מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
מעליות

מעליות מעליות הן אלמנט נפוץ מאוד במבני משרדים, תעשיה ומגורים. המעלית הראשונה הומצאה בשנת ככל הנראה על ידי ארכימדס בשנת 216 לספירה, ובשנ

נועה
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית מעליות

  

מעליות

מעליות הן אלמנט נפוץ מאוד במבני משרדים, תעשיה ומגורים. המעלית הראשונה הומצאה בשנת ככל הנראה על ידי ארכימדס בשנת 216 לספירה, ובשנת 1845 נבנתה המעלית ההידראולית הראשונה על ידי ויליאם תומפסון. מאז, מעליות הן אחד האלמנטים הנפוצים ביותר בבנייה המודרנית ומשמשות למגוון צרכים.

בראש ובראשונה, מעליות הן אמצעי מודרני ונוח לשינוע אנשים או משאות ממקום למקום מבלי להפעיל כוח פיזי ומאמץ רב. בהקשר זה מובן מדוע כמעט ולא ניתן למצוא בניין משרדים, תעשייה או מבנה ציבורי עם יותר מקומה אחת ללא קיומן של מעליות. מעליות נחוצות במיוחד בבתי חולים בהם יש צורך לשנע חולים ומטופלים מקומה לקומה ובמהירות.

מעליות הן אמצעי חדשני, מקורי ונועז התורם לעיצוב בתים פרטיים. מלבד השימוש בהן כאמצעי שינוי הן מהוות גורם עיצובי מרשים ביותר, בעיקר כאשר מדובר בבנייה מודרנית. מעליות בבתים פרטיים מעוצבות בשלל סגנונות, יכולות להיות שקופות או אטומות, לרוב לא מצריכות חדר מכונות לתפעולן ובדרך כלל מעלות משמעותית את ערכו של הנכס.

מעליות המיועדות לשינוע כיסא גלגלים הן אחד הפיתרונות המוצלחים ביותר לשינוע אנשים בעלי מוגבלויות פיזיות או אנשים מבוגרים בתוך ביתם. אמצעי מודרני זה מאפשר להם להמשיך ולהתגורר בתוך ביתם מבלי לשקול מעבר, גם אם הוא בעל יותר ממפלס אחד ולהתנייד בתוכו בצורה עצמאית מבלי לחוש מוגבלים ומקשים על החיים המתנהלים בבית.

מעליות מודרניות מאפשרות התקנתן בתוך המבנה או מחוץ לו, לרוב מבלי לשנות את המפרט החיצוני. ישנן חברות רבות המציעות שירותי עיצוב, התקנה ותמיכה לבניית מעליות, בין אם במבנים ציבוריים או בבתים פרטיים. אין ספק כי זהו אחד האלמנטים המודרניים החשובים והמועילים ביותר שהומצאו בתחום השינוע והבנייה, והן משפרות את חיינו.