מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין- מקצוע מוערך שמאי מקרקעין- בעל מקצוע אשר תפקידו להעריך שווי של נכסי נדלן, זאת בעבור משקיעים, אנשים עסקים ואנשים פרטיים כ

אלעד
פורסם: 2/24/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית שמאי מקרקעין

 

שמאי מקרקעין- מקצוע מוערך
 
שמאי מקרקעין- בעל מקצוע אשר תפקידו להעריך שווי של נכסי נדלן, זאת בעבור משקיעים, אנשים עסקים ואנשים פרטיים כאחד, על מנת לתת להם תמונה יותר כוללת לגבי כדאיות של עסקת נדלן.
 
מקצוע השמאות באופן כללי הוא מקצוע שלא רבים מכירים, ואולי שלא בצדק- המקצוע הוא מקצוע של הערכה. הערכה של נכסי נדלן, תכולת בתים, רכבים וכן הלאה, זאת על מנת שנוכל להעריך כדאיות של עסקה, לתבוע את חברות הביטוח במקרה של נזקים וכן הלאה.
שמאי מקרקעין ספציפית הוא בעל מקצוע שתפקידו להעריך שווי של נכסי נדלן, זאת באמצעות ידע וניסיון בתחומים שונים אשר קשורים לנושא- תחומי הבניה, כלכלה וכמובן הכרות עם האזורים השונים בארץ בהתאם לביקוש, להיצע ולמחירים שם.
 
במידה ואתם שוקלים לימודים של שמאי מקרקעין, עומד לפניכם מסלול לא פשוט- תחילת המסלול הוא בלימודים שאורכים כמה שנים. אחריהם מגיעה תקופה של מבחני הסמכה שבה, למעשה, מקבלים את ההסמכה בידע התיאורטי.
ואם חשבתם שזה נגמר, בתום המבחנים מגיעה תקופת ההכשרה (התמחות) אשר בה נדרש כל שמאי מקרקעין מתחיל לעסוק תחת כנפו של שמאי מקרקעין מקצועי.
רק אחרי כל השלבים האלה זכאי האדם לקבל רישיון לעסוק במקצוע השמאות מקרקעין באופן עצמאי (וכמובן יכול להמשיך לעבוד בתור שכיר, שותף או פרילנסר דרך חברה).
 
מכיוון שכך ובהתאם לזאת, כאשר פונים לקבל עזרה מכל שמאי מקרקעין, אפשר להיות סמוכים ובטוחים שלכל הפחות עומדים מאחוריו שנים של ניסיון ולימודים.
בגלל שישנו ביקוש עבור שמאי מקרקעין, המקצוע המבוקש מגיע עם תגמול כספי לא קטן אשר הופך את המקצוע למבוקש בעיניי רבים.