מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מהנדס בניין

מהנדס בנין לפעמים כדאי להשקיע מעט כסף כדי לחסוך הרבה כסף וכאב ראש. אחד המקרים האלה הוא הזמנת מהנדס בנין כאשר רוכשים דירה או בית. בין


טל
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית מהנדס בניין

 

מהנדס בניין
 
לפעמים כדאי להשקיע מעט כסף כדי לחסוך הרבה כסף וכאב ראש. אחד המקרים האלה הוא הזמנת מהנדס בניין כאשר רוכשים דירה או בית. בין אם מדובר בבית חדש או בדירה שרוכשים מיד שניה, כדאי להזמין מהנדס בניין כדי שיבצע בדיקה הנדסית ויתן לנו חוות דעת מקצועית. כאשר אנחנו רוכשים דירה או בית אנחנו בדרך כלל בודקים אם המיקום לשביעות רצוננו, אם החדרים בגודל המתאים, אם הדירה או הבית מצאו חן בעיננו. אם מדובר בדירה חדשה שעדיין נמצאת בשלבי בניה, אנחנו יכולים להתרשם מתכניות הבניה ואפילו ללכת ולראות בתים אחרים שבנה אותו קבלן או אותה חברה קבלנית. אבל לרובנו אין את הידע המתאים לדעת אם עובי הקירות עומד בתקן ואם הצנרת מותקנת כראוי, אם המרצפות הונחו כפי שצריך ואם הממ"ד עומד בתקן שהוגדר לכך. לעומת זאת,למי שיש את הידע והנסיון בתחומים אלה הוא מהנדס בניין מומחה.
 
כאשר אנחנו רוכשים דירה מיד שניה ומזמינים מהנדס בניין לבצע בדיקה של מומחה הוא יכול למצוא דברים שאנחנו לא שמנו לב אליהם מפני שאיננו מיומנים ואין לנו את המומחיות בתחום ההנדסי. החשיבות שבאיתור הליקויים היא בכך שאנחנו יכולים לדעת כמה כסף אנחנו משלמים עבור הדירה וגם כמה כסף ידרש לנו כדי לבצע את התיקונים המתאימים כדי שאפשר יהיה לגור בדירה בצורה בטוחה ועם איכות חיים טובה. כמו כן, אפשר להעלות את הליקויים שמצא מהנדס בניין במשא ומתן עם בעלי הדירה כדי לדון במחיר הדירה. כאשר אנחנו מעלים ליקויים שאנחנו מצאנו יכולים אולי לטעון טיעונים שמפריכים את טענותינו, אבל כאשר אנחנו מביאים את חוות דעת מקצועית של מהנדס בניין מומחה, הכוללת גם פירוט של עלויות תיקונים, הדיון עובר לרמה אחרת.
 
כאשר מדובר בדירה חדשה או בית חדש חוות דעת של מהנדס בניין מומחה יכולה לחסוך לנו כסף רב שכן בדרך כלל ליקויים שנמצאו בשנה הראשונה לרכישת הדירה יתוקנו על ידי הקבלן על חשבונו. כדאי להזמין מהנדס בניין כדי לבצע בדיקת דירה אפילו לפני הכניסה לדירה, בשלבים מוקדמים יותר של בניית הבניין. למשל כאשר מתקינים את צנרת המים. אם אפשר לבצע בדיקה של מהנדס בניין אפשר מראש לחסוך בעיות רבות. אבל כאשר אין הדבר מתאפשר, אפשר להזמין מהנדס בניין לפני קבלת הדירה או הבית מהקבלן. מהנדס בניין יעבור על המפרט הטכני של הדירה ויעבור בכל חדר ובכל פינה בבית ויבדוק את כל החדרים. בסוף הביקור יכין מהנדס בניין דו"ח ובו יפרט את כל הליקויים שנמצאו בדירה ולצידם את עלות התיקונים. דו"ח זה ישמש אותנו מול הקבלן לביצוע התיקונים הדרושים ואם יהיה צורך בכך גם בבית משפט. מהנדס בניין יכול לתת חוות דעת לבית משפט ואף לתת עדות מומחה אם נדרש הדבר. בבתים משותפים אפשר לבצע בדיקה של מהנדס מומחה גם עבור הרכוש הציבורי המשותף כמו למשל חדרי מדרגות, דודי שמש וכדומה.