מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
ביקורת מבנים

ביקורת מבנים כמגן יש חשיבות גדולה לביקורת מבנים לפני שרוכשים דירה חדשה. בראש ובראשונה, חשיבותה של ביקורת מבנים נובע מהעלות המאסיבית של ד


הדס
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית ביקורת מבנים

 

ביקורת מבנים כמגן
יש חשיבות גדולה לביקורת מבנים לפני שרוכשים דירה חדשה. בראש ובראשונה, חשיבותה של ביקורת מבנים נובע מהעלות המאסיבית של דירה חדשה. אם אנחנו מוציאים סכום כל כך כבד, אנחנו רוצים לדעת שמה שאנחנו משלמים עליו, אכן שווה את זה. ביקורת מבנים נעשית על ידי מומחים בתחום והם, בניגוד לרובנו, האזרחים הפשוטים, למודי ניסיון בביקורת מבנים ובתחום הנדסת הבניין בכלל, כך שהם יכולים להעריך בצורה מדויקת ומדוקדקת האם המבנה עומד בתקנים או האם ישנם ליקויים שדורשים תיקון. ביקורת מבנים היא הדרך שלנו, כאזרחים שמעוניינים בבית חלומותינו, להגן על עצמנו מפני שרלטנים. הרי מבנה יכול להיראות טוב ויפה מבחוץ, לעין בלתי מזוינת, אבל בבואו של מומחה לביקורת מבנים, הוא מקלף את החיצוניות הזו וחופר פנימה, בכדי לוודא שהמחיר אכן משקף את שווי הדירה, מבחינה שאין ליקויים מבניים שעלולים לעלות כספים רבים לאזרחים הפשוטים שירשו אותם במורד הדרך.
 
ביקורת מבנים אינה באה כדי לומר שאנו לא סומכים על חברינו המוכרים, ביקורת מבנים רק באה כדי להסיר כל צל של ספק שהבית אכן במצב טוב. אולי לא כולנו אנשים חדשנים מטבענו, חלקנו אף תמימים מאוד, ואנחנו לא מרגישים בנוח עם הכפייה של ביקורת מבנים לפני שאנחנו רוכשים את הדירה או הבית שלנו, והחובה לעשות ביקורת מבנים מסירה את תחושת חוסר הנוחות מאתנו. אנחנו לא מכריחים את קיומה של ביקורת מבנים, המדינה מכריחה ובכך מגנה עלינו, לעיתים, מרוחב הלב שלנו. מה גם שביקורת מבנים לאו דווקא מעידה על כך שאנחנו בהכרח לא סומכים על דבריו של הצד המוכר, יכול להיות מאוד שבמבנה יש ליקויים שאפילו הוא לא היה מודע אליהם ובגלל זה הוא לא דיווח עליהם או תיקן אותם. אם אנחנו אכן באים בעסקה עם אדם שלא מודע לליקויים בנכס שלו, האם זה אומר שאנחנו צריכים לרשת את הליקויים בליית ברירה? מה פתאום! לא אנחנו גרמנו לליקויים, לנו הובטחה דירה חדשה, העומדת בתקנים של איכות ובטיחות וזה מה שאנחנו אמורים לקבל. ביקורת מבנים מבטיחה שאכן כך יהיה המצב.
 
אבל כל זה בהנחה שהמבצע של אותה ביקורת מבנים הוא אדם שניתן לסמוך על דעתו. חשוב לבחור מומחה לביקורת מבנים שישר את אינטרסים שלכם כרוכשים עתידיים בצורה הטובה ביותר. מומלץ לעשות סקר שוק בכל דבר בחיים, עד שמוצאים את המומחה לביקורת מבנים הנכון עבורכם. זאת לא בושה לחפש לעומק את האדם הנכון לביצוע ביקורת מבנים, אחרי הכל, מדובר פה באיכות החיים שלכם ושל ילדיכם. הרי לא הייתם רוצים שביקורת מבנים לא טובה, אשר פספסה נקודה או שתיים קריטיות, תעלנה לכם כסף רב בתיקונים בדיעבד. ביקורת מבנים היא המגן שלכם, וכדי למצוא את המגן הטוב ביותר, צריך לנבור קצת.
 
 
 
 
ביקורת מבנים הינה תהליך קריטי מאוד שכדאי לבצע לפני קנייה של מבנה חדש לכל מטרה שהיא. לפני קנייה של מבנה אשר נועד למגורים, קנייה של מבנה אשר נועד לשמש כמשרד, מבנה שנועד לשמש כנכס להשקעה ולמעשה לפני קנייה של כל מבנה שהוא יש לבצע ביקורת מבנים. ללא ביצוע ביקורת מבנים קוני הבית לא יגלו מייד את הליקויים השונים ומגוון התקלות שיכולות להיות קיימות במבנה. אם הקונים של הנכס יהיו מודעים לתקלות לפני הקנייה של המבנה, דבר שיתגלה להם באמצעות ביצוע תהליך של ביקורת מבנים, הם למעשה יחסכו לעצמם עוגמת נפש רבה. כמו כן, תיקון הליקויים, שהתגלו במהלכה של ביקורת מבנים, בזמן הינו גבר קריטי. ככל שמתקנים את התקלה בזמן מוקדם יותר מונעים את הזנחתו של המבנה ועלות תיקון התקלה הוא קטן יותר.
 
ביקורת מבנים נעשית על-ידי מספר של חברות בשוק אשר מתחרות זו בזו. כל חברה מעסיקה מספר מהנדסים מומחים בתחום הבנייה. יתרונם של מהנדסים אלו הוא שהם יכולים לאתר תקלות וליקויים שונים שאדם בלתי מקצועי לא יוכל לאתר. במהלך ביצוע ביקורת מבנים המהנדסים בוחנים את הבית בקפידה ומאתרים את כל ליקויי הבנייה וכל התקלות השונות שקיימות במבנה עצמו. ביקורת מבנים מאתרת גם ליקויים בטיחותיים שיכולים לסכן את באי המבנה וגם נזקים אסתטיים שונים שיכולים להגרם למבנה. המהנדסים לא רק מאתרים את התקלה במהלך ביקורת מבנים אלא גם ממליצים לקונים כיצד עליהם לתקן את התקלה ולאילו בעלי מקצוע עליהם לפנות. כמו כן, המהנדסים נותנים הערכת מחיר משוערת של תיקון התקלה.
 
ביקורת מבנים למעשה חוסכת לקונים של מבנה כלשהו כסף רב. הקונים יכולים לבחור אם הם בוחרים לתקן את הליקויים השונים, אם התגלו במהלך ביקורת מבנים, ולקנות את המבנה או לקנות כסף אחר. כך שחשוב מאוד לבצע ביקורת מבנים.