מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
בדיקות קרינה

בדיקות קרינה בדיקות קרינה הינן בדיקות חשובות ביותר ובעלות ערך עליון. אנשים שאחראים על בדיקות קרינה ושאר תחזוקת מבנה צריכים ליזום בדיק


טל
פורסם: 2/16/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית בדיקות קרינה

 

בדיקות קרינה
 
בדיקות קרינה הינן בדיקות חשובות ביותר ובעלות ערך עליון. אנשים שאחראים על בדיקות קרינה ושאר תחזוקת מבנה צריכים ליזום בדיקות כאלה גם אם אין חשש סביר. קרינה אינה גלויה לעין וקשה לאתר אותה ללא מכשור ובעין לא מזויינת. בדיקות קרינה באפשרותן לאתר מקור קרינה, את עוצמתה ולפי הממצאים לנקוט בדרכי פעולה.

המשרד לאיכות הסביבה אמון על בדיקות קרינה ושאר בדיקות חשובות מעין אלה כמו בדיקות לאיתור גז ראדון. אם הינך שכיר ואתה חושש מליקויים כאלה ואחרים שעלולים להיות בסביבתך אתה רשאי לפנות לממונה ולהציג את חששותיך. במידה והממונה לא רואה לנכון לבצע בדיקות קרינה והוא מתעלם מאחריותו הקבועה בחוק, תוכל אתה לפנות ולבקש בדיקות קרינה מהמשרד לאיכות הסביבה. המשרד לאיכות הסביבה מפרסם את בעלי המקצוע המורשים לבצע בדיקות קרינה ושקיבלו את האישורים המתאימים לכך. אין הדבר מהווה המלצה אלא רשימה טכנית של בעלי תעודות.
 
רצוי לעקוב אחר הפרסומים של המשרד לאיכות הסביבה באשר לשאר הבדיקות והממצאים לאו דווקא בדיקות קרינה. סיור קצר באתר יכול לשפוך הרבה אור על התהליך והביצוע. באתר אף מפורסמת הרשימה של בעלי ההיתרים והתעודה לביצוע בדיקות קרינה. המשרד לאיכות הסביבה יכול ליזום בדיקות קרינה כביקורת למשל על תפקוד מפעלי תעשייה וכאלה שעובדים עם חומרים מסוכנים כדי להעריך את רמת הפגיעה ולבדוק אם עומדים בסטנדרטים.

ממצאי קרינה מסכנים לא רק את העוסקים במלאכה כנפגעים ראשוניים אלא את הסביבה כולה, ברדיוס שקשור באופן ישיר לרמת הקרינה שנמצאה. הקשי לעקוב אחר הקמת אנטנות שמתרחשת חדשות לבקרים מסכן אותנו. יד על הדופק תבטיח שנהיה מוגנים ותמנע מכל אותם משחיתי סביבה להשתלט ולהרוס לנו את הכדור. השפעות הקרינה הן מסוכנות ובלתי הפיכות. רצוי לבצע בדיקות קרינה לעיתים תכופות כדי להבטיח שאתם וסביבתכם מוגנים.