלוס. יש לקחת בחשבון שא


עידן
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית ביקורת מבנים

 

ביקורת מבנים- אמצעי מצוין לבדיקת תקינות הבית.
ביקורת מבנים הינה אחת הביקורות האחרונות לפני אישור הבית למגורים ואכלוס.
יש לקחת בחשבון שאותה ביקורת מבנים היא לא תהליך פשוט כלל וכלל ומבוצעת על ידי טובי המוחות של אגף האכלוס של העיריות השונות במדינת ישראל. ביקורת מבנים כוללת בדיקה מקיפה של המבנה הנתון הכוללת בדירה של גורמים רבים ומגוונים כגון הצנרת, חריגות בנייה פיזיות שלא כלולות בתוכנית הבנייה המקורית, בדיקת החומרים שבהם השתמשו לבנות את הבית, את תקינותם, את המרכיבים שלהם, האם הם עומדים בעומסים ובלחצים שהם אמורים לעמוד בהם ועוד.
יש לציין שתהליך זה של ביקורת מבנים הינו לא פשוט בכלל.
בשל כך רק הטובים ביותר בעולם הבנייה התכנון (ויכול להיות שגם המקורבים, אין לדעת, עדיין אנו חיים כאמור במדינת ישראל, ארץ זבת חלב דבש ומקורבים כידוע לכל) ולכן ביקורת של גורמים אלה תמיד מהווה גורם מרתיע לאנשים השונים המתעסקים בתחום זה של בנייה ולגורמים המקצועיים המסייעים לאנשים אלה לבנות את בתי חלומותיהם או ברוב המקרים בתי פשרותיהם.
חשוב להבחין שבמקרה שאותה ביקורת מבנים תחליט שלא להעביר את ביתכם כבית הראוי למגורים וכבית העומד בתקנים השונים אתם אלה שיצטרכו לשלם על המחדל ולא הקבלן או הפועלים שלו, אלא אם החוזה איתו אומר אחרת. אך יש לזכור שקבלנים וגורמים אלה המתעסקים בענף הנדל"ן והבנייה הינם ממולחים לרוב עד מאוד ויודעים טוב מאוד מה הם עושים בכל שלב מתון ולכן יכול להיות בעייתי לסמוך עליהם בעניין זה.
ביקורת מבנים היא עם זאת תהליך חשוב שמאשר למעשה את הבית למגורים בשל סיבות חיוביות.
לא הייתם למשל רוצים לגור בבית לא בטיחותי שהגשם הראשון יעשה בו שמות, יחסום את המרזבים, יצור שלוליות ענק על הגג שלאט לאט יחלחלו לתוך הבטון הלא מזוין לצערכם שממנו עשויה התקרה שלכם ולבסוף יחלחלו גם אל תוך הבית. כמו כן לא הייתם רוצים שצינורות הצנרת שלכם יהיו מורכבים מחומר כה לא איכותי אך איכותי מספיק שלא להראות נזק בשלושת שנות המגורים הראשונות בהן אתם עדיין מצויים תחת אחריות המתקין. אחרי תקופת זמן זו צינורות אלה יתפוצצו בתוך הקירות ויגרמו לנזק עצום בסך של עשרות אלפי שקלים שיכלול את שבירת הקירות, החלפת הצינורות וסגירת הקיר.
בשל כך ביקורת מבנים היא חשובה כל כך.
חשוב להבין נקודה זו לפני שאנו מתרעמים על עוד טופס "נדחה" מצד הוועדה האחראית לניפוק של ביקורת מבנים זו. יש להבין שאותה ביקורת מבנים באה בשבילכם בסופו של דבר ותמנע מכם נזקים עתידיים, אמנם על חשבון עגמת נפש בהווה, אך עדיין עדיף להתמודד עם משהו רע כעת ולא לדחות אותו לעתיד, אז צפוי הוא להחמיר עד מאוד ולסבך אתכם עוד יותר.
 
 
 
 

ביקורת מבנים יכולה לאתר תקלות וליקויים שונים מכל סוג במבנה. הזמן המומלץ ביותר לבצע ביקורת מבנים הוא לפני קנייה של מבנה כלשהו, לא משנה איזה מטרה הוא אמור לשמש. ביקורת מבנים תאתר ליקויים כמו רעפים שהונחו בצורה לא מקצועית ועל כן עלולים להתנפץ ולהיהרס. כמו כן, ביקורת מבנים יכולה לאתר רצפות מאיכות נמוכה בתוך המבנה. לאחר מספר שנים ריצוף מאיכות נמוכה עלול לשקוע ולאבד מצורתו ומיופיו. ביקורת מבנים יכולה לאתר ליקויים שונים שיכולים להוות סכנה בטיחותית של ממש. מעקות בטיחות למדרגות שהותקנו בצורה רעועה יכולים להוות סכנה. ביקורת מבנים יכולה למנוע אסונות שונים שעלולים להתרחש בתוך המבנה. כמו כן, ביקורת מבנים צריכה לגלות תקלות וליקויים שונים במערכת החשמל. כמובן שליקויים במערכת החשמל יכולים להוות סכנה בטיחותית משמעותית לבאי הבית.

ביקורת מבנים נעשית היום על-ידי מספר חברות בשוק שכולן מתחרות זו בזו. כמובן שלפני הזמנה של ביקורת מבנים כדאי להשוות מחירים בין החברות השונות. אפילו אם מחיר ביצוע ביקורת מבנים הוא מעט גבוה ישנה חשיבות עצומה לביצוע הבדיקה. ללא ביצוע בדיקה זו למעשה הקונים של הנכס קונים "חתול בשק", מבנה שהם אינם יודעים מה התקלות ומה הליקויים שיש בו. חלק מהתקלות ומהליקויים מהווים סכנה בטיחותית של ממש לבאי המבנה וחלק מהליקויים שהתגלו יכולים לפגום במראה האסתטי של המבנה. את ביקורת המבנים מבצעים מהנדסים בעלי מומחיות בתחום הבנייה שיכולים לאתר במקצועיות רבה תקלות שונות שאינן נראות בעין בלתי מקצועית.

ביקורת מבנים צריכה לאתר גם בעיות שאולי הן לא משמעותיות באותו הרגע אך יכולים להתפתח לבעיות משמעותיות לאחר הזנחה של שנים. בעקבות ביקורת מבנים הקונים יכולים להחליט האם משתלם להם לתקן את הליקויים, אם אכן קיימים והתגלו במהלך ביקורת מבנים, ולקנות את הבית או שהם מוותרים על הקנייה בכלל או בוחרים לקנות נכס אחר. כך שכדאי מאוד גם מבחינה כלכלית לבצע ביקורת מבנים.