מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ליקויי בניה

לקויי בניה- רע מאוד לנכס החדש. לקויי בניה הינו נושא חמור מאוד שלצערנו הרב מהווה חלק בלתי נפרד כמעט מכל נכס חדש שנבנה במדינת ישראל. כידו


עידן
פורסם: 11/11/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית ליקויי בניה

 

ליקויי בניה- סכנה אמיתית לציבור הרחב
ליקויי בניה הם לצערנו מראה נפוץ במדינת ישראל. במדינה בה הפיקוח על ענף הבנייה הוא לוקה עד מאוד ובמדינה בה נדרשים אמצעי שוחד גדולים כדי לאשר תוכניות בנייה חוקיות לגמרי במקומות מסוימים לא שמים הרבה לב מן הסתם לנושא כמו ליקויי בניה.
ליקויי בניה מופיעים כתוצאה מבנייה חפוזה מדי, מהירה מדי, חפפנית עד מאוד, בנייה שהתבצעה על ידי גורמים לא מקצועיים שלרוב יגבו גם סכום נמוך יותר מהפועלים ומהגורמים היותר מקצועיים בשוק.
בחירה בגורמים לא מקצועיים שיבצעו את תהליך בניית הבית למשל היא אסון אדיר ונחרץ שירדוף אחר הצרכן שניסה לחסוך שנים רבות ותגרום לו טרדה אין סופית שתיגרר גם בדרך כלל אל בין כותלי בתי המשפט לתביעות קטנות ותביעות נזיקין.
ומה כוללים ליקויי בניה אלה?
ובכן ישנן המון אפשרויות לדרך שבה ניתן לראות את אותם ליקויי בניה ליקויי בנייה וכעת נסקור כמה מהן במאמר זה. התחום הראשון בו אפשרי למצוא ליקויי בניה הוא בליטה של מרפסות, גגות וחדרים מהתחומים המוגדרים על ידי תוכנית הבנייה של הבניין או הבית. יש לציין שבשל ליקויי בניה מאין אלה העירייה יכולה לשלוח מפקח שיכול מצדו להורות לפרק את הבניין כולו ולקנוס אתכם, הצרכנים, בסכומי כסף אדירים על החריגה הזאת שלפי נקודת הראות החוקית אתם כבעלי הנכס אחראים לה.
דרך אחרת בה ניתן להבחין באותם ליקויי בניה תוצג כעת.
ליקויי בניה נפוצים עד מאוד גם בגובה הבנייה או יותר נכון בהגבלה על גובה הבנייה. שוב, גם כאן התוכניות של הבנייה המאושרות על ידי המדינה משחקות בתפקיד חשוב עד מאוד ולכן חשוב מאוד לעמוד בהן. קבלנים ובעלי מקצוע בתחום זה שלא נוטים לשים את תשומת הלב המספקת בפרטים אלה של תוכנית הבנייה צפויים לגרום לכם נזק רק בדמות הריסה של הבניין שלו ו\או הטלה של קנסות אדירים לכם, בעלי הנכס.
עוד דרך שבה ניתן לראות ליקויי בניה מחרידים תעלה כעת.
ואם עד עתה עסקנו בתחומים כגון חריגות מתחומי הבנייה ומתוכניות תחומי הבנייה השונות נעסוק עתה במה שקורה בתוך הבניין עצמו. ליקויי בניה פופולאריים בתחום זה מתבצעים בתוך הבניין עצמו כלומר במערכות הביוב שלו, במערכות הניקוז ועוד. ליקויי בניה מאין אלה מהווים מטרד עצום לבעלי הנכס משום שהוא עלול למצוא לפתע את הביוב עולה על גדותיו באותם ליקויי בניה מסוג זה או ממרזב סתום שיגרום למים להצטבר על הגג ולגרום לנזקים משמעותיים לנכס על ידי החלשה של החומרים מהם עשוי הנכס.
ליקויי בניה אם כן מהווים סכנה אמיתית וקטלנית מאין כמותה לנכס שלכם.
לכן בבואכם לבחור בקבלן או בעובד המתאים לבצע את העבודה דאגו מראש וודאו מראש שהוא יהיה מקצועי ובעל ידע בנושאים אלה.
 
 
 

ליקויי בניה.

 

ליקויי בניה היא תופעה מאוד נפוצה כשאר אנו רוצים לכוש דירה או נכס מסוים, אנו רוצים שהכל יהיה תקין, אבל לא תמיד אנו רואים את הדברים הקטנים ולפעמים יש ליקויי בניה שלא נראים לנו בעין, לשם כך ישנם חברות העוסקות בתחום ליקויי בניה וכדאי מאוד לקחת אחת כזאת בכדי שאנו נדע שהדירה שאותה רכשנו היא נקייה וללא כל ליקויי בניה כאלו ואחרים.

 

ליקויי ניה יכולים היות בכל מיני פרמטרים למשל: בעיות בצנרת, אם הצנרת ישנה ולא תקינה היא נוזלת ואז נוצרת רטיבות בקירות וזה מביא לידי כך שהקירות בית יתקלפו את זה אנו ממש לא רוצים, חבר ה העוסקת בתחום לקויי בניה יכולה לאתר זאת מיד ולפעול בהתאם.

 

ליקויי בניה יכולים להוריד את ערך הנכס, ולפני שמבצעים רכישה של נכס, או דירה כלשהי חשוב לבצע בדיקת ליקויי בניה שלא יהיו הפתעות בהמשך, וכאשר רכשנו את הדירה לא ראינו את ליקויי בניה האלו  ושילמנו מחיר גבוה יותר ממה שהיינו צריכים, חברה המתמחה בתחום ליקויי בניה יכולה להעריך את שווי הנכס בדיוק כמה שהוא צריך להיות, ע"י מומחים לנושא ליקויי בניה.

 

אם יש מישהומומחה שאתם מכירים מתחום ליקויי בניה כדאי להתייעץ איתו בנושא הוא יוכל להדריך אתכם בדיוק איפה לשים לב וממה להזהר בהמשך.

ליקויי בניה זה לא משהו שהינו רוצים בדירה שלנו, לכן חשוב לבצע את הבדיקה לפני שנכנסים לדירה.

 

לפעמים ליקויי בניה נוצרים מהזנחה שלנכס, דירה כלשהו, גם חשוב לדעת מה מצבו של הנכס לפני הרכישה, אם יש צורך להגיע ולבדוק מספר פעמים את הנכס זה מומלץ מאוד.

 

כאמור חברות רבות עוסקות בתחום ליקויי בניה אך לא כולם מומחיות בתחום ולכן חשוב מאוד לדעת לאיזו חברה פונים, לשאול שאלות לנישלוקחים אותה, ולברר עליהם אילו בדיקות של ליקוי בניה הם עורכים , ומה עלותן של בדיקות אלו.