מלאו פרטיכם וניצור איתכם קשר
שם ומשפחה:*
טלפון:*
דוא"ל:
הערות:
תמא 38

תמא 38 תמא 38- מה עוד ניתן להגיד על התוכנית שלא נאמר כבר? שהיא מחזקת את המבנים? שהיא נותנת לנו הטבות שונות? תמא 38, או בשמה המלא- תו

אלעד
פורסם: 3/9/2011

מאמר זה שייך לקטגוריית תמא 38

 

תמא 38

תמא 38- מה עוד ניתן להגיד על התוכנית שלא נאמר כבר? שהיא מחזקת את המבנים? שהיא נותנת לנו הטבות שונות? 

תמא 38, או בשמה המלא- תוכנית מתאר ארצית 38, היא תוכנית שיזמה ממשלת ישראל, בחשיבה מקורית מאוד, יש לומר, על מנת לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה אפשריות. תמא 38 מאפשר חיזוק של המבנים ורווח של כולם- הקופה זוכה למבנים מחוזקים, הדיירים זוכים למבנים מחוזקים והקבלנים מבצעים את שכרם. כולם מרוויחים, ולאף אחד אין הוצאה מיותרת.

כיצד זה אפשרי? 

הממשלה יזמה את פרויקט תמא 38 אשר מאפשר לקבלנים המבצעים את עבודות החיזוק והשיפוץ היתרי בנייה חריגים. משמעות הדבר היא שהקבלנים המבצעים יוכלו לבנות יחידות דיור נוספות על גג הבניין או לידו, ועל ידי מכירה של יחידות הדיור הללו הם יוכלו לממש את הזכויות שלהם ולקבל את שכר העבודה שלהם. עם זאת, בישראל, כמו בישראל, נהרו הקבלנים המבצעים א אזור המרכז, שם נכסים עולים משמעותית יותר כסף- באמצעות בניה של יחידות דיור, אשר עלות הבניה שלהן זהה בכל חלקי הארץ, יכולים הקבלנים לקבל תשואה הרבה יותר גבוהה ממה שהיו מקבלים עבור אותה עבודה בדרום הארץ או בצפון הארץ. מכיוון שכך נותרו עדיין מבנים שאינם מחוזקים באזורים הפחות מרכזיים בארץ, לעומת אזור המרכז אשר זכה לפעילות ענפה בתחום.

אם אתם רוצים לדעת האם אתם זכאים למימוש תמא 38, רצוי שתפנו אל עורך דין מוסמך אשר מתמחה בתחום של תמא 38, זאת כדי שיוכל ללוות אתכם בתהליך ולהבטיח שתקבלו את מלוא הזכויות המגיעות לכם כתוצאה של הפרויקט.