מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
איתור נזילות

איתור נזילות – לשמירה על התועלת האישית והחברתית של כולנו איתור נזילות זה משהו שכל אחד מאיתנו יצטרך לבצע בביתו בשלב כזה או אחר. מה


הדס
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית איתור נזילות

 

איתור נזילות – לשמירה על התועלת האישית והחברתית של כולנו
איתור נזילות זה משהו שכל אחד מאיתנו יצטרך לבצע בביתו בשלב כזה או אחר. מה לעשות, צנרת לא יכולה לשרוד לעד ולעיתים אנו מוצאים את עצמנו במצב שאנחנו משלמים על מים יותר ממה שאנו משתמשים במים, או שהצנרת לא עובדת כמו שצריך ועלינו לבצע איתור נזילות, כדי להבין היכן התקלה, בכדי שניתן יהיה לתקנה. בגלל הידיעה שצינורות מועדים לתקלות בשלב כזה או אחר של קיומם, עלינו להיות תמיד מודעים לשעון המים שלנו ולרמת הצריכה הממוצעת שלנו. ברגע שאנחנו רואים איזושהי חריגה בלתי מוסברת מהנורמה אלינו התרגלנו, כנראה שיש איזושהי תקלה שראוי שתקבל התייחסות, ולהזמין איתור נזילות כדי למצוא אותה. יכול להיות שאנחנו פשוט השתמשנו ביותר מים בחודש מסוים כי היה חם, או כי באו אורחים להתארח בביתנו, אבל עדיף להיות בטוחים שהסיבה אינה תקלה טכנית כלשהי ולהזמין איתור נזילות בכדי לוודא את העניין.
 
פרט לתועלת שאיתור נזילות מביאה לנו, כפרטים, על ידי כך שדרך איתור נזילות נמצאות התקלות ומתאפשר תיקון מהיר בלי בזבוז כספנו על הוצאות מיותרות שתיקון פשוט מונע אותן, יש גם תועלת חברתית וסביבתית לאיתור נזילות. כידוע לכולם, ישנה בארצנו בעיית מים – אין הרבה מים, מה גם שמדובר במוצר מתכלה, ולכן עלינו להיות זהירים בשימוש במים. אין זה אומר שאסור לנו להשתמש ועלינו לבחור את התועלת החברתית של חסכון במים על פני זו האישית של הנאה ממקלחות ארוכות, למשל. אם אדם לא מעוניין לשים את החברה לפניו, זאת בהחלט זכותו, אחרי הכל, כל אחד מאתנו משלם על הזכות להשתמש במים כאוות נפשו ובתמורה לתשלום, מגיע לנו ליהנות מהשירות של אספקת מים כרצוננו. אבל אם לא מדובר במים לשימוש אישי, אלא בתקלה, בנזילה, המים מתבזבזים שלא לשימושנו הפרטי – אנחנו לא נהנים מהם וגם אף אחד אחר לא נהנה מהם, כך שהם מתכלים ולא מביאים תועלת לאיש, במקרים כאלה מוטלת על כולנו אחריות חברתית לתקן את התקלה ולמנוע את הבזבוז. את זה ניתן לעשות אך ורק אחרי שמתבצע איתור נזילות וברור מתי, בדרך לכיור או למקלחת, נעלמים להם המים.
 
איתור נזילות, אם כן, מגן על התועלת הפרטית שלנו ליהנות בדיוק מכמות המים שאנחנו משלמים עליהם ולא לשלם על תקלות טכניות כספים מיותרים. איתור נזילות יאפשר לנו להיות בטוחים שכל הצנרת פועלת בצורה תקינה ואנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו מתוקף התשלום. יחד עם זה, איתור נזילות בא למנוע ירידה בתועלת החברתית והסביבתית של בזבוז מים שלא לשם צרכים פרטיים של אזרחים. מים הם מוצר מתכלה וחבל שהם יתבזבזו בגלל איזושהי תקלה ברת תיקון בצנרת. לשם כך, איתור נזילות קיים – למציאת התקלה בכדי שהבזבוז ייפסק.