מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מהנדס בניין

כמו מהנדס בניין כל אחד צריך לקחת את חייו בידיו ולבנות אותם כמו שמהנדס בניין בונה בניין. מהנדס בניין צריך לבחון כל דבר ודבר שקשור בבניית


הדס
פורסם: 2/24/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית מהנדס בניין

 

כמו מהנדס בניין
כל אחד צריך לקחת את חייו בידיו ולבנות אותם כמו שמהנדס בניין בונה בניין. מהנדס בניין צריך לבחון כל דבר ודבר שקשור בבניית הבניין בכדי שהוא גם יהיה אסתטי וגם יעמוד איתן. להיות מהנדס בניין אינו דבר של מה בכך, יש כל כך הרבה פרמטרים ופרטים קטנים שיש לתת עליהם את הדעת ומדובר משימה קשה מאוד, אך מאתגרת במובן החיובי. כמו שמהנדס בניין צריך לקחת בחשבון מצבור רב של דברים בכדי ליצור לבסוף תוצר איכותי, כך גם כל אחד מאיתנו צריך לעשות כדי לבנות את חייו לכדי משהו שאפשר להתגאות בו.
רבים זורמים עם החיים, על הפיתולים שנוצרים בהם באופן טבעי, ומגיעים ליעדים שונים, בהצלחה רבה יותר או רבה פחות, אבל בלי ממש להחליט שומדבר באופן אקטיבי. ברור שחייבים לחליט מפעם לפעם באיזו מן הדרכים ללכת בהן בחיים, אך רבים בוחרים בזו שתהיה הכי נוחה, הכי קלה לביצוע, כפי שהמים זורמים, לכיוון שהזרם החזק מכוון אותם, רק זרזיפים בורחים להם לצדדים, ומחליטים, כביכול, עבור עצמם, על דרך שונה. אפשר לומר שכולנו יכולים להחליט לזרום כמו מים, חסרי שליטה בחיינו, או להידמות למהנדס בניין ולהרכיב את חיינו מהתצרף שהוגש לנו. כמו מהנדס בניין, עלינו להראות מקוריות ולקבל החלטות קשות ועליהן לבנות שכבה נוספת של החלטות קשות אחרות, עד שמגיעים לכדי תוצר סופי שהוא בדיוק מושלם, מה שאנחנו תכננו.
כמו מהנדס בניין, גם אנחנו יכולים לשגות, גם לנו יכולים להיווצר ליקויים שינבעו מחוסר תשומת לב, מחוסר הבנה, או משאיפות גבוהות מהיכולות שלנו בפועל, אבל כמו אותו מהנדס בניין, אנחנו יכולים לתקן את הטעויות, או ללמוד כיצד לחיות בתוכן, כיצד להפוך אותן לנכונות. הרי תוכניות ניתן לשנות, לשפר.
אי אפשר לומר שהכל מוגדר בחיינו ושיש לנו את אותו השליטה על הנעשה איתנו כמו שיש למהנדס בניין על היצירה אותה הוא מנסה להוציא לפועל, וזה בגלל גורם אי הוודאות שהוא מרכיב גדול בחיינו ועלול להכניס אונו לטלטלה בלי הודעה מוקדמת. אבל זה לא אומר שאי אפשר לשאוף לנהוג עם חיינו כפי שנוהג מהנדס בניין עם הבניין אותו הוא יוצר. עדיף לנו לשאוף להיות אלו שמחזיקים בהגה של החיים, מאשר לזרום ולהיות חסרי אונים במציאות, כמו מים בנהר. עדיף לנהוג כמהנדס בניין בגלל שלפחות אנחנו עושים משהו עם חיינו ומכוונים אותם באופן אקטיבי לעבר המטרות שלנו, האהבות שלנו, ולא סתם שטים עד המוות.
כמו שמהנדס בניין אוהב את עבודתו ומנסה ליצור את היצירה המושלמת בעיניו, כל עלינו לנהוג עם חיינו, כדי שנוכל להיות מסופקים ושלמים עם עצמנו בסוף התהליך, כדי שלא נבכה על ערש דווי, את כל הזמן שבוזבז על זרימה חסרת מטרה.